Pod nazivom „Ljubav se ne trži niti ne kupuje – već ju otvorenim srcem Međimurje daruje" u organizaciji DMK Etno Art Travel agencije uz potporu Međimurske županije i njezine turističke zajednice, a povodom obilježavanja Europske godine kulturne baštine, 9. veljače je u Hrvatskoj kući – Materina priča, tradicijski uređenom izložbenom prostoru u Preradovićevoj 31 u Zagrebu održano svečano otvorenje promocije kulturne baštine i turističke ponude Međimurja.
Uzvanike su pozdravili Mina Petra i Toni Biluš u ime Grada Zagreba, Rudi Grula direktor Turističke zajednice Međimurske županije, Matija Posavec župan Međimurske županije, Sandra Herman zamjenica župana Međimurske županije, Maša Hrustek Sobočan iz Muzeja Međimurja predstavnici Lag-ova Bregi i doli i Mura-Drava Sanja Krištofić i Mario Moharić te Tatjana i Marijan Martinjaš organizatori i voditelji DMK Etno Art Travel agencije, a program je vodila Aleksandra Ličanin.
– Grad Zagreb bilježi svake godine sve veći broj turista, a ja se nadam da će građani Zagreba vidjeti ovu promociju i da će se odlučiti da i posjete Međimurje – rekao je prigodom otvorenja Toni Biluš.
U Međimurje je potom Zagrepčane i njihove goste pozvala i zamjenica župana Sandra Herman, dok je priču o Međimurju i njegovo baštini u službi turizma ispričao direktor turističke zajednice županije Rudi Grula – Kad govorimo o Međimurju, istaknuo bih najprije da je Međimurje zeleno, a to je i često impresija naših gostiju. Međimurje je kaže pjesma i "cvetičen ograjeno". Ponosni smo kao Zrinski koji su branili ne samo svoje već i dobar dio Europe, a danas ih cijene i nekadašnji ljuti neprijatelji. Mi smo i pobožni kao Sveti Jeronim, prevoditelj Biblije na hrvatski jezik, koji je rođen u Štrigovi. I širokih smo pogleda, kao Rudolf Steiner antropozof, osnivač Waldorf pedagogije…I raspjevani smo kao Teta Liza, koja je otpjevala 2000 pjesama koje ćemo ponuditi na zaštitu kao svjetsku nematerijalnu baštinu. I bogati smo kao dravski zlatari. Kažemo i da smo vrijedni, jer smo vratili stare vodenice na rijeku Muru, uredili Žagarov mlin na Muri i mnoge etno zbirke. Naši su stari bili i štrekari i bauštelci, rudari i krumpiraši…
Volimo reći i da smo uspješni, a mjerilo za to naša su vina iz Štrigove koja su zaslužila čak tri nagrade Decantera. Uz vino ide, naravno i dobro jelo, pa smo i gurmani čime se ponosimo, a to znaju i naši gosti. Zbog svega toga Međimurje je 2016. dobilo nagradu EDEN kao europska destinacije izvrsnosti. Volimo i "pecikline", pa imamo sve više cikloturista. Imamo i vrhunske centre za team building, strpljivi smo kao ribiči pa će se tri svjetska ribička prvenstva ove godine održati Međimurju. A povrh svega mi smo i druželjubivi, pa na ta druženja pozivamo i goste, a od Vincekova do Adventa možemo nabrojiti stotinu različitih događanja. Djelujemo i u više od 400 udruga, volimo biti i zdravi, a kao izvorska voda iz termi Svetog Martina, koje su i pokretač turističkog razvoja cijelog Gornjeg Međimurja, a gdje uz filozofiju Rudolfa Steinera danas postoji i jedan od prvih centara u Europi gdje se provodi i terapija kanabisom.
Međimurci poštuju prostor na kojem žive i pametno njime upravljaju, kazao je i župan Matija Posavec, te pohvalio kulturne i turističke djelatnike Međimurja te pozvao Zagrepčane da se u to uvjere. Ravnateljica muzeja Maša Hrustek Sobočan pozvala je goste da posjete Muzej Međimurja koji je smješten u perivoju Zrinskih. Istaknula je i niz zanimljivih radionica i najavila projekt uređenja odjela nematerijalne baštine, za koji je Muzej dobio 41 milijuna kuna iz Europskih fondova, a obuhvatit će i obnovu fortifikacije, sa završetkom do kraja 2020. godine. – Bit će to novitet s kojim ćemo dobiti kulturno-turistički punkt u koji ćemo smjestiti čitavo Međimurje i pridonijeti promociji kulturne baštine čitave Sjeverozapadne Hrvatske – rekla je Maša Hrustek Sobočan.
Ponos Županije su i Petar Zrinski i Fran Krsto Frankopan, koji su pogubljeni u Bečkom Novom Mestu, a u znak sjećanja na njihovu tragediju Dragutin Trstoglavec, zrinski gardist pročitao je Petrovo pismo njegovoj supruzi Katarini "Moje drago serce". Branimir Blajić, direktor Termi Sveti Martin istaknuo je da Terme godišnje posjeti oko 60.000 gostiju koji osim u blagodatima termalnih vrela i filozofije života Rudolfa Steinera uživaju i u zdravlju koje im nudi lokalna gastronomija te pozvao da probaju Štajnerovu tiblicu – kuglof od buče i i kremšnitu od batata.
Glazbenu točku i svoju skladbu "Snočke sem senjala", izvela je Lidija Bajuk, kantautorica koja je nedavno doktorirala iz područja etnologije i antropologije na FF u Zagrebu, dok su atmosferu zagrijali veseli članovi kulturno-umjetničkog društva Donji Vidovec i Zasedbreg. Nazočnima su se obratili i ravnatelji dvaju LAG-ova ravnateljica Sanja Kristofić i Mario Moharić, koji se skrbe o razvoju ruralnih područja te pomažu da poljoprivredna domaćinstva iz EU fondova povuku što više sredstava.
O razvoju turizma u Međimurju govorili su na kraju i organizatori Tatjana i Marijan Martinjaš. – Priča o turizmu u Međimurju se razvija laganim korakom. Mi nemamo neke ogromne brojke, ali sve što radimo, radimo sa strašću i trudimo se to napraviti temeljito što se i osjeća u svakom produktu koje ponudimo tržištu. Gosti iz Međimurja odlaze puni impresija i spoznajama koje nisu očekivali doživjeti u Međimurju, ali ono što je nama najbitnije rado se vraćaju i rado nas preporučuju drugima. Cilj razvoja turizma je stvoriti dodatan sustav vrijednosti koji će turističku ponudu podići na što višu razinu i ostvariti dodatne prihode za sve aktere, ali i očuvati sve ono što smo naslijedili od kulturne i prirodne baštine koja je vrh vrhova u svijetu. – kazao je Marjan Martinjaš, dok je Tatjana kao glavna organizatorica zahvalila domaćinima i svima koji su se odazvali prezentaciji njihove zajedničke kulturne baštine, etno priče i turističke ponude.
Bogat kulturni i eno – gastro program
U ponedjeljak, 12. veljače održava se završnica petog dana promocije, koja je bila bogata predavanjima i prezentacijama koje su održali mnogobrojni relevantni stručnjaci, predstavnici institucija i profesionalci iz područja prirodne i kulturne baštine. Predstavili su se novi projekti, tradicija, izrađivale lijepe uspomene kroz radionice i dogovorili zanimljivi turistički proizvodi koji će se nuditi tijekom ove i narednih godina.
Na ovogodišnjoj promociji s bogatim programom predstavilo se više od 50 izlagača i predavača iz Međimurja: OPG Čekunec, OPG Poljoposavec, OPG Christian Preložnjak, OPG Vesna Fuček Bermanec, OPG Hranjec Magdalena, OPG Rajher, Good Spirit d.o.o., KUD Donji Vidovec, KUD Zasedbreg, Zrinska garda Čakovec, vinska kuća Cmrečnjak, Udruga Međimorske roke, Lifeclass Terme Sveti Martin, hotel Castello, hotel Aton, hotel Panorama, Ekonomska i trgovačka škola Čakovec, Muzej Međimurja, Javna ustanova za zaštitu prirode – Međimurska priroda, Centar dr. Rudolfa Steinera, LAG Međimurski doli i bregi, Lag Mura-Drava, restoran Međimurski dvori, DMK Etno Art Travel, Accredo centar, Ekom bazeni Čakovec, Nada Mance – prezentacija izrade međimurske čipke na batiće, Miljenko Kranjčec – drvorezbar i kipar, Marija Šavora – etno sakupljačica, Nada Tomašek – prezentacija kinča, Katarina Posavec i Terezija Pintarić – pletenje cekera, Moto nautički klub Vidovski zlatari, Bernays studij komunikacijskog menadžmenta – Romana Lekić, Centar za djecu i roditelje novog doba – Iva Brčić i Sanjica Ćaćić i još mnogi drugi.
Etno Art Travel je DMK za Međimurje i Središnju Hrvatsku (destinacijska menadžment kompanija), obiteljska je agencija koju vode Tatjana i Marijan Martinjaš. EAT svoju ulogu nalazi u spajanju ili možda bolje reći, nizanju razasutih bisera po Međimurju u jednu prekrasnu bisernu ogrlicu. Usporedimo li nositelje turističke ponude s notama, tada te divne note, spajamo u harmoničnu skladbu u obliku paket aranžmana, koji su kreirani za određene ciljane skupine ili individualne interesente. Skladba odnosno naš paket aranžman mora uvijek zadržati međimurski melos ali interpretacija mora biti primjerena onom tko je želi čuti. Ponekad je blaga i mirna baš kao i ugodna šetnja zelenim pejzažem Međimurja, ponekad je vesela, glasna i živa, kao međimurske manifestacije Urbanovo, Porcijunkulovo, Magdaleje, Jurijevo, Dani luka, Dani šibe i ribe…
Novi turistički produkti za ciljane skupine
– Kroz ovo druženje želimo svoju ponudu nadograditi, poboljšati tj. harmonizirati je kako s nositeljima turističke ponude Međimurja, tako i s korisnicima naših usluga, partnerima, turističkim agencijama i ciljanim skupinama koje sve češće šalju upite za ovu vrstu ponude, odnosno kulturni turizam. Ovim događajem, razmjenom ideja i iskustava te zajedničkim predstavljanjem, težimo i zajedničkom unapređenju naših turističkih usluga s konačnim ciljem kreiranja nove inovativne turističke ponude – kazala je Tatjana Martinjaš, voditeljica DMK Etno Art Travel agencije i organizatorica događaja.
Nakon Zagreba, nastavak promocije i izložbe kulturne baštine i turističke ponude Međimurja nastavit će se u restoranu Međimurski dvori u Lopatincu. Izložba se otvara 17. veljače u 17 sati, a moći će se razgledati svaki vikend do 25. ožujka, subotom od 11 do 22 sata te nedjeljom od 11 do 20 sati. – Kroz promociju i prenošenje znanja, vještina i usmene tradicije s generacije na generaciju kroz zabavno i edukativno iskustvo, mnogobrojne skupine gostiju doživjet će Međimurje u potpunosti u interakciji s našom bogatom prirodom. Svaki turistički smještajni kapacitet, kušaonica, interpretacijski centar, kulturni, sportski, vjerski događaj, manifestacija, tematske staze i putovi bilo vjerski, botanički, vinski, tradicijski ili aktivni turizam uz mnoštvo biciklističkih staza, po jedan su biser ili po jedna nota u našoj prepoznatljivoj pjesmi – Ljubav se ne trži niti ne kupuje… Dođite i posjetite nas i okitite se tim bogatim iskustvom – istaknuo je Marijan Martinjaš, vlasnik restorana Međimurski dvori.
Više informacija o destinacijskoj menadžment kompaniji i programu promocije, slobodno pogledajte na linku.