Magazin 4 Seasons Croatia i istoimeno online izdanje autorski su projekti direktorice tvrtke Nativa media Andree Šitum, koja ih je pokrenula s namjerom da slika o potencijalima Hrvatske, u segmentu zdravstvenog turizma, postane još jasnija. Magazin je izdan na engleskom, ruskom i slovenskom jeziku, a web portal paralelno izlazi na hrvatskom i engleskom. Andrea Šitum, autorica jednog od najčitanijih lifestyle portala u Hrvatskoj – Naturala.hr, ističe kako je uspjeh nadmašio i njena očekivanja. Početak godine tvrtka Nativa media obilježila je pripremama za prvo izdanje HTI News Magazinea, čiji je autor i izdavač, pa je to bio i razlog da s njom porazgovaramo.
Kako je došlo do toga da postanete partner HTI konferencije?
– Vrlo jednostavno rečeno – profesionalci lako prepoznaju profesionalce, ljude s kojima bi im bilo ugodno surađivati. Tako je bilo i u ovom slučaju. Prilikom prošlogodišnjeg predstavljanja našeg projekta i magazina 4 Seasons Croatia na HTI konferenciji u Beču, zaključili smo s organizatorom HTI konferencije, Zdeslavom Radovčićem, da bi sličan koncept magazina mogao biti učinkovit i za promociju HTI konferencije. Čast mi je da je g. Radovčić procijenio da smo dovoljno ozbiljni i profesionalni za takav zadatak. Radi se, po mojoj procjeni, o jednoj odličnoj sinergiji.
U čemu leži posebnost ovog projekta?
– Željeli smo ispričati priču o zdravstvenom turizmu Hrvatske i Europe te pružiti što više informacija o aktualnostima koje se tiču struke. Stoga smo dali dosta prostora stručnjacima za marketing, brendiranje i certificiranje u segmentu zdravstvenog turizma. Iako je magazin namijenjen B2B promociji, napravljen je u obliku lifestyle magazina s ciljem da olakša „prepoznavanje“ sličnima. Radi se o jednoj suptilnoj promociji – mišljenja sam da se tek kroz novinarski tekst, reportažu ili intervju može puno lakše prepoznati s kim biste voljeli surađivati. A ako zatreba brza informacija i kontakti, oni su u Info boxu, zajedno s QR kodom koji vodi direktno na englesku verziju stranice.
S kojim ste se sve izazovima susreli?
– Najveći mi je izazov bila odgovornost i briga hoćemo li uspjeti zatvoriti financijsku konstrukciju. Naime, radi se, u potpunosti, o privatnoj investiciji. No, kada smo vidjeli kako pozitivno klijenti reagiraju na jednu ovakvu kvalitetnu promociju – znala sam da ćemo uspjeti. Drugi mi je izazov bio što uvijek želim isporučiti „više, bolje i jače“ pa smo odlučili napraviti još moderniji dizajn. A treći je izazov bio da urednički uklopim, uz teme zdravstvenog turizma, i teme luksuznog turizma i gastro teme jer se ove godine uz HTI konferenciju održavaju još dva događanja – ILHA Summit i festival Taste the Mediterranean.
Koje karakteristike mora imati urednik magazina o zdravstvenom turizmu?
– Kao i svaki drugi urednik, moraš uvijek ostati cool i držati se pravila: „Ma kako stvari sad izgledale, na kraju će sve biti super“. Obično tako i bude. Moraš znati brzo donositi odluke, dobro organizirati posao i biti vizualni tip. I najvažnije, urednik mora biti dobro upoznat s temama o kojima se piše. Pisati o zdravlju vrlo je zahtjevno jer morate znati protumačiti i neke vrlo složene medicinske izraze, biti in u nutricionističkim temama, temama dermatologije i kozmetologije, wellness industrije…
Vi, srećom, tu imate dosta iskustva.
– Zaista imam, specijalizirala sam se za teme zdravlja i zdravstvenog turizma. Izbrusilo me za to moje obrazovanje, godine rada na portalu Naturala.hr i sad 4 Seasons Croatia, koji uključuje stručnjake iz područja zdravlja i zdravstvenog turizma. Također, radila sam kao urednica jednog farmaceutskog lifestyle magazina.
A što je s klijentima? Poštuju li se baš uvijek njihovi zahtjevi?
– Informacija je najvažnija. Odbila sam neke klijente koji su željeli promociju, a na temelju informacija koje nisu istinite – čudotvorni napici za mršavljenje ili ponovni rast kose, margarin kao zdrava hrana… Kod nas to ne prolazi. Nema tih novaca zbog kojih bih mogla tako nešto promovirati.
Što biste poručili o medijskoj promociji u zdravstvenom turizmu svojim novim klijentima?
– Prvo trebaju razmisliti u čemu leži njihova posebnost jer je to najbolji temelj za promociju. Zatim, kvalitetne fotografije – ljudi na fotografijama, stručnjaci koji svojim iskustvom stoje iza klinike, to je ono što izaziva emociju čitatelja. Nakon toga mi sve preuzimamo i dobit će a la carte promociju. Najbolje što možemo isporučiti.
Koji su planovi u 2017.?
– Imamo puno dobrih ideja, planova i energije za promociju hrvatskog zdravstvenog turizma, neke ćemo dalje moći ostvarivati u privatnom angažmanu, no za neke od njih ćemo ipak trebati dobru financijsku potporu – bilo europskih fondova ili države. Nastavljamo s radom na portalima, raditi promociju na svjetskim sajmovima, a u studenome ponovno izdajemo slovensko izdanje magazina 4 Seasons Croatia. Vjerujem da će i ova 2017., ako zdravlje posluži, proteći slično kao i prošla godina.