Šesti Međunarodni sajam turizma Place2go ove je godine, uz preseljenje u impresivan prostor Arene Zagreb, dobio i B2B dan po uzoru na najveće svjetske sajmove. Prvi dan sajma bio je rezerviran za poslovne susrete, ali i zanimljive panele i predavanja, kao što je panel koji se bavio vječnim pitanjem hrvatskog turizma pod nazivom Cjelogodišnji turizam: izazov ili mit.
– Želimo stvarati turizam koji će biti aktualan 365 dana u godini. To se može se postići stvaranjem novih proizvoda kao što su wellness, sportski, gourmet, zdravstveni, golf, eko, planinski, ruralni i avanturistički turizam te brojnim atrakcijama i zabavnim parkovima. Osim što svake godine bilježimo rast dolazaka stranih turista, svjesni smo važnosti i domaćih gostiju. Upravo je zato ovakav sajam, na kojem se može vidjeti raznovrsna ponuda našeg turizma, važan korak za dodatno jačanje prepoznatljivosti – rekao je Gari Cappelli, ministar turizma, na otvorenju sajma.
>> Gari Cappelli: Hrvatski turizam može više, bolje i jače
– Posebno me raduje da su ove godine po prvi puta, u suradnji s Turkish Airlinesom, u naš grad – i to upravo na sajam – stigli predstavnici stranih medija kojima je Turistička zajednica grada Zagreba osmislila popratni program, pa će tako promocija našeg grada, ali i sajma PLACE2GO, doprijeti do dalekog Taipeia, Japana i Kuala Lumpura – rekla je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.
O produženju sezone na panelu su raspravljali Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma, Iva Puđak Mihajlović, voditeljica Odjela za PPS, PCE+ i EU fondove, Rujana Bušić Srpak, direktorica TZ Vukovarsko-srijemske županije, Antonia Urlić, pomoćnica direktora Sektora za turizam HGK, Radmila Kovačević, turistička novinarka Večernjeg lista, Ivan Srakovčić, predstavnik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela i vlasnik Hotela Korana te Zagorka Mintas, direktorica Upravljanja poslovnim odnosom za klijente poduzetničkog bankarstva Zagrebačke banke. Složili su se da je popunjenost i posjećenost izvan sezone itekakav izazov, iako Hrvatska ima mnogo toga za ponuditi i u svojem kontinentalnom dijelu.
– Sezonalnost je izuzetno zahtjevno pitanje u mnogim zemljama. Mi želimo i nastojimo produljiti sezonu tijekom cijele godine fokusiranjem na domaće goste te jačanjem zdravstvenog, nautičkog, kulturnog i cikloturizma. Naša vizija turizma utemeljena je na sustavu vrijednosti koji daje odgovore na važna pitanja, uključujući i ono kakav turizam želimo sutra. Nastojimo potaknuti diverzifikaciju ponude, a veći naglasak stavljen je na snažni razvoj deset ključnih turističkih proizvoda – istaknuo je Ivo Bašić.
Da banke pomno prate sektor istaknula je i Zagorka Mintas – Mi u Zagrebačkoj banci se svakako zalažemo za produljenje turističke sezone. Zato svojim klijentima pružamo besplatne stručne savjete u što ulagati te koji sadržaji mogu oplemeniti njihovu ponudu i produljiti sezonu – poput ulaganja u grijane bazene, nabavku bicikala i teniske terene ili povezivanja s komplementarnim djelatnostima kao što su pružanje zdravstvenih i dentalnih usluga.
Radmila Kovačević raspravu je zaključila u pozitivnom tonu – Hrvatska ima iznimno vjerne goste, njih 70 posto vraća se po nekoliko puta. Izgleda da ipak nismo tako loši domaćini.