52. Business Café u Zagrebu ponovno je bio mjesto druženja i pozitivnih vibracija, na kojem se okupilo gotovo 150 poduzetnika. Kako i ne bi kad je tema bila Iz Hrvatske za svijet, a pokazala je kako se svjetski uspjeh može ostvariti i unutar granica Lijepe Naše.
Okupljanje malih poduzetnika koji slušanjem poduzetničkog puta svojih kolega dolaze po svoju dozu inspiracije još je jednom podcrtalo poruku kako ništa nije nemoguće. Pokazao je to već prvi gost, Damir Sabol, osnivač Iskona, suvlasnik MicroBlinka i autor Photomatha. On je u nekoliko navrata izuzetno rano prepoznao nova kretanja na tržištu i ono što tržište treba. Njegovi službeni poduzetnički počeci krenuli su iz podruma „Zagrepčanke”. Sam otkriva kako je to izgledalo na početku – svoje prve klijente obilazio je pješice s ruksakom na leđima, no držao ga je entuzijazam i izazov da riješi stvari koje tada veliki konkurent nije mogao.
Damir je naglasio kako se tehnologije iz dana u dan mijenjaju, a smatra da će u budućnosti život pojedinca biti nezamisliv bez korištenja novih tehnologija poput strojnog učenja, automatske vožnje i sl. u svim sferama života. Sebe vidi kao osobu koja je znala u pravom trenutku prepoznati priliku i potrebe tržište te riješiti problem upravo pomoću tehnologije. Tako je nastao i Photomath, aplikacija koju danas koristi više od 100 milijuna ljudi diljem svijeta i PhotoPay koju danas svi koristimo u raznim mobilnim aplikacijama svih banaka.
Sljedeći gost bio je Andrija Čolak, vlasnik Surf’n’Fries, jedne od rijetkih franšiza koje su potekle iz Hrvatske. Sam za sebe kaže kako je ponovo „izmislio i prodaje krumpire”, a krenuo je u poduzetništvo sa svega 22 godine za vrijeme studiranja u Kanadi.
Njegov prvi poduzetnički pothvat bilo je izdavanje specijaliziranog časopisa s nekretninama, a ideju je dobio „slučajno“ naletjevši na takav časopis u blizini svog fakulteta. Učio je na primjeru iz prakse, savjete dobivao od profesora na fakultetu i na kraju uspio razviti tvrtku sa 10-ak zaposlenih koji je tiskao časopis na 126 stranica. Prvi biznis je prodao 2008. godine, a danas je poznat po svom brendu Surf’n’Fries. Prisutan je na 4 kontinenta u više od 20 zemalja kojeg širi putem franšize, a radi se o krumpirićima koji se prodaju u atraktivnoj ambalaži, koja je također izrađena u Hrvatskoj.
Što je potrebno za uspješno franšizno poslovanje? Damir naglašava kako je bitno dobro posložiti sistem i definirati procedure jer onaj koji kupuje franšizu kupuje know how koji je već prebrodio sve „dječje bolesti“. I Andrija je kao i Damir naglasio da je u poslu normalno proći i neuspjehe, jer oni nam trebaju da iz toga izađemo još jači i da nas nauče novim stvarima.
Andrija stoji iza još dva projekta – Kisha pametni kišobran nastao je spontano nakon diskusije na Facebooku te Porthop aplikacija za rezervaciju i plaćanje vezova za jahte.
Osnivačica Business Cafea Kristina Ercegović već devetu godinu predstavljanjem inspirativnih poduzetničkih priča pokazuje kako je moguće uspjeti i u Hrvatskoj, unatoč svemu i svima. Iako se nekad čini da je nešto nemoguće, hrvatski poduzetnici svaki dan pokazuju da je sve moguće, a postoji velik broj njih čije usluge i proizvode koriste ljudi diljem svijeta i koji mijenjaju cijeli svijet na bolje. Business Cafe se do sada održao u 7 zemalja i 25 gradova, posjetilo ga je više od 20 000 ljudi, ispričano je više od 700 poduzetničkih priča, na više od 300 evenata i sklopljeno je više od 30 milijuna eura poslova.
Idući susret u Zagrebu je 10.6. na engleskom jeziku, za strance koji su pokrenuli biznis i žive u Hrvatskoj, a redovno izdanje na rasporedu je 11.7.
Raspored po zemljama i gradovima i više informacija je na www.businesscafe.info