Po struci ekonomistica, a danas uspješna aromaterapeutkinja i vlasnica wellness centra "Laurus Slow Spa", Anamarija Pažin Morović, jednom kad je ušla u poduzetničke vode, stalno osmišljava nove projekte.
– U svim poslovima koje sam radila u mojoj struci falilo mi je ‘ono nešto’ pa sam si odlučila obogatiti život tečajem aromaterapije. To mi se jako svidjelo i počela sam se time aktivno baviti, ali samo kao hobijem – počela je svoju priču Anamarija.
Ušla u posao sa srcem i osvojila cijeli Lošinj
Završetak njezinog tečaja poklopio se sa sretnom okolnošću da su u školi „Aromara“ upravo tada tražili ekonomistu, ali sa završenim tečajem aromaterapije, gdje je Anamarija odmah vidjela priliku za sebe. Cilj je bio predavati i naučiti druge kako da prodaju ono što su naučili na tečaju. Kao predavač je odmah dobila dobre ocjene i sve su je više angažirali za daljnje projekte i wellness programe. Kasnije je počela voditi i njihov wellness, a uskoro joj se pruža prilika da otvori i svoj mali studio za aromaterapiju. Anamarija je tako odlučila doslovno krenuti od nule.
– Registrirala sam obrt prije 13 godina i krenula. Održavala sam radionice aromaterapije, proizvodila svoju prirodnu kozmetiku, radila aromamasaže umjesto masirala… Uvijek sam išla u smjeru wellness koncepta i želja mi je bila motivirati ljude da od svog životnog i radnog okruženja stvore lijepu wellness atmosferu – objasnila je.
Prilikom otvaranja svim je prijateljicama poslala mail da su aromamasaže, čije se cijene inače kreću oko 200 kuna, kod nje zbog otvaranja novog studija sada po cijeni od 100 kuna. Dogodilo se to da joj se prvi tjedan popunio s klijentima koje je vidjela prvi put u životu i tako je sve krenulo.
Kaže, kako je u sve to ušla sa srcem i radila s velikim zadovoljstvom, počele su joj se otvarati i druge mogućnosti – zvale su ju privatne škole da im vodi program wellnessa kao edukator aromaterapije. To se naposljetku proširilo sve do turističke zajednice grada Malog Lošinja, koja je krenula brendirati Lošinj kao otok vitalnosti, a cilj je bio napraviti moderan pristup kojim će se promovirati bogatstva Lošinja. Anamarija je zatim u dogovoru s direktoricom turističke zajednice krenula u izradu projekta „Aromaterapija na otoku vitalnosti“, a prvi zadatak je bila edukacija lokalnog stanovništva.
Krenule su radionice s privatnim iznajmljivačima, vlasnicima kafića i drugim turističkim djelatnicima, koji su prvo reagirali začuđeno, no uskoro su sve naučeno počeli primjenjivati i na svojim gostima. Osim što su počeli mirisima mamiti i dočekivati svoje goste, aromaterapija se proširila i na hotele pa je Anamarija radila na mirisnom brendiranju nekoliko hotela. Pritom joj je bilo zgodnije studio preseliti iz Zagreba na Lošinj, u hotel Punta.
Ključ uspjeha u turizmu pružanje jedinstvenog iskustva
Tamo je vodila studio za aromaterapiju u kojem su se održavale radionice za goste, savjetovanje i prodaja prirodne kozmetike, što se tamošnjim hotelima jako svidjelo, pa su je iz wellness hotela „Aurora“ pozvali da bude operater u wellnessu. Kako se stvari počinju „zahuktavati“, Anamarija otvara tvrtku i zapošljava još 10 ljudi koji će raditi s njom.
– Ono što je zanimljivo za ovu priču je to što sam bila samouki poduzetnik, jer vi poduzetništvo ne naučite na fakultetu. Na Lošinju sam bila sama i izolirana i u stvari jedna od rijetkih koja se bavila privatnim poduzetništvom na području wellnessa. Svi savjeti koje sam dobila sa strane u vezi biznisa, nisu pak bili dobri. Govorili su mi da nađem vrsne fizioterapeute i ljude za izvrsnim CV-om i bogatim iskustvom. Tada sam uvidjela da svi wellnessi imaju istu priču – vežu se uz neki strani kozmetički brand i gost pritom nema neko jedinstveno iskustvo – objasnila je Anamarija koja je poželjela jednu posve drugačiju priču i zaposlenike-entuzijaste koji će tu priču razumjeti.
Educirala je konobare, prodavačice – svi su morali dobiti wellness certifikat i odraditi praksu, ali bilo joj je bitno da vjeruju u projekt. Njezini zaposlenici, većina odredom prekvalificirani, ispostavili su se kao pun pogodak jer je Anamarija s njima uspjela stvoriti jedan originalni wellness koncept. Nisu nikada bili vezani ni uz jedan brand, već su svu svoju kozmetiku, inspiriranu otokom, radili na licu mjesta pred gostima. Otokom su jednako tako bili inspirirani i sami tretmani koji su goste privlačili svojom autentičnošću.
Nakon svih uspjeha kreću i nagrade – Udruženje putničkih agencija dalo im je nagradu za jedinstveni wellness koncept, a 2014. godine dobivaju laskavu nagradu Newyorškog magazina „Premier traveler pics“ koji ih svrstava u 10 najboljih wellnessa na svijetu. Tu je svakako važno za istaknuti i ESPA certifikat, najviši certifikat za standard u svijetu wellnessa.
– Kod nas gosti ponesu kući nešto jedinstveno – poput kreme koju su sami napravili ili čaja od kadulje koju smo nabrali u vrtu. Nismo mi izmislili time nikakvu toplu vodu, nego smo se pomaknuli od drugih i napravili iskorak – kazala je Anamarija.
Prepuna novih ideja
No, njezin biznis ide dalje – kako je hotel u kojem su radili uvijek divno mirisao, gosti su počeli tražiti da te mirise nose kući, pa su tako nastali i „Spa Sense“ – mirisi za prostor i kućni wellness te kasnije i balzam za njegu tijela "Spa Beauty by Anamarija". Kako nije ekskluzivno vezana uz Lošinj, tako prodaje svoju franšizu, a trenutno su za nju zainteresirani iz jednog wellness resorta u Africi gdje uskoro kreću i pregovori.
Svestrana Anamarija i dalje ne odmara već svoju wellness priču razvija i dalje. S poslovnom partnericom, izvrsnom kozmetičarkom Marijanom Udovičić, u Zagrebu u studenom otvara i "Beauty Bar" u kojem će se održavati spa partyji, radionice, druženja, ali i tretmani, od kojih će neki biti prava revolucija u Hrvatskoj – kao tretman silikonskim čašama za postizanje anti age i detox učinka s izuzetnim rezultatima već nakon prvog dolaska. Na projektu Beauty Bar im se pridružuje Pleme Boja, tj. buđenje kose kanom – terapija kose svim biljnim pigmentima, koja vraća kosi zdravlje, snagu i prirodni sjaj, a ide se prema tome da kosa bude prirodna, tj. da se probudi.
U planu je vrlo brzo još jedan novi proizvod – mirisni eventi, odnosno puštanje pomno biranih mirisa na različitim eventima i na taj način postizanje ugodne atmosfere pogodne za smijeh, druženje i dobro raspoloženje te osvježenje zraka u prostoru prirodnim esencijama. Poznato je da prava esencijalna ulja djeluju na centralni živčani sustav te na taj način možemo kreirati određena raspoloženja. Ljudi postaju opušteniji, otvoreniji za druženje, smiju se i to sve skupa može učiniti događaj posebnim. To je već neko vrijeme trend u svijetu, a zahvaljujući Anamariji, uskoro bi mogao postati i kod nas.
Iako se čini da joj se karijera razvijala bez ikakvih prepreka, i ova samouka poduzetnica nailazila je na iste poteškoće kao i većina poduzetnika u Hrvatskoj, no svemu se uspješno odupire.
– Najgori neprijatelj, ali i najbolji prijatelj, je prvenstveno loša gospodarska klima koja ti s jedne strane vrši pritisak, ali s druge tjera da izvučeš ono najbolje iz sebe – zaključila je Anamarija.
Preuzeto s: www.womeninadria.com