Kad se skupi grupica zainteresiranih za edukaciju o kreiranju parfema postajem nestrpljiva i uzbuđena: iz iskustva znam da je na vidiku uživancija! I da ću opet svašta naučiti.
Zanimljivo je slušati početne pokušaje opisa mirisnih materijala. To izgleda otprilike ovako: Slatkici većina ponuđenih mirisa “vuče” na "medno, slatkasto i mekano". Zbunjena se nikako ne može odlučiti koje od karakteristika ponuđenih u formularu pripisati mirisu o kome se razgovara, a misteru Senzualnom u 90-tak posto slučajeva opisi završavaju sa:" … i senzualno!" (Ove nadimke su si dodijelili sami učesnici/e.
Šnjofkanje različitih mirisa najčešće rezultira brzim opuštanjem i atmosfera postaje ugodna i vesela.)
Znanost o percepciji mirisa je komplicirana i teško je o njoj znati dovoljno da bi se moglo u potpunosti objasniti kako to da različite osobe iste mirise mogu doživjeti različito. Iako najčešće postoji velika količina suglasnosti o osnovnim aspektima nekog mirisa i razlike su samo u pojedinim detaljima, događa se i da ga netko doživljava potpuno drugačije od općeprihvaćenog dojma. Tad u prvi mah zavlada čuđenje, zatim krene živa diskusija, uvjeravanja i sugestije, ali se lekcija brzo usvaja: svatko ima svoju mirisnu istinu koju treba primiti na znanje i bespogovorno poštovati.
Tijekom rada volim pratiti kako opisi pojedinih mirisa postaju sve bogatiji: uči se prepoznavanje, uočavanje razlika i korištenje sve šireg rječnika za opise dojmova koje nude nosevi.
A tek kad počne djelovati tzv. Proustov efekt, pa sijevnu mirisima potaknute slike i uspomene! Miris bušina jednu polaznicu podsjeća na “osjećaj kad po vrelom ljetnom danu, dok je zvizdan u zenitu, uđem u prohladnu, polumračnu kapelicu”. Za mene je, pak, to uvijek bio i ostao miris ladice u ormaru moje bake… A miris bergamota nekome priziva u svijest sliku ljetnog lješkarenja na travi “dok kroz titrave krošnje promatram kristalno plavo nebo”.
Nižu se slike, opisi i rasprave. Dragocjen su izvor informacija iz kojeg svatko počinje stvarati opise pojedinih mirisnih materijala za svoju buduću “kartoteku mirisa”, neprocjenjivo važnu i nezaobilaznu zbirku bilježaka za svakoga tko se kani baviti kreiranjem parfema. Dojam o svakom pojedinom mirisnom materijalu treba precizno registrirati, što detaljnije opisati i uredno pospremiti na samo njegovo, specifično mjesto u “mirisnom skladištu” u svijesti.
Kako vrijeme odmiče, sa svakim dodanim mirisnim elementom se povećava obim radnih bilježnica…
Najdragocjeniji su mi trenuci “prosvjetljenja” kad, pri upoznavanju sa zadanim mirisnim materijalom netko u grupi, opisujući svoj dojam, “iskopa” neki njegov aspekt koji nikad ranije nisam registrirala!! A evo ga, mogu ga namirišati! Kao da se digne koprena s neke dotad slijepe točke u mojoj ukalupljenoj svijesti… Pa da, tu je, zapreten ispod ostalih slojeva mirisa! Divota!!! Kako to da ga prije nisam primijetila?
Sjećam se iznenađenja i radosti kad sam u dubokoj donjoj, toploj, slatkasto-smolastoj fazi mirisa mire prvi put otkrila dašak “vinske” note koju je nečiji precizni nos nepogrešivo detektirao! Bingo! Nikad mi prije toga ne bi palo na pamet da u voćno-vinske akorde “zametem” i malo mire. A sad takav akord dozrijeva u mojim mirisnim orguljama i čeka trenutak kad ću krenuti u kreaciju dugo planiranog parfema koji je zamišljen kao mirisna slika Miholjskog ljeta…
Jedva čekam formiranje nove grupe raspoložene za mirisnu avanturu!
Sve detalje o radionicama PRIRODNIH PARFEMA koje vodi Slobodanka Poštić, pronađite na stranici Aromaterapija.info.