Doživljaj mirisa, a time i mirisne preferencije su krajnje subjektivni.
Način na koji neka osoba prepoznaje, analizira i klasificira mirise je potpuno različit od načina na koji to radi bilo tko drugi.
Za tu činjenicu postoji mnogo objašnjenja. Jedno od njih je biološki utemeljeno i kaže da među nama postoje razlike u građi organa osjeta njuha, tj. da svaka osoba posjeduje ili ne receptore za pojedine mirisne molekule, pa to rezultira specifičnim, krajnje iznijansiranim mirisnim doživljajem svijeta oko nas. Zatim je tu iskustveno objašnjenje koje konstatira da svatko od nas ima drugačiju povijest izlaganja mirisima, tj. da nas je, kad se i o doživljaju mirisa radi, životno iskustvo različito oblikovalo. Pa objašnjenje iza kojeg stoji naš kulturološki krug, tj. činjenica da je u različitim kulturama različite mirise prihvaćeno smatrati privlačnima, svetima, senzualnima itd. Osim toga, na naš doživljaj mirisa neminovno utječu i stil i uvjeti života. Dalo bi se još nabrajati…
Sjetite se situacija kad ste s nekim krenuli po trgovinama isprobavati parfeme. Jesu li vam se svima sviđali baš isti mirisi? Čisto sumnjam!
Upravo zbog toga nije naročito bistra ideja poklanjati parfem nekome u čije mirisne preferancije niste apsolutno i potpuno sigurni. Iskrena, dobra namjera i mnogo potrošenog novca bi mogli neslavno završiti! Parfem je najsigurnije pokloniti nekome tko je svoju želju izrazio precizno (nazivom, koncentracijom proizvoda i imenom proizvođača).
Ako ste uviđavna osoba, razlike u doživljaju mirisa ćete smatrati razlogom za tiho nošenje parfema. Nitko ne zaslužuje da ga gušite svojim izborom mirisa, pa bi u bolje običaje spadala i navika da parfeme nosite u uskoj auri oko sebe, ne dozvolivši si mirisnu "galamu” koja seže metrima uokolo.
Zbog svega navedenog je pokušaj uspješnog opisivanja nekog mirisa drugoj osobi zapravo nemoguća misija. S prevođenjem mirisnog dojma u jezik stvari su vraški zaguljene! Miris doživljavamo preko limbičkog sustava, pa mirisno iskustvo zaobilazi kognitivno područje mozga, izmiče verbalnoj definiciji. Mnogo lakše opisujemo i drugima prenosimo dojmove ostalih osjeta. Za nešto što je npr. plavo ili toplo imamo u vokabularu spremne riječi kojima se to izražava, pa će sugovornici bez teškoća razumjeti o čemu im pričamo. Međutim, ako neki miris definiramo kao težak, travnat ili mekan, ne možemo biti sigurni da sugovornici razumiju kakav im to doživljaj prepričavamo i da će se u njihovoj svijesti stvoriti mirisna slika identična našoj.
Ovo je argument u prilog savjetu da pri kupovini parfema ne odlučujete samo na temelju uobičajenih slatkorječivih, “nadahnutih” opisa u pomodnim časopisima. Nego trk u parfimeriju na osobni susret s parfemom koji vas zanima! A tamo nemojte dozvoliti da vam za procjenu ponude samo traku papira pošpricanu parfemom. Ta metoda ne daje pravu mirisnu sliku. Vi niste napravljeni od papira – parfem treba nanijeti na kožu i pratiti kako se razvija. Tek tako ćete dobiti adekvatan dojam o mirisu i moći odlučiti želite li ga nositi ili ne. A ako odlazak u parfimeriju nije opcija, prije odluke o kupovini svakako naručite uzorak parfema da biste ga mogli isprobati prije odluke o kupovini.
Mirišite i uživajte!
Zabavite se i naučite nešto o sebi – ovaj test, temeljen na teoriji R. W. Moncrieffa, spada u alat profesionalnih parfimera, koji tvrdi da postoji veza između tipa ličnosti i izbora parfema.
Pozivamo na Mini radionicu izrade parfema 20.10. od 17 – 19h u Centru Mandragora, Kranjčevićeva 3/I . Cijena radionice je 200 kuna.
Prijave na 091 788 6783.