Ususret konferenciji Prodajni mindset: The Wolf Strikes Again, koja će se za samo tri dana održati u Mozaik Event Centru, razgovarali smo, ne s Jordanom Belfortom, najvećom zvijezdom događaja koji nestrpljivo iščekujemo, već sa svima dobro znanim dr. Natkom Beckom – prvim hrvatskim liječnikom influencerom, omiljenim TV licem, liječnikom kojega prate i obožavaju mase.
Neki ga znaju iz zdravstvenih ustanova u kojima radi, neki s društvenih mreža, a neki iz HRT-ove emisije Dr. Beck koja se bavi zdravljem, zdravstvenim stanjima i bolestima na znanstveno relevantan, razumljiv i zanimljiv način. Misija ovog istaknutog radiologa prožeta je idejom približavanja medicine široj publici, poticanjem zdravstvene pismenosti te promicanjem suradnje među različitim dionicima u zdravstvu, korištenjem različitih platformi od tradicionalnih medija do društvenih mreža, a 2020. je za svoja nastojanja dobio i posebno priznanje – proglašen je komunikatorom godine.
Dr. Beck će se ovoga petka na najiščekivanijem poslovnom događaju u regiji u izlaganju “Zdravlje nije na prodaju” osvrnuti na svoja dragocjena iskustva i ključne aspekte medicinske prodaje. Primarni naglasak bit će stavljen na etičke vrijednosti, koje u domeni medicinske prodaje zahtijevaju poseban pristup. Osim toga, od njega ćemo čuti i priče o neuspjehu, sastavnom dijelu uspjeha, i lekcijama koje on sa sobom nosi.
Dr. Beck, za nekoliko dana nastupit ćete na konferenciji Prodajni mindset: The Wolf Strikes Again, na kojoj ćete se osvrnuti na svoja iskustva u medicinskoj prodaji, ali i na druge stvari, od kojih kao prvu i najvažniju ističete etiku koja u medicinskoj prodaji nalaže drugačiju vrstu prodaje. Koje strategije mogu pomoći u jačanju uloge pacijenata u donošenju odluka o vlastitom zdravlju i smanjenju rizika od manipulacije?
– Etička prodaja u medicini podrazumijeva prodaju koja stavlja dobrobit pacijenta ispred profita. To ne isključuje profitabilnost, već naglašava da u medicini treba postupati prema stvarnim potrebama pacijenta. Primjerice, to može biti slanje na nepotrebnu dijagnostiku ili uključivanje postupaka ili aplikacija lijekova ili supstanci koji nisu potrebni. Ključna strategija za jačanje uloge pacijenata leži u promicanju zdravstvene pismenosti. Što smo bolje informirani o zdravlju, sposobniji smo aktivno sudjelovati, zauzimati stavove i zagovarati promjene u zdravstvenom sustavu. Edukacija pacijenata, pružanje pristupa pouzdanim izvorima informacija te poticanje transparentne komunikacije između pacijenata i zdravstvenih stručnjaka samo su neki od alata u tom kontinuiranom procesu.
Izazova u zdravstvenom sustavu imamo napretek, no teško se oteti dojmu da mediji zapravo samo govore o problemima. U kojoj mjeri mediji aktivno promiču svijest i potiču brigu o očuvanju zdravlja? Kako biste ocijenili njihovu ulogu u tom kontekstu?
– Točno je da mediji često naglašavaju probleme, ali to je stvar naše neurofiziologije. Svi mi zapinjemo za crnjake i tragične vijesti, tako smo naprosto evolucijski složeni. Nije lako suprotstaviti se toj viralnosti. Tim više smatram da mediji trebaju kreirati sadržaje koji će promovirati preventivne mjere i educirati. Važno je da pružaju uravnotežene, lako probavljive, primjenjive i svakako točne informacije.
Vaša predanost stvaranju relevantnog i dostupnog okruženja u javnosti za razgovor o zdravlju s ciljem preventivnog djelovanja zaista je hvale vrijedna, a plod tih vaših nastojanja je i Back together summit koji se ove godine održao treći put zaredom. Kako ovaj događaj doprinosi promicanju zdravstvene pismenosti?
– Back Together Summit promiče zdravstvenu pismenost edukacijom i dijalogom, nastojeći pružiti ljudima dublje razumijevanje zdravstvenih tema. Naša vizija je stvoriti medijski prostor koji je dostupan svima, koji nudi besplatne resurse, kako bismo podigli razinu zdravstvene pismenosti među ljudima.
Bez obzira na to je li riječ o online interakcijama ili onima uživo, cilj nam je ostvariti kvalitetnu komunikaciju putem radionica, panela te pružanja besplatnih pregleda i savjetovanja. Zajedničkim trudom učimo jedni od drugih – jedni o zdravlju, a drugi o unaprjeđenju komunikacijskih vještina. Naša dugoročna ambicija je potaknuti promjene koje će dovesti do efikasnijeg sustava i poboljšanih zdravstvenih pokazatelja u našem društvu.
S obzirom na vaše iskustvo i angažman u podizanju svijesti o zdravlju, kako vidite budućnost zdravstvene skrbi u Hrvatskoj? Koje promjene smatrate ključnima za unapređenje sustava i osiguranje bolje zdravstvene budućnosti?
– Ključne promjene novog zdravstvenog sustava obuhvaćaju modernizaciju infrastrukture, poboljšanu dostupnost usluga, naglasak na prevenciji te efikasnije pružanje skrbi i postizanje boljih rezultata. To su, reći ću slobodno, standardne floskule. Dodamo li još kontrolu kvalitete, pokrili smo gotovo sve. No to nisu realni problemi niti rješenja. Stvarni izazovi leže u nedostatku efikasnosti, transparentnosti sustava, boljem upravljanju ljudskim resursima te dramatičnom smanjenju političkog utjecaja na zdravstvo. Upravljanje ljudskim resursima ključno je pitanje, jer je odavno trebalo predvidjeti nedostatak određenih specijalizacija te pravovremeno i adekvatno na to reagirati. O uvozu radne snage se priča na kapaljku, a to je hot topic.
Gledamo vas na HRT-u, društvenim mrežama, podcastima… Imate li u planu neke nove inicijative koje će dodatno unaprijediti komunikaciju o zdravlju te potaknuti ljude da se aktivno brinu o svom zdravlju i prepoznaju važnost preventivnih mjera?
– Zar to nije dovoljno inicijative s moje strane? 🙂 Istina je da meni nije lako stati na jednom projektu, ali trenutno sam solidno popunjen, a i svi ti projekti još su mladi, od 1 do 4 godine. Bilo bi fantastično imati tim koji bi mi pomogao gurati i producirati sve te sadržaje, slično kao što to funkcionira na HRT-u i u emisiji Dr. Beck. Postoji još mnogo potencijalnih ideja koje čekaju svoju realizaciju, ali trenutno mi nedostaje podrška kako bih bio proaktivan koliko želim. Kada to postignem, bit će lakše ostvariti i druge ideje.
S obzirom na sve obaveze i prenatrpan raspored, kako postižete ravnotežu između svojih profesionalnih obaveza, medijskih nastupa i privatnog života?
– Iskreno, pitam se postoji li zaista ravnoteža u životu ili si mi to tako utvaramo. Meni se više čini da ti život svaki dan baca hrpu izazova i problema pred noge, pa kako prođeš, prođeš. Ono što se trudim je što više, češće i ranije doći kući, tako da sam po toj definiciji teški papučar. Obiteljske aktivnosti u prirodi ključne su za moje psihofizičko zdravlje i moram priznati da mi je mindfulness pomogao da se uravnotežim. Što se tiče ostalih stvari, trudim se kako god mogu, a rokovnik je nezamjenjiv alat koji mi pomaže organiziranju kaotičnog životnog ritma.
I za kraj, dr. Beck, zašto je po vašem mišljenju konferencija The Wolf Strikes Again događaj koji se nipošto ne propušta?
– Jordan Belfort i njegovo izlaganje samo je po sebi dovoljan razlog za dolazak. Tu su, naravno, i priče brojnih drugih uspješnih ljudi iz poslovnoga svijeta, a svi znamo da su inspiracija i kontinuirano usvajanje znanja ključni za napredak. No ono što ovom događaju daje onu pravu težinu je zasigurno naglasak na networkingu. Tu počinje magija.
Ulaznice za konferenciju The Wolf Strikes Again čekaju vas ovdje.
Pročitaj i ovo:
- Ovogodišnji Back Together Summit okupio najuglednije hrvatske stručnjake iz područja medicine, znanosti i komunikacije
- Sinteza Skin Clinic nova je zagrebačka destinacija za holistički pristup brizi kože
- Prvi smo posjetili novi MR i dijagnostički centar Poliklinike Sinteza