Brendiranje u zdravstvenom turizmu gotovo je poput brendiranja u bilo kojem drugom području u turizmu, ali uz jednu važnu iznimku: uključuje zdravstveni element, jedan od najosobnijih i najosjetljivijih aspekata. Zbog toga brendiranje zdravstvenih usluga treba biti izgrađeno oko elementa povjerenja kao ključnog čimbenika bilo koje priče o brendu. Da biste bili uspješni u brendiranju i promociji zdravstvenih usluga, trebate ispričati priču koja će pobuditi emocije, motivirati lojalnost te prije svega pokrenuti niz pozitivnih osjećaja koji će korisnika učiniti sretnim.
Nažalost, konvencionalni marketing zdravstvenog turizma prečesto se temelji na prodaji medicinskih usluga i noćenja u lječilištima i odmaralištima, a ne na brendiranju. Bez snažnog brenda, svo oglašavanje, promocija prodaje, web dizajn i odnosi s javnošću neće vam pomoći da postignete svoje ciljeve. Ono što zdravstveni turizam čini vrijednim u umu potrošača obećanje je zdravstvene zaštite i percipirane vrijednosti iskustva koje će doživjeti.
>> Brendiranje u turizmu – brand treba ispričati priču i izazvati pozitivne osjećaje
Očekuje se kako će globalno tržište medicinskog turizma rasti po godišnjoj stopi od 19,38 posto do 2019. godine. (Izvor: Market Research Store), što predstavlja veliki potencijal za ovo još nedovoljno iskorišteno polje turizma. Sve više i više pacijenata putovat će preko granice u potrazi za boljom zdravstvenom skrbi, kraćim vremenom čekanja i personaliziranom njegom. Pitanje je: Kako se istaknuti u masi sličnih usluga i priča?
Uspješna priča
Polazna točka procesa brendiranja uvijek je planiranje, praćeno vizijom i strategijom. Znajte tko ste i budite jasni oko toga kako želite da vas drugi vide. Na početku izgradnje brenda, izdvojite vrijeme za analizu tržišta i vaših konkurenata, a s vremena na vrijeme uložite u istraživanje inovacija na tržištu i načina na koji one mijenjaju vaš biznis. Ali nemojte trčati za konkurencijom i biti opsjednuti njihovim poslovanjem – umjesto toga, pronađite svoj put na tržištu i definirajte karakteristike koje će vas razlikovati od konkurencije od samog početka, kao i dodatnu vrijednost za svoje klijente.
Za svaki brend u zdravstvenom turizmu od vitalne je važnosti komunikacija s klijentima – pacijentima te obuka osoblja kako bi bilo u stanju razumjeti potrebe pacijenata i imati dobre komunikacijske vještine. Važno je da svaki zaposlenik uključen u proces bude svjestan standarda brend, zna što brend označava i kako ga pravilno zastupati. Ako ste vlasnik tvrtke, razmotrite pozivanje stručnjaka za brendiranje u zdravstvenom turizmu kako biste stvorili učinkovitu strategiju promocije, plan djelovanja i raspodjelu proračuna.
Marketing je ključni element strategije razvoja poslovanja bilo koje bolnice, klinike ili spa centra. Uspješni brendovi prepoznaju svoju potencijalnu bazu korisnika i prezentiraju proizvod na inovativan i prikladan način; oni isprobavaju nove pristupe i izlaze s marketinškim strategijama koje pridonose slici brenda.
Zdravlje je emocionalna tema
Zdravlje ljudi uvijek će biti emocionalna i osjetljiva tema. Pružatelji usluga u zdravstvenom turizmu trebaju razumjeti te emocije i približiti im se sveobuhvatnim pristupom i jedinstvenom uslugom. Zbog posezanja za zdravstvenim i wellness uslugama, zdravstveni se turizam može razlikovati od standardnih pristupa u turizmu – on zahtijeva specifično planiranje komunikacijskih strategija, zbog vrlo osobne i ponekad rizične prirode usluga, kako bi se prilagodile određenoj ponudi.
Međutim, rast zdravstvenog turizma jasno pokazuje da je globalizacija zdravstvene skrbi neizbježna. Pacijenti više nisu ograničeni na lokalne pružatelje usluga i visoke cijene. Današnji pacijenti mogu otkriti kvalitetne medicinske i dentalne specijaliste u susjednim ili dalekim odredištima po mnogo boljoj cijeni i usluzi nego kod kuće.
Uvijek imajte na umu da možete napraviti fantastičnu spa zonu ili dentalni studio s nevjerojatnim sadržajima i najboljim liječnicima na svijetu, ali ako nemate pravu viziju poslovanja s jakom distinkcijom od vaše konkurencije, bez predanosti pozicioniranju vaših usluga, jedino što imate je zgrada bez klijenata i perspektive.