„Doživi Sloveniju“ već je prepoznatljiv naziv B2B radionice koja hrvatskim partnerima i agencijama približava ljepote Slovenije. Palace Hotel Zagreb bio je domaćin osme u nizu poslovnih radionica u organizaciji portala Relaxino.com, tijekom koje su brojni hotelijeri i predstavnici ostalih turističkih subjekata iz Slovenije predstavili novitete u ponudi kojima žele privući još veći broj hrvatskih gostiju.
Iza cijelog koncepta stoji Andreja Milas, diplomirana ekonomistica iza koje je više od 24 godine radnog iskustva u turizmu. Promidžbeni portal Relaxino.com pokrenula je 2012. godine primijetivši na tržištu nedostatak takve specijalizirane turističke promotivne platforme.
– Cilj portala je promocija destinacija, od smještaja, ponude raznovrsnih usluga pa do pregleda događanja i ostalih informacija koje su posjetiteljima vezano za destinaciju potrebne u planiranju putovanja. Također, portal omogućuje posjetiteljima, tj. čitateljima, da rezerviraju smještaj u nekoj od predstavljenih destinacija, uz plaćanje na licu mjesta – otkriva Andreja.
Duška Kaliniz, Nataša Mihajlović Grubiša, Livija Kovač Kostantinovič, Bernard Šrajner, Andreja Milas
Kakav je bio odaziv na B2B radionicu? Koja je ovo radionica po redu?
– B2B radionica pod nazivom „Doživi Sloveniju“, održala se u Zagrebu već osmi put. Od prvog izdanja cilj joj je promocija ponude slovenskih turističkih destinacija hrvatskim turističkim agencijama i ostalim turističkim subjektima i predstavnicima hrvatskih medija. Ove godine na radionici je sudjelovalo 25 slovenskih destinacija, a na sastanke sa sudionicima se prijavilo 40-tak turističkih agencija iz Zagreba i okolice. Radionicu je otvorio ekonomski savjetnik pri Veleposlanstvu Republike Slovenije, Bernard Šrajner, poželjevši uspješnu predstojeću sezonu svim sudionicima.
Hrvati su već redoviti gosti u Sloveniji…
– Ključna tržišta Slovenije su i dalje Njemačka, Italija, Austrija, ali visoko četvrto mjesto zauzimaju gosti iz Hrvatske. U prošloj godini Hrvati su ostvarili (16,4 %) noćenja više nego godinu ranije, a više su i potrošili (12,2 %). Tako je voditeljica Odjela za odnose s javnošću Slovenske turističke organizacije, Livija Kovač Kostantinovič, na radionici istaknula da je za slovenski turizam 2018. godina bila rekordna te je sa skoro 6 milijuna turističkih dolazaka i 15,7 milijuna turističkih noćenja (8 % više dolazaka i 10 % više noćenja nego u 2017. godini), znatno premašen prosječan rast u Europi.
Za koje se destinacije najčešće odlučuju Hrvati (hrvatske agencije)?
– Hrvati zimi najčešće posjećuju slovenska skijališta (Rogla, Kranjska Gora, Mariborsko Pohorje) i slovenske terme (Rimske terme, Thermana Laško, Terme Olimia, Moravske toplice, Terme Ptuj), a tijekom cijele godine vole posjetiti i gradove, najčešće Bled, Ljubljanu i Maribor.
Kakav ih vid turističke ponude najviše zanima?
– Uz ulaganje u razvoj ponude kojom žele privući veliki broj individualnih gostiju, slovenski predstavnici uvijek ističu i važnost kvalitetne zajedničke promocije na dalekim tržištima, jer gosti iz inozemstva (npr. Južna Koreja, Japan, Indija, Kina), redovito po dolasku u Europu posjećuju obje naše destinacije, tj. kombiniraju posjet različitim najpoznatijim hrvatskim i slovenskim destinacijama.
Kojim sve adutima Slovenija privlači hrvatske turiste?
– Najviše hrvatskih gostiju se već tradicionalno za boravka u Sloveniji odlučuje za planinski turizam ili odmor u toplicama, što su istaknule gospođe Špela Kavčič, voditeljica prodaje hotela Jelovica iz Bleda koji u novu sezonu ulazi u potpunosti renoviran i Nataša Mihajlović Grubiša, voditeljica prodaje Terme Krka koje svoju ponudu ove godine upotpunjuju novim toboganima u Dolenjskim toplicama. Fokusiranost na razvoj zelenog, aktivnog i održivog turizma ono je što sve zahtjevniji turisti u Sloveniji prepoznaju i u sve većoj mjeri ju zbog te ponude odabiru za svoje odredište. Istaknula je to i Duška Kaliniz iz kulturno-turističko-rekreacijskog centra Radeče koje gostima nudi splavarenje na Savi.
Gosti uživaju i u sve prepoznatljivijoj gastro ponudi koju je proslavila Ana Roš, proglašena najboljom kuharicom svijeta u 2017. godini, a dijelić te ponude mogli su kušati i sudionici radionice koji su degustirali birane okuse ekološkog meda „Pčelarstva Košale“ te u večernjim satima u vinoteci Bornstein degustirali vina poznatih slovenskih vinara. Finom kapljicom uzvanike su počastile „Vinarija Kregar“ iz Rogaške Slatine, „Vina Dornberg“ iz Bezeljskog, „Radgonske gorice“ iz Gornje Radgone, „Vinarija Graben – Albiana vina“ iz Dolenjskih toplica te „Vinska kuća Emino“ iz Podčetrteka.
Na radionici su sudjelovali sljedeći slovenski partneri:
1. Slovenska turistička organizacija
2. Turizem Ljubljana
3. Zavod za turizem Maribor – Pohorje
4. Zavod za kulturu Bled- Blejski grad
5. Postojnska jama
6. Rimske terme
7. Terme Olimia
8. Thermana Laško
9. Terme Krka
10. Terme Zreče-Rogla
11. Sava Hotels & Resorts (Moravske toplice- Terme 3000, Zdravilišće Radenci, Bled, Terme Ptuj, Terme Banovci, Terme Lendava)
12. Rogaška Slatina, Boutique Hotel Atlantida
13. Pohorje Resort
14. Hit Alpinea Kranjska Gora ( Hotel Kompas, Hotel Alpina, Ramada Resort Kranjska Gora, Ramada Hotel & Suites Kranjska Gora, Apartmani Vitranc)
15. Terme Dobrna
16. HIT dd Nova Gorica (Kranjska Gora, Hotel Špik)
17. Hotel Astoria Bled
18. Hotel Jelovica Bled
19. Hotel Krim, Bled
20. Hotel Ribno, Bled
21. Hotel Jezero, Bohinj
22. KTRC– Radeče
23. ARS Ramovš zavod za umetnost – Brežice
24. Turizem Podčetrtek
25. Golte