Mršavljenje

Zelena kava doista pomaže kod mršavljenja

Chris Kilham, Medicine Hunter, objašnjava zašto nam kava pomaže da smršavimo i smanjimo rizik od dijabetesa?

Zelena kava doista pomaže kod mršavljenja

Chris Kilham, poznati Medicine Hunter - ˝lovac na lijekove˝, čuveni je profesor etnobotanike na Sveučilištu Massachusetts i autor je mnogih knjiga na tu temu. U slobodno vrijeme istražuje ljekovito djelovanje biljaka iz različitih dijelova svijeta, a ovoga puta ističe blagodati kave - u borbi protiv suvišnih kilograma kao i kod dijabetesa.

Rezultati klinički provedene studije, objavljeni u francuskom znanstvenom časopisu Phytothérapie, pokazuju učinkovito djelovanje ekstrakta zelenih (ne prženih) zrna kave na gubitak težine. Skupina volontera primala je 400 mg beskofeinskog ekstrakta zelene kave dnevno, dok je druga skupina primala placebo. Nakon 60 dana, pripadnici skupine koja je primala ekstrakt zelene kave, izgubili su više od 5,7% svoje početne mase. Nasuprot toga, članovi skupine koja je primala placebo, izgubili su samo 2,8% svoje tjelesne mase. 
 
Iako ova studija ne pokazuje drastičan niti brz pad broja kilograma, kao što je to slučaj kod mnogih dijeta, uzrokuje stabilno smanjenje tjelesne mase - bez velikog šoka za organizam. Osim toga, pošto je ekstrakt kave korišten u istraživanju bio beskofeinski, može se zaključiti da sagorijevanje kalorija nema veze sa samim kofeinom. 
 
 
Zelena kava doista pomaže kod mršavljenja
Chris Kilham, Medicine Hunter o blagodatima kave
 
Kava, kao jedan od najkonzumiranijih napitaka diljem svijeta, sadrži mnoštvo prirodnih sastojaka bogatih antioksidansima. Već je poznata po svom preventivnom djelovanju protiv blage depresije, Parkinsonove bolesti te raka debelog crijeva. Prema novim otkrićima, pomaže i u regulaciji glukoze u krvi, reducira proizvodnju masti i omogućuje umjeren gubitak tjelesne mase.
 
Antioksidansi i klorogenična kiselina sastojci su kave zaslužni za pomoć u kontroli težine, objašnjava nam Medicine Hunter. Djeluju tako da usporavaju proizvodnju glukoze u tijelu nakon obroka potičući aktivnost određenih enzima koje luči jetra te uz to smanjuju i produkciju masti.
 
Ovaj proces daje zeleno svjetlo pijenju espresso kave nakon obroka. Espresso kava kuhana na pari, bogata je okusom i aromom te sadrži klorogene kiseline i nešto manje količine kofeina. Preporučuje se konzumacija ovog napitka nakon jela upravo zato što potiče kvalitetniju probavu. 
 
Nadalje, kava je također poznata po svom preventivnom djelovanju protiv dijabetesa tip 2. Istraživanja provedena na Sveučilištu Harvard i rezultati studija nizozemskih znanstvenika upućuju na to da svakodnevnim ispijanjem kave smanjujemo rizik obolijevanja od dijabetesa (pogotovo tipa 2). 
 
Što možemo zaključiti iz svega? Za početak; kava s mnogo šlaga i šećera definitivno neće pozitivno djelovati na kontrolu težine ili prevenciju dijabetesa. Ali crna kava, espresso, kava s malim količinama mlijeka te ekstrakt zelene kave dokazano pomažu u regulaciji tjelesne mase i smanjenju rizika od dijabetesa. 
 
Osim toga, kako su studije pokazale, nema značajnih razlika koristite li kavu bez kofeina ili onu običnu. Svakodnevna konzumacija kave i uživanje u espressu nakon jela nosi brojne pogodnosti očuvanju zdravlja vašeg organizma.
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.