Nutricionizam

Zbog ovih se šest razloga isplati izbaciti meso na jedan dan (a može i više)

A ako tražite ideje što servirati za jedan dan bez mesa, donosimo recepte za inspiraciju

Zbog ovih se šest razloga isplati izbaciti meso na jedan dan (a može i više)
 





Apstiniranje od mesa na tanjuru, čak i samo jednom do nekoliko puta tjedno, može ostaviti nevjerojatan utjecaj na vaše zdravlje. Ne, ne trebate izbaciti sve životinjske proizvode iz vaše smočnice, ali i mali koraci vode prema cilju - smanjivanje količine mesa i povećanje količine povrća, voća, orašastih plodova i cjelovitih žitarica može mnogo učiniti za vaše zdravlje i to zbog sljedećih šest razloga. A da ne spominjemo kako će i okoliš imati koristi od toga.

Dobar izbor za zdravlje vašeg srca


Proizvodi životinjskog podrijetla bogati su zasićenim mastima, za razliku od hrane biljnog podrijetla koja sadrži niski udio masti ili nezasićene masne kiseline. Veća konzumacija životinjskih proizvoda povezana je s većim rizikom od kardiovaskularnih bolesti jer prehrana s visokim udjelom zasićenih masti pridonosi povećanju razine kolesterola. Brojne studije ukazuju kako osobe s prehranom koja se bazira na proizvodima biljnog podrijetla, a manje na mesu, imaju manji rizik od razvoja srčanih bolesti.

Manji rizik od raka

Prehrana s povećanim unosom voća i povrća može pridonijeti prevenciji raka. S druge strane, pokazalo se da prehrana bogata crvenim mesom povećava rizik od raka debelog crijeva. Studija iz 2013. godine objavljena u časopisu Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention ukazala je da vegani imaju znatno niže stope obolijevanja od raka za razliku od onih koji jedu meso, čak i kada se uzmu u obzir ne-prehrambeni čimbenici kao što su pušenje, konzumacija alkohola i obiteljska anamneza raka. Jednostavno preskakanje mesa na jedan dan u tjednu pomaže oblikovati zdrave navike koje zauzvrat pridonose prevenciji raka.

Zbog ovih se šest razloga isplati izbaciti meso na jedan dan (a može i više)

Pomaže vam da izgubite na težini

U pravilu, zasitni i hranjivi vegetarijanski obroci sadrže manje kalorija od onih baziranih na mesu. Zamjena mesa vegetarijanskim obrokom tijekom tjedna pomaže smanjiti unos kalorija, povećati unos hranjivih tvari i vitamina i, u konačnici, poslužiti kao dobrodošla pomoć u mršavljenju.

I više nego dovoljno proteina

Uvjerenje kako biljne namirnice ne sadrže dovoljno proteina jedna je vrsta mita. Zapravo, ne mora biti teško dobiti odgovarajuće proteine iz biljnih izvora. Mahunarke (kao što su grah i leća), orašasti plodovi, tofu i proteinski prašci na biljnoj bazi (kao što je protein graška, riže ili bundeve) dolaze krcati proteinima i vlaknima, što ih čini zdravim opcijama za ubacivanje u vaše vegetarijanske obroke.

Ima tu i koristi za okoliš

Smanjenje konzumacije mesa ostavilo bi i značajan trag na okoliš. Izvješće Organizacije za hranu i poljoprivredu Ujedinjenih naroda iz 2006. godine procijenilo je kako je uzgoj stoke odgovoran za 18 % globalne emisije stakleničkih plinova, što je više od svih oblika prijevoza zajedno. No, ta bi brojka mogla biti i mnogo veća, čak 51 %, kao što to navodi izvješće Svjetske banke iz 2009. godine. Prelaskom na vegetarijansku prehranu u trajanju od godine dana može se spriječiti 1,5 tona ugljičnog dioksida od ulaska u atmosferu.

Zbog ovih se šest razloga isplati izbaciti meso na jedan dan (a može i više)

Ne mora biti teško

Ne morate izbaciti meso u potpunosti ili odjednom napraviti radikalan zaokret. Postoji mnogo zasitnih, zdravih i ukusnih vegetarijanskih obroka koji mogu iznenaditi vas i cijelu vašu obitelj. Naravno, to ne znači da konzumiranje mesa ne mora biti zdravo, ali smanjenje njegovog unosa i zamjena zdravim povrćem, voćem i cjelovitim žitaricama može ostaviti značajan utjecaj na vaše zdravlje, ali i okoliš.

Kako biste lakše „izgurali“ jedan dan bez mesa, evo prijedloga što servirati.

Za doručak: Smoothie bowl. Zamiješajte svoj smoothie s maslacem od orašastih plodova i biljnim proteinima te ih nadogradite omiljenim voćem i domaćom granolom.

Za ručak: Salata za žitaricama. Tzv. grain bowls osiguravaju mnoštvo hranjivih tvari i nude beskrajne kombinacije okusa. Žitaricu po želji, poput bulgura ili kvinoje, servirajte u zdjeli s pečenim povrćem, avokadom i umakom po izboru.

Za večeru: Vege burgeri. Kupujte ili napravite vlastitu smjesu za vege burgere, ispecite i poslužite s omiljenim svježim ili pečenim povrćem.

Za desert: Čoko kuglice. Samo su četiri sastojka potrebna za ove čoko kuglice s avokadom. Budući da imaju prirodno nizak postotak šećera uz veliku dozu antioksidanta, to ih čini prilično zdravim desertom.


Pročitaj i ovo:

Kako vegetarijanci mogu usporiti klimatske promjene?
Savjeti za uravnoteženu vegetarijansku prehranu


 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se