Nutricionizam

Zamjene za kavu riješit će vas ovisnosti

Ovisnost o kavi može izazvati pulsirajuće glavobolje, umor te ošamućenost

Zamjene za kavu riješit će vas ovisnosti
Ovisnost o kofeinu nije ugodna. Ako vam je potrebno najmanje tri šalice kave kako biste izdržali dan i osjećate se bespomoćno bez svoje dnevne doze, onda znate da je ovo istina - kava je zapravo superhrana, puna antioksidansa potrebnih za borbu protiv mnogih bolesti. No, iako razumna količina kave ima pozitivne učinke na zdravlje te podiže koncentraciju i produktivnost, pretjerivanje u konzumaciji kofeina može štetiti vašem zdravlju i smanjiti vašu produktivnost.  
 
Možda toga niti niste svjesni, ali samo jedna jutarnja šalica kave djeluje na vaš organizam slično kao da ste na popularnom "vlaku smrti" u lunaparku - samo nekoliko sati nakon konzumacije i osjećaja "razbuđenosti" pojavi se nagli pad energije koji mnogi od nas nadoknađuju šećerom (ugljikohidratima) ili novom šalicom kave. Takvo stanje u kojemu su izražene fluktuacije vaše energije izazvano ispijanjem velikih količina kave može dovesti čak i do kronične iscrpljenosti nadbubrežnih žlijezda. 
 
U pravoj količini kava je hrana za zdravlje jer može djelovati na sprječavanje bolesti poput dijabetesa i Alzheimera. No, prevelika konzumacija kofeina zapravo može smanjiti koncentraciju, a povećati uzbuđenje i uznemirenost, kao i pokvariti kvalitetu spavanja. Konzumacija velike količine kofeina može isto tako povećati reakciju tijela na stres poigravajući se s vašom percepcijom stresa.
 
Iako ste vi možda zadovoljni svojom ovisnošću o kofeinu, ispijanje kave u kasne poslijepodnevne i večernje sate može loše utjecati na vaše spavanje, pa bi možda trebali prijeći na beskofeinsku alternativu. Kofein može izazvati ovisnost, a simptomi ako ga ne uzimate su pulsirajuće glavobolje, umor te ošamućenost kao i već spomenute fluktuacije energije. Najbolji način za odvikavanje od ovisnosti o kofeinu nije odjednom prestati s konzumiranjem kave, već postupno smanjivati količinu. Počnite s ukidanjem zadnje šalice koju popijete u danu, pa onda one popodnevne i pokušajte se zadržati samo na jutarnjoj šalici. Svakako bi bilo korisno napraviti jednomjesečnu kuru uzdržavanja od kave, no ako to ne možete izdržati - jutarnja je šalica ona kojoj možete progledati kroz prste.
 
Ipak, trebat ćete zamjenu. Odvikavanje od kofeina nije jednostavno, no ako osjećate kako je konzumiranje kave za vas postala loša navika, najbolji način da prekinete s tom navikom je zamijeniti je novom. Donosimo nekoliko alternativa uz koje ćete se zauvijek riješiti ovisnosti o kavi.
 
 
Kada je u pitanju kava, zamjena malog crnog prženog zrna s hranjivom biljnom kavom može pomoći. Korijen maslačka je biljka koja se koristi za smirivanje želučanih tegoba i problema s probavom, te se od njega može jednostavno napraviti iznenađujuće ukusan napitak sličan kavi. Skuhajte ga sami koristeći korijen maslačka koji možete kupiti u trgovinama zdravom hranom, ili isprobajte instant kavu napravljenu od korijena maslačka. Istraživanja su pokazala kako neke tvari iz korijena maslačka djeluju antikancerogeno, a ujedno je bogat vitaminom C, vitaminom D kao i beta karotenom.
 
Korijen cikorije se također može pripremiti kao zdrav, beskofeinski napitak nalik kavi, a također je bogat beta karotenom, djeluje kao prirodni laksativ i štiti jetru. Ako tražite alternativu, isprobajte ovu kavu od korijena cikorije koju možete skuhati i sami kod kuće, a miriše slično kao prava kava. Prženi ječam, koji je još u 19. stoljeću pripremao njemački liječnik Kneipp, također je poznata zamjena za kavu.
 
Također s malim udjelom kofeina, a velikom količinom antioksidansa, vitamina i minerala yerba mate čaj postao je popularna alternativa kavi. Iako su neke od ovih zamjena po okusu doista slične kavi,  nedostajat će vam onaj kofeinski impuls koji dobijete ispijanje prave kave, no poanta je u tome da nađete valjanu zamjenu za kavu koja će sve kavopije okusom podsjetiti na omiljeni napitak bilo da ste vani ili kod kuće. Razina energije korištenjem ovih zamjena će se polako popravljati i neće više ovisiti o unosu kofeina, a vaše će vam nadbubrežne žlijezde itekako biti zahvalne.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.