Advertisement
Fitness i joga

Za noge, jezgru i stražnjicu: 3 seta vježbi koje će olakšati obavljanje svakodnevnih aktivnosti

Bilo da je riječ o nošenju namirnica, penjanju po stepenicama ili dugotrajnom sjedenju, pobrinite se da vaše tijelo bude u dovoljno dobroj formi da to odradi bez ozljeda i naprezanja

Za noge, jezgru i stražnjicu: 3 seta vježbi koje će olakšati obavljanje svakodnevnih aktivnosti



Čak i normalan radni dan zahtijeva mnogo od naših tijela, od dugotrajnog sjedenja za stolom, šetnje duge (idealnih) 10.000 koraka do nošenja namirnica i podizanja teških tereta - i to bez treninga koji su na rasporedu tri do pet puta tjedno. Kako onda osigurati da vaše tijelo uspješno obavi sve te zadatke, bez mogućih ozljeda, istezanja ili naprezanja?

U tome mogu pomoći treninzi koji spadaju u domenu funkcionalnog fitnesa, a sve s ciljem kako bi se kretali učinkovitije, uz bolju ravnotežu, koordinaciju i fleksibilnost, s potrebnom snagom za obavljanje svakodnevnih aktivnost. Ovakav je trening važan jer poboljšava držanje, snagu i izdržljivost ma koje se god svakodnevne aktivnosti prihvatili, bilo da je riječ o podizanju djeteta, guranju kolica ili samo dugotrajnom sjedenju u istom položaju.

Ukratko, vježbanje se koristi kao način da olakšate svom tijelu izvođenje svakog pokreta u svakodnevnom životu. Stoga ovaj trening koristi složene pokrete koji angažiraju više mišićnih skupina odjednom, umjesto da ciljaju jedan mišić ili jednu skupinu njih. Učinkovitost se krije i u tome što funkcionalni fitnes poboljšava ravnotežu, koordinaciju i svijest o cjelokupnom tijelu, što u konačnici može pomoći u sprječavanju ozljeda.

A dobra vijest je, ovakve vježbe možete odraditi doslovno bilo gdje jer nema potreba za dodatnom opremom - sve što trebate je vaše vlastito tijelo.

Za dugotrajno sjedenje: Ojačajte stražnjicu

Sjediti cijeli dan može izgledati kao najjednostavnija stvar koju možete učiniti, ali u stvarnosti je to zapravo prilično izazovno za vaše tijelo. Duga razdoblja sjedenja opuštaju i slabe mišiće stražnjice, a skraćivanje fleksora kukova može dovesti i do problema s držanjem i bolova u leđima. Zato su čučnjevi, iskoraci i podizanje stražnjice s poda prave vježbe za aktivaciju i jačanje mišića stražnjice.


Za podizanje i nošenje tereta: Izgradite mišiće gornjeg dijela tijela i jezgre


Važno je razviti pravilnu formu za podizanje ili nošenje velikih i teških tereta, bilo da je riječ o namirnicama, rublju ili djeci, tako da ne dođe do naprezanja mišića i ozljeda. Želite biti sigurni da koristite pravilan oblik čučnja i održavate ravnu kralježnicu i angažiranu jezgru kada podižete stvari.


Za penjanje po stepenicama: Povećajte snagu i izdržljivost nogu

Za hodanje gore-dolje po stepenicama, bilo da je riječ o jednom katu u vašoj kući ili nekoliko njih u zgradi bez lifta, potrebno je malo rada na nogama i koljenima. Trčanje na mjestu s podizanjem koljena, iskoraci i dobar trening za toniranje nogu dovest će vas u željenu formu.

 

Pročitaj i ovo:

Budi Fit Mama preporučuje: Ovo su najbolje vježbe za mršavljenje i oblikovanje tijela
7 savjeta profesionalne trenerice za uspješan trening
• VIDEO: Do vitkog i definiranog struka uz 10-minutni kućni trening

 


 

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se