Ljetujte s Naturalom

Vodič za roditelje: Sigurno ljeto za vašu djecu

Pobrinite se da vaša djeca uživaju u ljetu na siguran način

Vodič za roditelje: Sigurno ljeto za vašu djecu

Čim se školsko zvono glasi po zadnji put, djeca istrčavaju van, a roditelji spremno vade kućnu kolekciju ˝prve pomoći˝. Ljetne aktivnosti nerijetko ukrašavaju modrice i ogrebotine, a ponekad mogu donijeti i ozbiljnije posljedice. Donosimo jednostavne savjete kako se pobrinuti da ljetne radosti vaše djece prođu uz minimalan rizik.



Kaciga glavu čuva

Slučajni padovi uzrok su najvećeg broja ozljeda kod dječjeg uzrasta. Obično su to samo ogrebotine, ali prilikom pada s bicikla može doći i do ozljeda glave. Taj rizik se uvelike može smanjiti (za čak 85%) ukoliko opremite svoje dijete primjerenom kacigom. Prilikom svakog rolanja, vožnje bicikla ili scooter-a, dijete treba imati kacigu na glavi.

Prije svakog ljeta pomno promotrite stanje prošlogodišnje kacige i ukoliko bude potrebno, nabavite mu novu. Posebno obratite pozornost koliko kaciga ima pukotina, jer svakim udarcem njena zaštitna funkcija opada.



Pregledajte sportsku opremu

Sigurnost vaše djece ne predstavlja samo kaciga. Sva sportska oprema trebala bi biti dobro očuvana i redovito održavana te primjerena za uzrast vašeg djeteta. Djeca rastu iz godine u godinu, nekad je čak i teško pratiti koliko brzo rastu. Stoga provjerite odgovara li mu bicikl veličinom i je li prerastao sportsku opremu.

Ukoliko dijete ljeto provodi u ljetnom kampu, ili sličnim ljetnim programima za djecu, provjerite također i stanje njihove opreme. Je li njihova sigurnosna oprema prekrivena rupama i pukotinama. Takvi zahtjevi i provjere su u potpunosti razumni i ne trebate se ustručavati oko toga.



Na vrijeme spriječite dehidraciju i sunčanicu


Toliko se podrazumijeva da to i lako smetnemo s uma. Djeca obavezno trebaju piti dovoljno tekućine u ljetnim mjesecima. Igranje na suncu bez redovite hidracije može dovesti do iscrpljenosti i sunčanice. Stručnjaci preporučuju da se djeca dobro hidriraju prije bilo kakve fizičke aktivnosti. Najbolje bi bilo da popiju 2 do 3 čaše vode dva sata prije odlaska van. Čak i nakon što su svoje tijelo na vrijeme opskrbili vodom, trebali bi popiti malo vode ili druge tekućine svakih 20-ak minuta tijekom aktivnosti.

Vodič za roditelje: Sigurno ljeto za vašu djecu


Pospremite na sigurno mjesto kemikalije i lijekove

Kad se djeca u većoj mjeri ˝motaju˝ po kući, kao što je to slučaj ljeti, imaju dovoljno vremena da pronađu stvari koje nisu primjerene za njihov uzrast. Kućanstva sadržavaju razne detergente, sredstva za čišćenje, kemikalije i lijekove koji mogu biti vrlo opasni za radoznalu djecu sklonu istraživanju ˝zabranjenih˝ stvari.

Najbolje bi bilo da zaključate sva potencijalno opasna sredstva u jedan ormarić - na taj načinu uistinu neće biti dostupna djeci. Ista stvar vrijedi i za lijekove jer bočice s raznim medikamentima obično primamljuju djecu. Osim toga, nikada nemojte prebacivati razne kemikalije iz svog kućanstva u bočice od vode ili nekih drugih potrepština kako ne bi došlo do zabune.



Pripazite na djecu dok su u blizini vode

Utapanje je drugi najveći uzrok smrti kod djece između 1 i 14 godina starosti. Obavezno se pobrinite da vaše dijete savlada plivanje. Također, za vrijeme boravka u blizini mora, bazena, rijeke, jezera ili bilo kakvih vodenih površina, pobrinite se da je u pratnji odraslih barem jedan dobar plivač. Ukoliko imate svoj bazen u kućanstvu, ugradite zaštitne ograde kako biste se pobrinuli da ne dođe do slučajnog upadanja u bazen.



Dobro se zagrijte prije aktivnosti

Sportske ozljede mogu zbilja pokvariti ljetne aktivnosti. Bitno je da se djeca dobro zagriju prije nego li se počnu igrati. Pripremite njihove male mišiće za fizički napor istezanjem i ugrijavanjem laganim vježbama. Na taj način štitite njihove zglobove, koljena i smanjujete vjerojatnost pojave grčeva i upala mišića.



Imajte pri ruci prvu pomoć

Nikada ne znate što se sve može desiti, stoga je najbolje uvijek pri ruci imati dobro opskrbljenu prvu pomoć. Kutija prve pomoći može se nabaviti u svim drogerijama i ljekarnama, a možete je nadopuniti korisnim telefonskim brojevima (pedijatra, zdravstvenog osiguranja) te popisom alergija i zdravstvenih tegoba koje ima vaše dijete (ukoliko je potrebno). Također, ukoliko netko iz vašeg kućanstva treba posebne lijekove - imajte ih nadohvat ruke u kutiji prve pomoći. Obratite pozornost na datume roka trajanja lijekova.



Oprezno s ˝opasnim kukcima˝

Ubodi raznih kukaca mogu zbilja pokvariti ljetne radosti, osim toga mogu izazvati i brojne alergijske reakcije. Kako biste područje na kojem se vaše dijete igra učinili sigurnijim mjestom, provjerite sva drveća i uvjerite se da na njima nema osinjaka, pčelinjaka i sl. Svakodnevno pregledavajte svoje dijete od krpelja - ukoliko niste sigurni jeste li ih dobro uklonili posjetite liječnika.

Kada koristite repelente, također budite na oprezu. Uvjerite se da su primjereni za mlađi uzrast i da im ne dođe u kontakt s očima ili u blizinu usta. Repelenti se ne bi trebali nanositi više od 1 - 2 puta dnevno, a možete pokušati i prirodnim preparatima na bazi limuna ili eukaliptusa.



Zaštitite djecu od sunčanih opeklina


Sunce je u zenitu između 10 i 16 sati, u tom periodu se ne preporučuje direktno izlaganje suncu zbog visokog rizika od opeklina. Najbolje je da tijelo djeteta zaštitite prikladnom odjećom, da se držite hladovine i obavezno nanesete kremu za sunčanje. Šeširić, sunčane naočale s UV-zaštitom i prozračna odjeća također uvelike pomažu. Preparate za zaštitu od sunca ponovno nanosite svaka 2 sata, stoga izbjegavajte sredstva koja pružaju zaštitu od sunca i od kukaca u jednom.
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.