Nutricionizam

Vegetarijanac si? Uoči na vrijeme nedostatak vitamina B12

Nauči prepoznati znakove upozorenja

Vegetarijanac si? Uoči na vrijeme nedostatak vitamina B12

Osam vitamina koji pripadaju u B – kompleks grupu, pomažu vašem tijelu pretvoriti ugljikohidrate u glukozu, putuju po tijelu i osnažuju tjelesne stanice.  Jedan od njih, vitamin B 12, izuzetno je važan za zdravlje živčanog sustava i proizvodnju različitih tipova tjelesnih stanica. Nedovoljno konzumiranje vitamina B 12, odnosno kobalamina, može prouzrokovati rane simptome koje je teško uočiti, a mogu dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema.

Znakovi upozorenja u vašem tijelu
 
Preporučeni prehrambeni dodatak za vitamin B12 je 2.4 mikrograma dnevno za odrasle, i muškarce i žene, prema podacima Office od Dietary Supplements. Nedostatak se rijetko javlja kod zdravih mladih ljudi, ali je čest kod starijih osoba koje se slabije hrane. Neki pojedinci s blagim nedostatkom ovoga vitamina možda neće moći prepoznati očite znakove, zato što je vitamin B12 izrazito važan za stvaranje crvenih krvnih stanica i može se pojaviti blaga anemija. Rani simptomi anemije mogu uključiti umor ili debljanje. Blagi do umjereni deficit  ovog vitamina, također može uzrokovati zadihanost, osjećaj nervoze ili pak dijareju.
 
Problem nedostatka vitamina počinje napredovati
 
Ako se prvi znakovi nedostatka vitamina B12 ne uoče, možete uočiti ukočenost ruku ili nogu, probleme s ravnotežom, zbunjenost ili probleme s pamćenjem, što sve ukazuje na oštećenje živaca. Neki ljudi s autoimunom bolesti zvanom opasna anemija, također su suočeni s gubitkom vitamina B 12, iako možda i konzumiraju dovoljno vitamina. No, tu se javlja oštećenje želuca koje je uzrokovano povećanom želučanom kiselinom, a prijeko mu je potrebna apsorpcija vitamina iz krvi. Kod takvih ljudi, moguć je razvoj još jedne vrste, megaloblastične anemije koja onda vodi do ozbiljnih neuroloških problema.
 
Uočite simptome, identificirajte rizik
 
Upravo zato što simptomi nedostatka vitamina B 12 mogu biti suptilni, važno je upoznati se s faktorima koji mogu pospješiti rizik od ovakvog oboljenja.  Vitamin B12 nalazi se u mesu, peradi, ribi, i u nešto manjem udjelu, mliječnim proizvodima. Nadalje, rizik od ovog obolijevanja je veći, ako slijediti vegetarijansku ili vegansku dijetu. Ljudi s Kronovom bolesti, tegobi gušterače, ili poremećaju u prehrani, ili pak oni koji su nedavno ugrađivali želučanu premosnicu, suočavaju se s izostankom ovog vitamina, iako ga i koriste u sklopu svoje ishrane. Starije osobe, posebice one koje boluju od gastritisa, također spadaju u ovu rizičnu skupinu.
 
Rješenje: nadopuna vitaminima
 
Nadopuna za vitamin B 12 široko je dostupna. Također se može pronaći u trgovinama s preparatima i multivitaminima. Vitamin je dostupan na liječnički recept, njihova je primjena ubrizgavanje, za što se brine doktor. Vitamin B12 može djelovati s još nekoliko lijekova, uključujući antibiotike, lijekove korištene za želučane tegobe te poneke vrste lijekova za dijabetes. Iako nikakav otrovan sastojak nije povezan s vitaminom B12, njegovom nadopunom, svakako je dobro navratiti do liječnika, koji vas ipak može najbolje savjetovati.
 
 
 
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.