Ispunjen život

Uspješne žene se u vodstvu ne trebaju ponašati kao muškarci

Znale su to i Kleopatra, Izabela od Španjolske, Elizabeta I i Katarina Velika

Uspješne žene se u vodstvu ne trebaju ponašati kao muškarci

Na prvom u nizu događanja osnaživanja žena u poslovanju - Corporate Network Group (CNG) - „Odvažnost za promjenu - žene lideri kroz povijest“, održanom u ponedjeljak u htelu Westin, u organizaciji inicijative MAMFORCE® i Instituta za istraživanja i edukaciju - Zaposlena mama, okupilo se više od 80 predstavnika korporativnog i institucionalnog sektora Hrvatske, te malih i srednjih kompanija, koji su željeli saznati nova razmišljanja o razvoju ženskog vodstva (leadership), poboljšati poslovanje i biti u tome što uspješniji. Glavno predavanje održao je dr. Paul Vanderboeck, jedan od vodećih stručnjaka za ženski lidership i upravljanje talentima na rodno balansiran način. Ujedno, Privredna banka Zagreb i VIPnet, potvrdile su status MAMFORCE© kompanije te su im dodijeljeni MAMFORCE COMPANY certifikati za poboljšanu praksu u području obiteljske odgovornosti i rodne jednakosti u odnosu na stanje od prije godinu dana.

Paul Vanderboeck je na primjeru četiri kraljice: Kleopatre, Izabele od Španjolske, Elizabete I i Katarine Velike, predstavio osnovne pouke iz povijesti koje ženama mogu pomoći pri uspjehu u današnjem poslovnom okruženju. Poseban naglasak stavljen je na umrežavanje kako bi se dobio pristup strateškim informacijama i ključnim „igračima“ koji pomažu u kreiranju i zadržavanju pozitivnog ugleda. - Važno je čim prije osvijestiti činjenicu da se žene u vodstvu ne trebaju ponašati kao muškarci da bi bile uspješne. Sposobne i talentirane žene trebaju nastojati razviti i iskoristiti specifične organizacijske sposobnosti koje će im pomoći u napretku i stvaranju, ali na sebi jedinstven način. Upravo suprotno, trebaju iskoristiti činjenicu da se često ističu kao izuzetak, u dominantno muškom kontekstu. Moraju iskoristiti tu realnost i utjecati da ih se lakše prepozna i čuje. Mislim da je ovo događanje izvrsno mjesto i prigoda da se to glasno kaže - istaknuo je u svom obraćanju dr. Paul Vanderboeck. Ostale ključne pouke otkrivaju da bi trebale biti svjesne prepreka i nastojati si osigurati pravedan, više nego ravnopravan tretman s muškim kolegama. Drugi koristan alat je koristiti se mentoriranjem iskusnih lidera, po mogućnosti i muških, ne samo žena.

Uvodno obraćanje održala je mr. sc. Dijana Kobas Dešković, predsjednica Instituta za istraživanje i edukaciju Zaposlena mama i pokretačica projekta MAMFORCE® i tom prigodom izjavila - Svaka žena na menadžerskoj poziciji s kojom sam razgovarala mi je rekla da se susreće s izazovima lidershipa u još uvijek dominantno muškom okruženju i da je izuzetno važno aktualizirati teme ženskog lidershipa kako bi se počela razvijati i rješenja. Već i današnji odaziv korporativnog i institucionalnog sektora, koji je znatno veći od očekivanja dovoljno govori o važnosti teme, što potvrđuje da smo na dobrom putu. Zahvaljujući tvrtkama koje su danas potvrdile status MAMFORCE kompanija – PBZ i VIPnet, imamo i primjere dobrih praksi koji mogu služiti kao putokazi ostalima.

Uspješne žene se u vodstvu ne trebaju ponašati kao muškarci


Na konferenciji se moglo čuti da je važno osigurati veću zastupljenost žena na vodećim pozicijama jer one čine sve veći udio obrazovanih u populaciji (skoro 60% od ukupnog broja visokoobrazovanih u Hrvatskoj). U njihovo obrazovanje su uložili i država i roditelji. Ako ne budu obavljale odgovarajuće poslove na tržištu rada, s pravom možemo očekivati svojevrstan „odljev mozgova“, a što će imati za posljedicu manje konkurentno gospodarstvo.

Danas potvrđene MAMFORCE kompanije svjesne su ženskog potencijala te imaju veliki broj žena na menadžerskim pozicijama. Povodom preuzimanja certifikata, izjavili su:

Miroslav Halužan, PBZ, viši izvršni direktor ljudskih resursa i organizacije: - Ponosni smo što smo prije godinu dana bili među prve dvije kompanije u Hrvatskoj koje su stekle status MAMFORCE kompanije. Potvrda ovog statusa ujedno je potvrda kontinuiteta dobrih praksi koje provodimo kako bismo olakšali uspostavu ravnoteže između privatnog i poslovnog života našim zaposlenicima. Posebno vodimo brigu o našim zaposlenicama koje su u većini slučajeva i majke s obzirom na to dasmo u brojčanom smislu dominantno ženska organizacija sa 73% žena, te smo trenutno posvećeni razvoju dodatnih pogodnosti vezanih za usklađivanje posla i roditeljstva u smislu veće fleksibilizacije radnog vremena . Cilj nam je kao društveno odgovornom poslodavcu slušati potrebe svih naših zaposlenika te uz redovito praćenje najnovijih globalnih trendova primjenjivati dokazano najbolje prakse s kojima se poboljšava kvaliteta života i rada.

Alis Kaznačić, direktorica Upravljanja ljudskim potencijalima Vipneta je istaknula: - Ponosni smo što smo potvrdili status MAMFORCE kompanije. To potvrđuje da naša family friendly politika pokazuje rezultate i to je zasigurno jedan od razloga zašto smo prepoznati kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca na tržištu. Svjesni smo kako naši zaposlenici uz karijeru imaju još jedan veliki izazov, a to je roditeljstvo. Upravo zato nastojimo ponuditi najpovoljnije uvjete poput primjerice kliznog radnog vremena, povremenog rada od kuće, zdravstvenih pregleda, usluge vrtića za djecu zaposlenika, teretane i bazena u sklopu Vipnetova kampusa, čime se roditeljima uvelike olakšava stvaranje kvalitetne ravnoteže između privatnog i poslovnog života. Trendovi pokazuju kako će do 2020. godine između 30 i 40 posto top menadžmenta činiti upravo žene. Veseli nas da je Vipnet, s 42 menadžmenta koji čine žene, već danas iznad tog prosjeka.

U sklopu panel diskusije na kojoj su sudjelovale Martina Bračić (Torte i to), Ivana Gažić (Zagrebačka Burza), Vedrana Čučuković (INA), Ida Martinjak (PBZ), Martina Rizman Matić (VIPnet), u otvorenoj diskusiji pokušalo se ukazati na prepreke koje ženama stoje na putu do vodećih pozicija. Diskusija je potvrdila da se žene teško nose s očekivanjima okoline i duplim standardima za žene i muškarce u smislu odgovornosti prema djeci, zatim istaknuta je važnost mentora za razvoj karijere kao i partnerska podrška te usluga „baka servisa“. Prvi hrvatski CNG podržali su INA, Privredna banka Zagreb i Vipnet kao partneri događaja.

 


 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.