Fitness i joga

Umjereno s teretanom

Odlaske u teretanu treba kombinirati s drugim kondicijskim vježbama, a intenzitet vježbanja valja prilagoditi vlastitim mogućnostima

Umjereno s teretanom

Moderni stil života i provođenje glavnine dana u zatvorenim prostorima nam je na neki način ograničio količinu kretanja što naravno ima očiti negativan utjecaj na naše tijelo i kondiciju. Stoga sve veći broj ljudi, posebice muškaraca, svoju dozu kondicije i dobrog izgleda traži u teretani.


Naravno, svaka fizička aktivnost je hvalevrijedna i poželjna, ali za dobar izgled i fizičku spremu jednostavno ne postoje instant rješenja. Dizanjem utega i vježbanjem u teretani vrlo brzo se postižu rezultati koji se očituju povećanjem mišićne mase i ˝nabildanim˝ izgledom, ali iza toga nažalost ne stoji uvijek odgovarajuća kondicijska spremnost tijela.

Umjereno s teretanom
 

Veliki broj muškaraca se vrlo lako ˝navuče˝ na svakodnevne odlaske u teretanu što zapravo nije uopće dobro za opće zdravlje organizma, naprotiv - može imati i kontraefekt. Iako vježbe s utezima jačaju mišiće i utječu na njihov razvoj, zapravo ne utječu u dovoljnoj mjeri i na jačanje srca - glavne pumpe koja te iste mišiće opskrbljuje kisikom i hranom.

Čak i kod profesionalnih sportaša, teretana ne predstavlja osnovu treninga već samo njegov dio za jačanje mišića i povećanje mišićne mase. Prava kondicija postiže se prije svega kretanjem, vježbama koje ubrzavaju puls i jačaju izdržljivost tijela u kombinaciji s pravilnom prehranom.

Naravno, ovo nipošto nije razlog da zauvijek zaboravite teretanu ili odustanete od bilo kakvog oblika vježbanja. Ključne riječi su umjerenost i kontinuitet, te postizanje dobre forme na pravi način. Prije bilo kakvog vježbanja ili odlaska u teretanu trebate se dobro zagrijati, tijekom treninga pokušajte uključiti sve skupine mišića, a intenzitet vježbanja i težinu utega prilagodite svojim mogućnostima. Nakon izvođenja vježbi obavezno se treba dobro istegnuti kako bi tijelo zadržalo fleksibilnost.

Odlaske u teretanu, pogotovo ako se radi o rekreaciji i dovođenju u dobru formu, treba ograničiti na dva do tri puta tjedno a potrebno ih je kombinirati s drugim oblicima vježbanja; trčanjem, vožnjom bicikla ili nekim drugim sportom kako bi se postigla dobra forma izvana kao i iznutra.


 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.