Ispunjen život

Trenutak promjene: Isprobaj 21-dnevni izazov koji mijenja život

Kultiviranjem prakse zahvalnosti možete uočiti duboku razliku u tome kako se osjećate, počevši od danas

Trenutak promjene: Isprobaj 21-dnevni izazov koji mijenja život
 





Kako se približavamo kraju još jednu godine, počinjemo razmišljati o tome što želimo činiti drukčije. U stvari, osobe koje eksplicitno izraze svoje novogodišnje odluke imaju 10 puta veću vjerojatnost za ostvarivanje svojih ciljeva od onih koji to ne učine. Međutim, kreiranje nerealnog popisa stvari koje želite/trebate postići ne znači nužno da ćete se osjećate bolje u svom životu, pogotovo ako ih se ne uspijete držati.

Umjesto toga, napravite nešto što može promijeniti vaš život već danas. Kultiviranjem prakse zahvalnosti možete uočiti duboku razliku u tome kako se osjećate, počevši od danas. Zašto zahvalnost? Jednostavno - osjećaj zahvalnosti čini nam dobro. Istraživanja pokazuju da izražavanje zahvalnosti za sve vaše blagoslove donosi mnoge prednosti, od boljeg sna do smanjene depresije. Također vam pomaže da se povežete s drugima i da budete optimističniji, a i manje je vjerojatno da ćete zdvajati nad onim negativnim.

Zašto baš 21 dan? Zato što neki stručnjaci vjeruju da je točno toliko vremena potrebno da se uspostavi nova navika. Čak i u teškim vremenima uvijek postoji nešto na čemu možete biti zahvalni - „Danas je baš lijepo vrijeme“, „Volim raditi s Ivanom“ ili „Ovo je najbolja tjestenina koju sam ikad probao/la“. Male stvari mogu izgledati male, ali zajedno kreiraju nešto veliko – zbog njih se osjećate ispunjeno i pozitivno, a to je velika stvar.

Dan 1
Zapišite jednu stvar u kojoj ste stvarno dobri. Dok bilježite, dopustite sebi trenutak da se stvarno usredotočite na to, kao da uživate u nečem posebnom.

Dan 2
Pronađite 3 pozitivna načina na koji biste opisali sebe, zapišite ih i stavite negdje da ih vidite.

Dan 3
Promotrite svoj okoliš i fotografirajte ono što vam lijepo izgleda – jer ljepota se nalazi na najneočekivanijim mjestima, samo ako znate gledati.

Dan 4
Ako vas danas nešto frustrira, odvojite koji trenutak kako biste preispitali svoje emocije, preokrenuli 'klikere' u glavi i fokusirali se na ono što vam ide dobro.

Dan 5
Izdvojite dvije minute tijekom dana kako biste naveli sve one genijalne stvari koje vaše tijelo čini za vas svaki dan, zapamtite ih i prisjetite se kada se osjećate loše.

Dan 6
Preimenujte svoj alarm tako da prva poruka koju vidite ujutro bude pozitivna, kao što je „Svemir ti čuva leđa“ ili omiljeni citat.

Trenutak promjene: Isprobaj 21-dnevni izazov koji mijenja život

Dan 7
Razmislite o onom dijelu tijela na koji gledate kao „nedostatak“ ili „manu“. Zatim mu posvetite malu poruku zahvalnosti.

Dan 8
Potražite nekoga kome je potrebna pomoć – pomognite bez da očekujete išta zauzvrat.

Dan 9
Posvetite svoje vrijeme nekome tko bi mogao imati koristi od ekstra doze zahvalnosti.

Dan 10
Zamislite osobu koja vam uvijek popravi dan te je pozovite na ručak.

Dan 11
Razmislite i zapišite tri stvari na kojima danas možete biti zahvalni.

Dan 12
Ponudite zagrljaj osobi kojoj ste zahvalni što je u vašem životu. I držite je u zagrljaju što duže.

Dan 13
Napišite poruku vama dragoj osobi i recite joj zašto ste zahvalni što je u vašem životu.

Dan 14

Darujte svoje vrijeme i volontirajte u lokalnoj zajednici. Ne znate gdje početi? Potražite mogućnosti na www.vcz.hr

Dan 15
Sljedeći put kad vam u životu ne ide sve po planu, pokušajte pronaći nešto u toj situaciji na čemu možete biti zahvalni.

Dan 16
Zabilježite tri ne-tako-dobra iskustva i razmislite o tome kako su vam oni zapravo bili od koristi.

Dan 17

Odvojite trenutak da pozovete nekoga na kome ste zahvalni na večeru.

Dan 18
Zapišite ono što ste danas jeli i budite zahvalni na svakoj namirnici, bez prosuđivanja je li ona "dobra" ili "loša".

Trenutak promjene: Isprobaj 21-dnevni izazov koji mijenja život

Dan 19
Zastanite prije vašeg sljedećeg obroka i provedite koji trenutak u zahvalnosti. Primijetite kako ukusno izgleda, obratite pažnju na miris i budite zahvalni osobi koja ga je pripremila (pogotovo ako ste to vi).

Dan 20
Razmislite o nekome čije vam kuhanje zagrijava dušu i recite im koliko vam je značio svaki vaš obrok.

Dan 21

Posvetite dvije minute kako biste razmislili i zabilježili kako se osjećate nakon što ste sudjelovali u ovom izazovu. Zatim, držite zadržite takav stav cijele godine!
 

Pročitaj i ovo:

7 novogodišnjih odluka koje brinu o mentalnom zdravlju
30 malih odluka za bolju i zdraviju 2019. godinu
Pronađite vremena za brigu o sebi, bez obzira koliko ste zaposleni

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se