Fitness i joga

Trenig visokog intenziteta (HIIT) skida suvišne kilograme, ali nije za svakoga

Ako ste na dijeti s minimalom unosom ugljikohidrata – za vas nije preporučljiv HIIT trening jer nećete imati dovoljno „goriva“ za finiširati dnevnu rutinu treninga

Trenig visokog intenziteta (HIIT) skida suvišne kilograme, ali nije za svakoga
U posljednje vrijeme sve se više spominje nova vrsta treninga HIIT (High Intensity Interval Training - trening visokog intenziteta) kao jedina i najučinkovitija metoda sagorijevanja masnih nakupina u organizmu, piše internetski portal medicaldaily.com. Stoga, skoro svi koji idu na fitness treniraju po toj metodi.
 
No, prije nego i vi podlegnete tome trendu, zapitajte se je li ta vrsta treninga dobra za vas. Kako bismo vam pomogli, slijede neke činjenice koje bi morali znati, a koje se ne spominju u promotivnim tekstovima o HIIT-u.
 
1. To je vrlo intenzivan trening
 
Radi se o najintenzivnijem treningu koji se danas nudi na tržištu i upravo tu leži njegova učinkovitost. To je za neke ljude dobro jer su navikli naporno vježbati. No, za ostale, pak, može biti recept za katastrofu. Uzmimo za primjer prosječnog vježbača u teretani: počeo je s treninzima radi 5 kg viška ili više i ima slabu kondiciju jer se njegova prosječna fizička aktivnost svodi na put do frižidera i natrag te povremenu šetnju.
 
Radi se o profilu osobe koja voli instant rješenja i u skladu s tim, traži način kako brzo sagorjeti suvišne kilograme, a HIIT je pravo rješenje za to. Problem je u tome što ti pojedinci nisu spremni za tako brz, eksplozivan i zahtjevan trening jer nisu u formi pa trebaju spor i redovit trening. Ako odu na HIIT, obično im se dogodi jedna od tri sljedeće stvari:
 
1. Ozljede se. Ako se pravilno ne izvodi, kod HIIT treninga lako se ozlijedite.
 
2. Ne izvode vježbe pravilno što ih sprječava da dođu do pune razine intenziteta koja je karakteristična za HIIT. Dakle, ne rade HIIT trening.
 
3. Probat će, radit će najintenzivnije što mogu, te to sve jako zamrziti da se više nikad neće vratiti u teretanu.
 
Iz navedenih razloga, svi koji žele izgubiti suvišne kilograme ne bi trebali ići na HIIT, već bi trening trebali započeti s umjerenim i redovnim kardio vježbama koje će im podići kondiciju do te mjere da budu zaista spremni ići na HIIT trening.
 
2. HIIT je vrlo zahtjevan za središnji živčani sustav
 
Svaka vrsta treninga visokog intenziteta, bilo da se radi o HIIT-u ili dizanju utega, jako će vas iscrpiti. Problem je u tome što se HIIT često ističe kao jedini način da se izgube suvišni kilogrami, tako da ga ljudi koji su jako motivirani pokušavaju izvoditi tri do četiri puta tjedno te to kombiniraju s isto toliko ponavljanja treninga dizanja utega.
 
Ovakav tempo treninga se može održati nekoliko tjedana, no tijelo se za to vrijeme jako umara. Neki ljudi će čak taj umor rastumačiti kao znak da ne treniraju dovoljno teško pa će početi s još težim treninzima.
 
Taj umor znak je da se trebate odmoriti. Forsiranje s napornim treninzima može dovesti do pretjeranog stvaranja kortizola (steroidnog hormona), što vodi do nakupljanja masnoća na trbuhu i brojnih zdravstvenih tegoba poput srčane aritmije, bolova u mišićima, pada imuniteta, gubitka koncentracije, prevelike žeđi, promjene osobnosti i dr. Možete se ozlijediti do te mjere da neko vrijeme neće smjeti ništa fizički raditi.
 
HIIT je odličan trening za sve koji već neko vrijeme vježbaju, pa imaju određenu kondiciju, no i tada treba biti umjeren. Ravnoteža između odmaranja, oporavka i intenzivnog treninga dovest će vas do zadovoljavajući rezultata, no dosta ljudi nije u stanju to napraviti, već iz jedne krajnosti idu u drugu.
 
3. HIIT zahtijeva normalan unos glukoze
 
Ako ste na dijeti s minimalom unosom ugljikohidrata – za vas nije preporučljiv HIIT trening jer nećete imati dovoljno „goriva“ za finiširati dnevnu rutinu treninga. HIIT je anaerobni oblik vježbanja, što znači da tijelo treba „gorivo“ u obliku glukoze. Ako konzumirate malu količinu ugljikohidrata, vaše tijelo neće imati dovoljno glukoze za izvođenje vježbi maksimalnim intenzitetom, pogotovo ako radite i trening snage.
 
Kada se to dogodi, imate dvije mogućnosti: možete dodati više ugljikohidrata svojoj prehrani ili zamijeniti HIIT s nekim aerobnim kardio treningom nižeg intenziteta koji koristi masti kao izvor goriva. Većina ljudi će se odlučiti za ovo drugo, jer će tako moći ostati na svojoj dijeti s malom količinom ugljikohidrata te tome još samo moraju prilagoditi svoj plan treninga.
 
HIIT je odličan trening ako se pravilno izvodi i pod pravim okolnostima. Nažalost, nije idealan za svakoga. Stoga, nemojte nasjedati na priče kako je HIIT jedina vrsta treninga kojom se tope suvišni kilogrami jer to naprosto nije istina jer kilogrami se mogu izgubiti i laganim vježbanjem joge. 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.