Zdravlje žene i muškarca

Tjelovježba je dobra za mentalno zdravlje, ali samo do određene mjere

I dok se fizička aktivnost još i ranije povezivala s koristima po mentalno zdravlje, znanstvenici su sada otkrili i optimalan broj sati vježbanja za najviše koristi

Tjelovježba je dobra za mentalno zdravlje, ali samo do određene mjere
 




Tjelovježba je dobra za vaše mentalno zdravlje, sve dok ne pretjerate, kažu istraživači. Pokazala je to analiza podataka gotovo 1,2 milijuna ljudi u Sjedinjenim Američkim Državama, koji su u prosjeku imali 3,4 „loša“ dana mjesečno. No, oni koji su fizički bili aktivni imali su 1,5 takav dan manje od onih koji nisu bili aktivni.

I dok se fizička aktivnost još i ranije povezivala s koristima po mentalno zdravlje, znanstvenici su sada otkrili i optimalan broj – 45 minuta fizičke aktivnosti tri do pet puta tjedno povezano je s najvećim koristima. Suprotno uvriježenom mišljenju kako je više tjelovježbe bolje za mentalno zdravlje, dr. Adam Chekroud, koautor studije i profesor psihijatrije na Yale Sveučilištu, navodi kako to nije slučaj. Vježbanje više od tri sata dnevno bilo je jednako loše za mentalno zdravlje kao i izostanak tjelovježbe.

Fizička aktivnost imala je najveći utjecaj na osobe s dijagnozom depresije, ukazala je studija. U ovoj skupini, oni koji su vježbali imali su 3,75 dana lošeg mentalnog zdravlja manje od onih koji su bili neaktivni - 7,1 dana u odnosu na 10,9 dana.

Istraživanje je obuhvatilo 75 vrsta tjelesne aktivnosti - od sporta i vježbanja do brige o djeci, kućanskih poslova i košnje trave. Iako su sve vrste tjelovježbe povezane s poboljšanim mentalnim zdravljem, najveće su prednosti iskusili sudionici u timskim sportovima, biciklizmu, aerobnoj vježbi i teretanu. Grupne su aktivnosti donijele najveće smanjenje dana lošeg mentalnog zdravlja, a istraživači pretpostavljaju kako je to zato što smanjuju izolaciju i socijalnu isključenost.

U odvojenoj analizi, Chekroud i njegovi kolege otkrili su da aktivnosti koje prakticiraju svjesnost  (mindfulness), poput joge i tai chija, također donose koristi po mentalno zdravlje, i to u većoj mjeri nego hodanje ili druge vrste vježbi. Ovi rezultati, objavljene u časopisu The Lancet Psychiatry, u skladu su s istraživanjima koja ukazuju kako socijalna podrška i prakticiranje svjesnosti mogu poboljšati mentalno zdravlje.

Izvor: Time

Pročitaj i ovo:

Krenite u akciju i počnite s tjelovježbom!
7 savjeta profesionalne trenerice za uspješan trening
Redovito vježbate? Zapravo ste mlađi nego što mislite

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se