Solgar vitamini i minerali

Tips & Tricks: Kako da vaše dijete jede zdravo?

Nikada nije prekasno usvojiti navike zdrave prehrane, a uključivanje nekoliko promjena u prehrambene obrasce vašeg djeteta može stvoriti dobre temelje za budući zdrav životni stil

Tips & Tricks: Kako da vaše dijete jede zdravo?

Jedan od najvećih izazova s kojim se susreće roditelj svakog djeteta zasigurno je natjerati ga da jede zdravo. Istraživanja i dalje pokazuju kako će rana iskustva s hranom i strategije hranjenja postaviti temelje za daljnje prehrambene navike i preferencije. A pitanje konzumacije voća i povrća nauštrb slatkiša i brze hrane postaje još važnije s hladnim danima, kad je jedan od imperativa održavanje zdrave funkcije imuniteta koji će uspješno odolijevati sezoni jesenskih prehlada i viroza.

I zaista, pravilna prehrana čini jedan od temelja snažnog imuniteta, uz obilje tjelovježbe, boravka na svježem zraku i kvalitetnog sna. Takva prehrana podrazumijeva mnogo voća i povrća, cjelovitih žitarica i organski uzgojenog mesa, a smanjen unos slatkiša, gaziranih sokova i hrane bogate aditivima. Uz pravilnu prehranu dijete može koristiti i kvalitetan vitaminsko-mineralni pripravak kako biste bili sigurni da u organizam unosi dovoljne količine vitamina A, C i B kompleksa te cinka, selena i željeza.

A dobra vijest je, nikada nije prekasno poduzeti male korake u pravom smjeru kako biste stvorili zdrave prehrambene navike – nekoliko savjeta može u tome pomoći.

1. Poštujte apetit svog djeteta - ili nedostatak istog

Ako vaše dijete nije gladno, nemojte ga prisiljavati da jede. Također, nemojte ga podmićivati ili prisiljavati da očisti tanjur – to bi moglo samo potaknuti natezanje oko hrane, savjetuje Klinika Mayo.  Osim toga, vaše dijete može početi povezivati vrijeme obroka s anksioznošću ili frustracijom, te postati manje osjetljivo na vlastite signale gladi i sitosti. Poslužite manje porcije i omogućite djetetu da samostalno zatraži više.

2. Roditelj kao model

Djeca primjećuju sve, čak i kada niste svjesni da vas promatraju. I oni će posebno primijetiti ako ih tjerate da jedu nešto što ni vi sami ne jedete. Dijete često uči oponašanjem i modelira ponašanja koja vidi kod svojih roditelja. Ako i vi sami jedete različite vrste zdrave hrane, veća je vjerojatnost da će i vaše dijete slijediti taj primjer.

>> Provjeri imaš li neki od ovih simptoma nedostatka vitamina i minerala

Tips & Tricks: Kako da vaše dijete jede zdravo?

3. Zatražite djetetovu pomoć

U trgovini, zamolite svoje dijete da vam pomogne odabrati voće, povrće i druge zdrave namirnice. Nemojte kupiti ništa što ne želite da vaše dijete jede. Kod kuće, potaknite dijete da vam pomaže oko pranja povrća i njegove pripreme.

4. Zajedno u kuhinji


Kroz igru i pripremu hrane dijete može izgraditi dublju povezanost sa zdravim namirnicama. Zajedničko kuhanje djeci omogućuje da shvate kako hrana završava na stolu, a sudjelovanje u tom procesu znači da će biti otvoreniji za iskušavanja novih namirnica. Također, vrijeme provedeno u kuhinji omogućit će vašem djetetu da stekne nove vještine, pogodovati razvoju finih motoričkih vještina i ono najvažnije, potaknuti osjećaj postignuća.

>> 7 savjeta kako da vaše dijete bezbolno prebrodi sezonu prehlade i gripe

Tips & Tricks: Kako da vaše dijete jede zdravo?

5. Recite zbogom gaziranim sokovima

Šećer se, u jednom ili drugom obliku, nalazi u širokom rasponu proizvoda zbog čega ga je teško izbjegavati, ali pokušajte s ovim malim, ali velikim korakom. Izbjegavajte gazirane sokove i zamijenite ih čistom, filtriranom vodom. Ako vaše dijete više privlače pića s okusom, odaberite kokosovu vodu ili dodajte svježe iscijeđenu naranču, limetu ili limun običnoj vodi.

6. Nisu sve grickalice stvorene jednake

Ono što često može sabotirati vaše pokušaje da dijete jede zdravo su grickalice, koje se često oslanjaju na slatku, slanu ili hrskavu hranu. Ako se takve namirnice nalaze u vašoj smočnici, moguće je da sabotirate vlastite pokušaje uvođenja zdrave prehrane.

Grickalice mogu biti zdrav dio prehrane vašeg djeteta ako mudro birate - trik je da su unaprijed pripremljene i jednostavne za dohvatiti. Ako su lako dostupne i nalaze se na kuhinjskom stolu, koje dijete može odoljeti ukusnim bobicama ili kriškama omiljenog voća? Umjesto da djeca sama njuškaju okolo u frižideru ili smočnici, predvidite kad će ih zaskočiti glad i pripremite zdrave grickalice.

>> 7 veličanstvenih nutrijenata bez kojih tvoje tijelo ne može

7. Budite kreativni

Sokovnik ili blender može otvoriti mnogo mogućnosti za otkrivanje novih okusa i igranje s hranom. Ako vaše dijete izbjegava zelenilo na tanjuru, možda će ga zavoljeti u prirodnom soku kojeg će samo pripremiti. Ili odjenite ljubičasto za ljubičasti meni, kad se na tanjuru nađe ljubičasti kupus, patlidžan, šljive…

Tips & Tricks: Kako da vaše dijete jede zdravo?

8. Istraživanje novih okusa

Uvođenje različitih namirnica - u duginim bojama - može djecu učiniti sklonijima isprobavanju novih namirnica i kombinacija okusa kad budu stariji. Pokušajte izložiti svoje dijete nizu različitih okusa i tekstura kako bi oblikovali vlastite preferencije okusa. Pritom budite uporni – studije pokazuju kako je potrebno čak osam ili 10 puta da dijete prihvati novu hranu.

9. Minimalne distrakcije

Isključite televizor i ostale elektroničke naprave tijekom obroka. To će pomoći vašem djetetu da se usredotoči na hranu pred njim. Imajte na umu da televizijsko oglašavanje također može potaknuti dijete da žudi za slatkim ili manje hranjivim namirnicama.

10. Nemojte nuditi desert kao nagradu

Ako djetetu uskratite desert, ono može usvojiti poruku kako je desert najbolja hrana i time ćete samo  povećati njegovu želju za slatkišima. Umjesto toga, možete odabrati jedan ili dva dana u tjednu koji će biti rezervirani za desert i preskočiti ga ostatak tjedna - ili redefinirati desert kao voće, jogurt ili druge zdrave izbore.

Evo koje je voće najbolji izvor prirodnog C vitamina

Salvit - mame vjeruju, djeca vole!

Jedinstvena linija proizvoda Salvit nastala je ekstenzivnim istraživanjima potreba potrošača i inovativnih oblika primjene nutraceutika i dodataka prehrani. Suočeni s izazovima modernog vremena osobito smo se posvetili istraživanju dječjih potreba tijekom različitih perioda rasta i razvoja.

Tips & Tricks: Kako da vaše dijete jede zdravo?

Linija Salvit sadrži proizvode ciljano formulirane za specifične nutritivne potrebe, inovativnog oblika primjene koji će osigurati unos potrebnih nutrijenata na prihvatljiv i učinkovit način. Razvijen u suradnji s renomiranim europskim partnerima i timom stručnjaka posvećenih izvrsnosti, inovacijama i najvišim standardima kvalitete, Salvit osigurava suplementaciju temeljenu na znanstveno priznatim spoznajama, istovremeno ispunjavajući očekivanja potrošača.

Ono što razlikuje Salvit od niza drugih proizvoda na tržištu su – odličan okus te za djecu praktični i najprihvatljiviji oblici primjene. Naime, uočeno je da su glavni problemi suplementacije u djece upravo neprihvatljiv okus i način primjene.

Da bi se roditeljima olakšao ovaj izazov, Salvit donosi pomno promišljene recepture u oblicima i okusima koje djeca vole!

Mame vjeruju, djeca vole!

>> Potražite Salvit na Facebooku!
 



 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se