Advertisement
Zdravlje žene i muškarca

Timski sportovi – put do boljeg mentalnog zdravlja

Mnoga istraživanja pokazala su da postoji veza između mentalnog zdravlja i vježbanja u grupi, uključujući i prevenciju depresije

Timski sportovi – put do boljeg mentalnog zdravlja
 





Treniranje sporta u djetinjstvu dugo je bilo povezano s poboljšanjem socijalnih vještina, radne etike i poštovanja autoriteta, ali nova studija objavljena u časopisu Biological Psychiatry: Cognitive Neuroscience and Neuroimaging pokazuje da sudjelovanje u timskim sportovima može imati važnu funkciju u očuvanju mentalnog zdravlja i zaštiti od depresije.

Autori studije u istraživanje su uključili 4000 djece u dobi od 9 do 11 godina i obratili pažnju na njihove mozgove, odnosno veličinu hipokampusa, kako bi ispitali vezu između bavljenja sportom i simptoma depresije. Otkrili su da su sva djeca koja su bila aktivna u timskim sportovima imala veći hipokampus - regiju mozga koja igra važnu ulogu u pamćenju, učenju i reagiranju na stres. Smanjivanje hipokampusa dugo je povezivano s depresijom, a istraživači su otkrili da dječaci koji su se bavili određenim timskim sportom nisu imali samo veći hipokampus, nego su pokazivali i manje simptoma depresije.

I djevojčice koje su se bavile timskim sportovima imale su veći hipokampus, ali istraživači nisu uočili  povezanost s manje depresivnih simptoma. Ipak, važnost timskih sportova bila je očita - istraživači su otkrili da je korelacija između sporta, aktivnosti mozga i mentalnog zdravlja bila veća kod učenika koji su sudjelovali u organiziranom bavljenju momčadskim sportovima, za razliku od povremenog grupnog treninga ili bavljenja glazbom i umjetnošću.

Lisa Gorham, autorica studije, smatra kako se razlog krije u kombinaciji vježbanja i socijalne potpore, zbog čega sudjelovanje u timskim sportovima može biti koristan dodatak prevenciji ili liječenju depresije kod mladih ljudi.

Timski sportovi – put do boljeg mentalnog zdravlja

Iako se ovo istraživanje usredotočilo na djecu, mnoga prethodna istraživanja pokazala su da doista postoji veza između mentalnog zdravlja i vježbanja u grupi. Studija iz 2018. godine objavljena u časopisu Lancet Psychiatry pokazala je da su osobe koje su vježbale imale manje „loših“ dana od onih koji nisu vježbali, a u slučajevima osoba koje su trenirale timske sportove, „loših“ dana je bilo još i manje. Osim toga, studija iz 2017. godine iz časopisa Journal of American Osteopathic Association pokazala je da vježbanje s grupom značajno poboljšava kvalitetu života i smanjuje stres, za razliku od solitarnog vježbanja kao što je trčanje.

Bilo da imate 12 ili 52 godine, čini se da postoji nezanemariva veza između mentalnog zdravlja i vježbanja u grupi. Zato sljedeći put okupite ekipu pa nabacite hakl ili osvojite Sljeme, a vaše tijelo i vaš mozak će vam zahvaliti.
 

Pročitaj i ovo:

Krenite u akciju i počnite s tjelovježbom!
7 savjeta profesionalne trenerice za uspješan trening
Redovito vježbate? Zapravo ste mlađi nego što mislite

 

 

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se