Fitness i joga

Tabata Interval Trening: samo četiri minute za skladno tijelo

Isprobajte super-brze vježbe od koje ćete biti vitkiji, jači i zdraviji!

Tabata Interval Trening: samo četiri minute za skladno tijelo

Tabata Interval Trening je način vježbanja koje se može primijeniti na skoro sve vježbe: trbušnjake, sklekove, skokove, preskoke i slično. Ključ je u tome da vježbu izvodite 20 sekundi nakon čega slijedi 10 sekundi pauze te radite osam ponavljanja. Ukupni interval vježbanja treba iznositi četiri minute. 

 
 
 
Tabata način treninga osmislio je dr. Izumi Tabata koji je trenirao japanske brze klizače. Tražeći najdjelotvorniju metodu treninga, uočio je da kada klizači imaju intenzivan trening u trajanju od 20 sekundi koji se izmjenjuje s pauzama do 20 sekundi, dolazi do povećanja njihove izdržljivost i snage.
 
Ubrzo, takav način treninga postao je jako popularan podjednako i među profesionalnim sportašima i među rekreativcima. Jedna od najučinkovitijih vježbi Tabata treninga je jednostavna skok-čučanj vježba.
 
 
Četiri minute vježbanja za zdravlje i ljepotu
 
Rezultati najnovijih istraživanja pokazuju da tijekom izvođenja skok-čučanj vježbe u intervalu od četiri minute sagorijevate veliki broj kalorija te ih nastavljate gubiti i nakon vježbanja. Za najbolji rezultat potrebno je vježbu skok-čučanj izvoditi u intervalima od 20 sekundi te nakon toga slijedi 10 sekundi odmora. Napravite osam ponavljanja, što sve ukupno traje četiri minute!
 
Tabata Interval Trening: samo četiri minute za skladno tijelo
 
 
Sagorijevanje velikog broja kalorija
 
Glavni istraživač kineziološkog laboratorija dr. Michele Olson na Auburn Universityju, Montgomery dokazao je da se tijekom četiri minute vježbanja Tabata stilom izgubi 54 kalorije (13.5 kalorije po minuti) te da se metabolizam dvostruko ubrzava i do 30 minuta nakon vježbanja. Tabata načinom vježbanja prosječno se izgubi ukupno oko 135 kalorija.
 
Osim toga, rezultati ispitivanja na uzorku vježbača koji su bili stari od 35 do 60 godina pokazali su da ovaj način vježbanja jača kosti te mijenja na bolje razinu lipida kod pretilih ljudi.
 
Imajte u vidu da za optimalan rezultat vježbanja, morate dati svoj maksimum i dobro se uznojiti. Odmah na početku vježbanja dajte sve od sebe, no ako ne možete izdržati interval vježbanja od 20 sekundi, nema veze. Vi se samo trudite i ubrzo će vam se izdržljivost i snaga povećati!
 
 
 
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.