Zdravo i fino

Što se danas kuha?

Predlažemo da ovaj zeleni ponedjeljak provedete jedući veganski

 Što se danas kuha?

Još se niste okušali u veganskoj prehrani? Zeleni ponedjeljak je kampanja grada Zagreba i udruge Prijatelji životinja koja ima za cilj pomoći sugrađanima da poboljšaju svoje zdravlje i zdravlje okoliša prelaskom na prehranu namirnicama biljnoga podrijetla jedan dan u tjednu. Donosimo prijedlog menija za današnji ponedjeljak koji nam je pripremila Udruga Prijatelji životinja.

 
DORUČAK
 
Puding od prosa s umakom od naranče
Kruška
 
Puding od prosa s umakom od naranče
 
Sastojci: 150 g prosa, 1/2 l sojinog mlijeka, 1/2 l vode, 4 žlice smeđeg šećera, 2 žlice gorkog kakaa ili rogačeva praha, 2 rebra tamne čokolade, 1 naranča (sok i korica, a može i kombinacija s limunom ili  Što se danas kuha?samo limun), sol; za umak od naranče: 100 g smeđeg šećera (ili vanilin šećera), 0,5 dl vode, sok i korica 2 naranče, malo konjaka po želji.
 
Priprema: Zakuhati vodu i sojino mlijeko s malo soli i smeđim šećerom. Dodati oprani proso i kuhati pokriveno oko 40 minuta na laganoj vatri, povremeno miješajući. Skuhani (zapravo prekuhani) proso izmiksati ručnim mikserom i u vruće dodati kakao, čokoladu i sok i koricu naranče. Vratiti na vatru i kuhati još nekoliko minuta. Izliti u kalupe za pudinge i pustiti da se hladi. Za umak zakuhati vodu sa šećerom i pustiti da kuha desetak minuta. Dodati sok i koru naranče, po želji konjaka i vratiti još nekoliko minuta na vatru. Pustiti da se ohladi. Puding poslužiti preliven umakom.
 
  
RUČAK
 
Varivo od kupusa
Popečci od riže i mrkve
Salata od ribane cikle i nasjeckanih kiselih krastavaca
 
Varivo od kupusa

Sastojci: 2 žlice ulja, 500 ml juhe od povrća, 250 g mrkve, 500 g krumpira, 1 poriluk, 1 žličica mažurana, papar, 100 g dimljenog tofua, 1 žličica soli, 100 g celera, 500 g svježeg kupusa, 1 glavica luka
 
Priprema: Povrće očistiti, oguliti i narezati na kockice. Luk i tofu nasjeckati na male kockice. Luk pirjati na ulju, dodati tofu i dobro zapeći. Dodati povrće i nekoliko minuta pirjati na jakoj vatri uz stalno miješanje. Dodati juhu od povrća i pustiti za zakuha. Kuhati oko 15 minuta na srednjoj vatri dok povrće ne omekša. Zadnjih 5 minuta dodati mažuran, sol i papar. Varivo treba biti dosta gusto. Za rjeđe varivo dodati više juhe od povrća ili vode.
 
 
Popečci od riže i mrkve
 
Sastojci: 1 šalica smeđe riže, 1 žličica kurkume, 2 šalice vode, 500 g naribane mrkve, 2 glavice sitno nasjeckanog luka, 20 crnih nasjeckanih maslina, 1 žličica currya, 2 žličice soli, oko 100 g polubijelog brašna (tip 850), ulje
 
Priprema: Rižu skuhati u vodi kojoj smo dodali kurkumu. Kuhati je oko 35 minuta i onda ostaviti da stoji još 10 minuta dok ne upije svu vodu. Riži dodati sve sastojke osim ulja i dobro pomiješati. Brašna dodati koliko je potrebno da možemo raditi popečke. Popečke uvaljati u brašno ili krušne mrvice i peći u vrućem ulju sa svake strane, ovisno o veličini, 5-8 minuta.
 
 
VEČERA
 
Palenta s umakom od gljiva 
 
Sastojci: 3 žlice maslinovog ulja, 200 g opranih i nasjeckanih šampinjona ili nekih drugih gljiva, sol i papar, 5 šalica vode, 1 šalica instant palente.
 
Priprema: U velikoj tavi ugrijati maslinovo ulje. Dodati gljive, posoliti i popapriti te kuhati dok ne omekšaju. U međuvremenu skuhati 5 šalica vode. Neprestano miješajući dodati palentu. Kuhanu palentu raspodijeliti u 4 zdjelice za jelo i preliti gljivama.
 
 
Za međuobroke: orasi, lješnjaci, kivi, avokado
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.

  •  Što se danas kuha?- komentira vejzla vejzla

    zvu?i fantasti?no i preukusno!

    dosad sam bila vegetarijanka, ali ponekad sam varala, moram priznati.

    ?itajući sve više o prednostima biljne hrane, isklju?ivo biljne hrane, odlu?ila sam postati veganka. tako ću osim vlastitog zdravlja uš?uvati i zdravlje te život brojnih životinja, a i manje štetiti našem okolišu koji je iscrpljen u tolikoj mjeri da je situacija alarmantna.

    jeste li znali da više ljudi oboli od raka zbog proizvoda mesno-mlije?ne prehrane nego od cigareta? neugodan podatak....

    uistinu je lijepo znati da se tek malenim ustupkom kao što je prijelaz na isklju?ivo biljnu prehranu, može toliko pomoći sebi, a i drugima te jedinom planetu kojeg imamo...