Ljetujte s Naturalom

Što jesti kako biste pripremili kožu za sunčanje

Piše: Nensi Markusović. Kako biste se pripremili za sunčanje, izbjegavajte šećere i rafiniranu hranu jer pospješuju starenje kože, preporučljiva je svakodnevna konzumacija zelenog lisnatog povrća...

Što jesti kako biste pripremili kožu za sunčanje
Sunce nam je već počelo jako sjati, ali još uvijek imamo vremena za pripremu kože za sunce. 
Osim određenih kozmetičkih zahvata kojima uljepšavamo i uređujemo kožu koja će biti izloženija pogledima, nego što je to u zimskom vremenu, trebamo pomoći našoj koži da se što bolje prilagodi i povećanom UVA i UVB zračenju koje nas obasjava s nadolazećim vrućim ljetnim danima.
 
 
 
 
Osim kvalitetnih krema i losiona s odgovarajućim zaštitnim faktorima prema svakom tipu kože, tu su i namirnice koje pomažu koži da sama stvori određeni štit i upotpuni zaštitu od nepovoljnih učinaka izlaganja suncu, kao što su alergije, iritacije kože, crvenilo, svrbež,… Izbor namirnica je od velike važnosti.
 
Prva vrste namirnica koju bi trebalo izbjegavati su šećeri (i to ne samo u ova ljetna vremena, već i kao zdravu životnu naviku) a dokazano je da njihova povećana konzumacija doprinosi preranom starenju kože, stvaranju bora i celulita. Isti taj proces (vezanja šećera s proteinima i produkti takvog vezanja) čini UVA zrake još toksičnije te posljedično mogu uzrokovati ozbiljna oštećenja kože.
 
Izbjegavajte rafiniranu hranu
 
Druga vrsta namirnica koju treba izbjegavati je visoko prerađene i rafinirana hrana, zbog visokog udjela omega-6 masnih kiselina, što može dovesti do neravnoteže, odnosno prevalencije omega-6 masnih kiselina u odnosu na omega-3 masne kiseline, te tako posredno utjecati i na zdravlje kože i njenu mogućnost obrane od štetnih utjecaja UV zračenja.
 
Ono što bi trebali jesti na dnevnoj bazi u ove vruće ljetne dane su zeleno lisnato povrće kao kelj, kupus, špinat, brokulu, zelenu salatu. Uputno je jesti voće bogato flavonoidima kao što su borovnice, trešnje, brusnice, grožđe i svo citrusno voće. Flavonoidi pogoduju zacjeljivanju kože, štite je od štetnih utjecaja slobodnih radikala, koji se formiraju u većoj količini pod utjecajem UV zračenja te mogu dovesti do većih i manjih oštećenja kože.
 
 
Što jesti kako biste pripremili kožu za sunčanje
 
 
Također, zaštitnu ulogu za kožu pružaju nam i namirnice bogate skupinom spojeva koju zovemo karoteni (likopen, beta-karoten, lutein, zeaksantin) kojih ima u namirnicama kao mrkva, marelica, rajčica, bundeva i lubenica.
 
 
Konzumirati namirnice bogate antioksidansima
 
Važno je uzimati i namirnice bogate antioksidansima kao što su selen (neke vrste gljiva, bijeli luk, riba) i cink (kamenice, crveno meso, orašasto voće u umjerenim količinama)
koji usporavaju (kao i sve gore nabrojane namirnice) starenje kože, štite od opeklina i pomažu pri dobivanju uravnoteženog tena.
 
Jako bitni kad govorimo o zdravlju kože su vitamini A i C, koji djeluju također kao antioksidansi , odnosno sprječavaju štetno djelovanje UV induciranih formirajućih slobodnih radikala i tako štite od oštećenja, lezija na koži i od raka kože.
 
 
Što jesti kako biste pripremili kožu za sunčanje
 
 
Ovdje je važno napomenuti da pripravci vitamina A (na deklaraciji retinyl palmitate, retinol ili vitamin A) iako je to antioksidans koji usporava starenje kože ,kada se nanese na kožu izloženu UV zračenju može potaknuti razvoj raka kože ili drugih kožnih oštećenja.
 
Uz sve gore navedeno pijte puno vode, ne izlažite se suncu u periodima najvišeg indeksa UV zračenja i izaberite kremu za sunčanje koja ne sadrži supstance štetne za zdravlje… i uživajte …u suncu, moru i ljetu…
 
 

Što jesti kako biste pripremili kožu za sunčanje 
Što jesti kako biste pripremili kožu za sunčanje 
 
Napisala: Nensi Markusović, dipl.ing. prehrambene tehnologije
 
 
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.