Nutricionizam

Štitnjača - kako se udebljati?

Kako zdravo jesti kod hipertireoze i pritom se udebljati nekoliko kilograma

Štitnjača - kako se udebljati?

Nakon operacije štitnjače čitateljica Vesna ima problema s postizanjem normalne tjelesne težine, ne može se udebljati - savjetom će joj pomoći dipl.ing. Martina Blašković iz savjetovališta Vitaminoteka.

Postavite i vi pitanje stručnjacima iz Vitaminoteke u rubrici Pitajte našeg stručnjaka.
 
 
Pitanje:
Operirala sam stitnjacu prije 8 godina.Bila je hiperaktivna.Pijem letrox svaki dan 50 mg.Moj problem je sto se ne mogu udebljati, a jedem normalno.Kad se obratim liječniku daju mi nesto za apetit pa onda jedem 24 sata, ali bez poboljsanja. U cemu je problem?
 
Vesna Jurišić
 
 
Odgovor:
S obzirom na stanje ubrzanog metabolizma, odnosno katabolizma, dolazi do propadanja jednog dijela mišićne i koštane mase pa se preporuča povećan unos aminokiselina odnosno proteina i kalcija (1200 mg dnevno) primjerice putem mlijeka i mliječnih proizvoda. Pozitivan učinak na smanjenje pojačane sinteze hormona štitnjače pokazale su i određene namirnice, pa se preporuča njihov redovit unos: grah, cvjetača, soja i sojini proizvodi, tamnozeleno lisnato povrće i povrće iz porodice krstašica (brokula, prokulice, kupus, kelj, špinat, blitva), kurkuma, omega-3 masne kiseline, vitamin C.
 
Kako bi pak pojačali apetit može se posegnuti za vitaminima B skupine u obliku dodataka prehrani.  
 
Dnevno se preporučuju 3 obilnija obroka te 2 do 3 međuobroka. Obroci neka budu sačinjeni od namirnica iz svih skupina, ali pri tome odabirite kalorijama bogatije varijante, npr  voćni kompot umjesto voća, punomasne mliječne proizvode umjesto obranih i sl.. Za međuobrok pak prednost dajte namirnicama bogatim vrijednim nutrijentima nešto veće kalorijske vrijednosti poput sušenog voća, orašastih plodova i sjemenki. 
 
Iako se masnoće zbog svoje visoke kalorijske vrijednosti nameću kao logičan izbor za nakupljanje kilograma, biokemijski i zdravstveni aspekti organizma nalažu da one osiguravaju najviše 30 % ukupnog kalorijskog unosa, baš kao i u prehrani pretilih i normalno uhranjenih osoba. Poželjno je da u odabiru prevladavaju dobre, jednostruko nezasićene i omega-3 masne kiseline kakve nalazimo u masnoj ribi, maslinama i maslinovom ulju, orašastom voću, sjemenkama, avokadu. 
 
Od ugljikohidrata valja birati one kompleksne strukture poput integralnih peciva, tjestenine i riže, a kako bi se osigurale potrebne bjelančevine najbolje je posegnuti za ribom, piletinom, puretinom i nemasnim crvenim mesom.
 
 
Dipl. ing. Martina Blašković
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.

  • Štitnjača - kako se udebljati?- komentira miramare miramare

    Ja sam nedavno operirala štitnjaču u specijaliziranoj poliklinici i tamo su me upozorili na taj problem s kojim sam se uočila nakon kratkog vrmeena nakon operacije. Nakon što sam promijenila prehranu puno mi se poboljšala kilaža i vratila na normalu.