Solgar vitamini i minerali

Sigurni na suncu: Sedam savjeta za savršeni ljetni ten

Koja je tajna savršene ljetne preplanulosti, bez oštećenja kože? I kako je sačuvati da što duže traje?

Sigurni na suncu: Sedam savjeta za savršeni ljetni ten

Postoji mnogo razloga zašto volimo sunce – ono povećava razinu serotonina, hormona sreće, koji dokazano ublažava tjeskobu, ali ne samo to, nego pomaže u sintezi vitamina D koji je dobar za kosti, zube i kožu. Međutim, prilikom svakog izlaganja sunce potrebno je voditi računa i o zaštiti od sunca jer prekomjerno izlaganje suncu može biti glavni krivac za prerano starenje i rak kože. Koliko god voljeli ljetnu preplanulost koja traje i traje, trik je u sljedećem – kako najbolje iskoristiti sve dobrobiti izležavanja na suncu bez opasnosti od opeklina i oštećenja kože?

1. Izbjegavajte solarij

Nemojte pasti na mitove kako odlazak u solarij pruža „zdravu“ preplanulost i odličnu pripremu kože za sunce. U solariju prevladava pogrešna vrsta UV zračenja koje ispušta velike količine UVA zraka i praktički ništa UVB zraka (koje stimuliraju proizvodnju vitamina D), a može povećati rizik od raka kože za 75 %.

2. Odaberite pravi zaštitni faktor

U skladu s vašim tipom kože, odaberite kremu s odgovarajućim zaštitnim faktorom koji mora iznositi najmanje 15. Ali nemojte se oslanjati samo na SPF - na bočici potražite pojam "široki spektar" ili visoku zaštitu od UVA zraka. Odaberite SPF 30 radije nego SPF 50. SPF 30 filtrira 97 % UVB zračenja, dok SPF 50 filtrira 98 %, ali ovi posljednji mogu dati lažni osjećaj sigurnosti zbog čega se krema ne nanosi svaka dva sata kao što bi trebala.

Kremu sa zaštitnim faktorom nanesite 20 do 30 minuta prije izlaganja suncu kako bi koža imala dovoljno vremena da je upije. Pobrinite se da ju razmažete u dovoljnoj količini jer pretanki sloj kreme može umanjiti njezinu učinkovitost. Nemojte zaboraviti na nos i uši!

3. Prilagodite vrijeme sunčanja

Vaša koža dosegne određenu granicu prilikom sunčanja kad fizički ne može proizvesti više melanina, pa je besmisleno pržiti se na suncu cijeli dan. Svatko ima vlastitu granicu stvaranja melanina, obično dva do tri sata, ili puno manje ako imate svijetlu kožu. Nakon toga samo izvrgavate kožu opasnosti od UV zračenja. Ako već ne možete odoljeti sirenskom zovu plaže, postepeno se izlažite suncu kako bi koža imala prilike stvoriti dovoljno melanina za obranu od UV zraka.

4. Potražite hladovinu

Uzimanje pauze od sunca smanjuje UV intenzitet i rizik od opeklina, što znači da će vaša preplanulost biti zdravija i dugotrajnija. A već i vrapci na grani znaju kako treba izbjegavati sunce u vrijeme kad je ono najjače, između 10 i 16 sati. Međutim, nemojte misliti da ste zaštićeni od sunca ako ležite u hladu jer UV zrake dolaze sa svih strana, odbijajući se od pijeska ili betona.

5. Odaberite prave namirnice

Namirnice koje sadrže beta-karoten (mrkva, lubenica, rajčica, dinja, marelica, rajčica, špinat...) pripremaju kožu za susret sa suncem i sprečavaju nastanak oštećenja djelovanjem UV zraka. Određena hrana sadrži likopen, antioksidans koji se nalazi u rajčicama te ostalom crvenom i narančastom voću i povrću, koji može potaknuti zaštitu kože od sunca za nevjerojatnih 33 %.

Pomaže i skupina antioksidansa polifenoli, kao što je zeleni čaj, ili riba bogata omega-3 masnim kiselinama. Tamna čokolada također je bogata flavonoidima koji mogu pomoći u zaštiti od opeklina, dok se za kofein smatra kako smanjuje rizik od raka kože.

6. Pripremite kožu iznutra

Za zdravu ljetnu preplanulost preporučljivo je nekoliko tjedana prije izlaganja suncu krenuti s pripremom kože iznutra. U tome mogu pomoći dodaci prehrani, čije aktivne tvari u idealnim kombinacijama i omjerima djeluju na kožu "iznutra" i igraju značajnu ulogu u zaštiti kože. Svakodnevno uzimanje dodataka prehrani poput beta karotena ili astaksantina pojačava prirodnu obranu kože od UV zraka, ali to nikako ne znači da trebate preskočiti kremu za sunčanje.

7. Pripazite na fotoosjetljivost

Ako uzimate lijekove, provjerite njihovu fotoosjetljivost. To se posebno odnosi na tetracikline i diuretike, koji mogu vašu kožu učiniti osjetljivijom na sunce i tako pridonijeti nastanku opeklina. Ako uzimate neki od lijekova za koji sumnjate da bi vam mogao stvarati probleme, posavjetujte se sa svojim liječnikom ili ljekarnikom.

Nanošenje nekih eteričnih ulja također može uzrokovati fototoksične reakcije, kao što je ulje gospine trave (kantarion) ili eterična ulja s kumarinima, spojevima koji apsorbiraju energiju UV zračenja i potom djeluju fototoksično uzrokujući fotodermatitis. Za vrijeme sunčanja izbjegavajte uporabu parfema, dekorativne i preparativne kozmetike te koristite samo preparate koji služe za zaštitu kože od UV zraka.

>> Solgar - najkvalitetniji dodaci prehrani s vama od 1947. godine

7 stvari koje moraš znati o vitaminu C – čuvaru tvog imuniteta i zdravlja

Solgar Prirodni beta karoten

8 najboljih namirnica za zdravu, prekrasnu i čistu kožu
Beta karoten je provitamin vitamina A, pri čemu 6 mg beta-karotena odgovara 1 mg RE što je 125 % preporučene dnevne doze vitamina A. Osim beta karotena, proizvod sadrži i ostale miješane karotenoide čiji je izvor alga D. salina. Vitamin A pridonosi održavanju normalne kože i sluznica.

Upotreba: 1 kapsula dnevno, uz obrok.

www.solgar.hr

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.