Ispunjen život

Saznali smo tajnu uspjeha međimurskih poduzetnika

Međimurci vole raditi, prihvaćaju nove izazove, spremni su potruditi se ako nešto uistinu žele te ne odustaju lako

Saznali smo tajnu uspjeha međimurskih poduzetnika
U četvrtak, 3. studenog u Čakovcu je po prvi puta održan Business Cafe Sjeverna Hrvatska. Tema eventa bila je „Kak' to Međimurcima uspijeva?“, a gosti govornici svojim poduzetničkim pričama inspirirali su okupljene poduzetnike. S obzirom da je Međimurje poznato po nižoj stopi nezaposlenosti, većem izvozu te prednjači po pozitivnom poslovanju poduzetnika (72,2 % poduzetnika u Međimurju posluje s dobiti, FINA 2014.) interesiralo nas je u čemu je tajna.
 
Većina, njih 98% su mali poduzetnici i nakon što se izuzme javna uprava uglavnom se bave prerađivačkom djelatnosti. Na prvom Business Cafeu u Čakovcu gostovali su: Damir Šafarić iz Media Softa koja je bavi izradom CRM sustava za farmaceutsku industriju već 20 godina. Rade za velike farmaceutske brandove iz 40-tak zemalja svijeta i svoje prihode prvenstveno ostvaruju na stranim tržištima (cca 90%) dok se sav posao radi u Hrvatskoj.
 
Ispričao nam je kako je krenuo u svoju poduzetničku priču prije 20 godina te kako su osvajali nova tržišta. Iako ga nitko nije učio kako poslovati s Kinezima, u biznisu se stvari uče po putu i važno je stalno se dalje razvijati. Briga o kupcima i dobar servis prednosti su zbog kojih se klijenti odlučuju na suradnju s Media Softom. Kao specifičnost međimurskih ljudi istaknuo je da vole raditi pa im ponekad nije bitno koliko zarade, glavno da se radi.
 
Treba kontinuirano tražiti nove izazove
 
Na kraju se taj rad ipak isplati. Smatra da se kontinuirano treba razvijati i tražiti nove izazove, a njegov moto je poznata Jobsva izreka: „Stay hungry, stay foolish.“ Media Soft dalje razvija nove programe jer se žele širiti i u druge branše. Nedavno su tako razvili Story Pad platformu za digitalni marketing i CLM.
 
Saznali smo tajnu uspjeha međimurskih poduzetnika
 
Davor Zidarić, suvlasnik tvrtke Centrometal ispričao nam je razvojni put tvrtke koja ima povijest dužu od 50 godina. Bave se proizvodnjom kotlova i peći za korištenje obnovljivih izvora energije. Na pitanje kako su osvajali strana tržišta rekao je: „Sjeli smo u auto i krenuli.“ Danas tvrtka izvozi u 35 zemalja svijeta te zapošljava 250 djelatnika. Istaknuo je da je vani lakše poslovati, a ako uspijete vani onda ćete uspjeti i ovdje.
 
S obzirom da se radi o specifičnoj djelatnosti i proizvodima puno ulažu u edukaciju zaposlenika, ali i svojih distributera, a s obzirom da im je stalni razvoj novih proizvoda izuzetno bitan kod razvoja surađuju s Fakultetom strojarstva i brodogradnje iz Zagreba. Koliko mogu trude se pružiti kvalitetne uvjete svojim djelatnicima i ponosni su na činjenicu da od njihovih djelatnika, samo su se rijetki odlučili na odlazak iz zemlje. Razvojni put Centrometala išao je postepeno i uglavnom vlastitim sredstvima i to smatraju dugoročno ispravnijim putem.
 
Do uspjeha postepeno i strpljivo
 
Patrik Pintarić u poduzetništvo je krenuo vrlo rano, od malih nogu kroz obiteljski obrt za plinofikaciju. Danas je vlasnik Patrix bara, a od nedavno tvrtka je preuzela vođenje i Gradske kavane Čakovec. Želja mu je Čakovcu ponuditi nešto drugačije te oživiti centar Čakovca. Uz Gradsku kavanu ga vežu i lijepe uspomene, a povijest Gradske kavane odlična je podloga za daljni razvoj. U prošlom stoljeću to je bilo glavno okupljalište čakovčana, a kavanu je vodio bračni par Legenstein.
 
Saznali smo tajnu uspjeha međimurskih poduzetnika
 
Njima u čast kavana danas nudi jedinstvenu tortu Legenstein izrađenu po posebnoj recepturi, a kako bi staroj kavani podarili novi sjaj i obogatili društveni život Čakovca redovno se organiziraju književne večeri, različita događanja, te gostiju različiti umjetnici. Smatra da se do uspjeha u poslu dolazi postepeno i strpljivo te radom uz stručne ljude. Što se tiče činjenice da u Međimurju ima puno poduzetnika te se često generacije bave poduzetništvom drži da ima nešto i u genima.
 
Tako smo saznali smo zašto su Međimurci specifični i koja je tajna njihova uspjeha. Vole raditi, prihvaćaju nove izazove, spremni su potruditi se ako nešto uistinu žele te ne odustaju lako. To pokazuje i izuzetno velik interes publike za događanje te velik broj pitanja iz publike.
 
Poticanje pozitivne poduzetničke klime
 
Po licenci, 4. Business Cafe Sjeverna Hrvatska vodila je Kristina Androlić vlasnica tvrtke za pripremu i provedbu EU projekata, Androlić konzalting. Business Cafe pokrenut je prije nešto više od 6 godina u Zagrebu, a pokrenula ga je Kristina Ercegović, serijska poduzetnica, autorica nekoliko knjiga i vlasnica tvrtke Zaokret. Danas je Business Cafe prisutan u 6 država regije, u 18 gradova, a dosad ga je posjetilo preko 10.000 gostiju.
 
Saznali smo tajnu uspjeha međimurskih poduzetnika
 
Ovi eventi prvenstveno se organiziraju s namjerom poticanja pozitivne poduzetničke klime i postali su redovno mjesto susreta poduzetnika. Event na kojem se razmjenjuju iskustva, uči iz uspješnih poslovnih priča te sklapaju nova poznanstva i poslovi.
 
Poklone za goste govornike osigurala je Vinarija Štampar iz Štrigove. Sudionici su mogli osvojiti brojne prigodne poklone, a glavnu nagradu – Vikend pozitive u Sv. Martinu na Muri poklonila je Hobby hižica iz Varaždina.
 
Event su popratili brojni mediji: BusinessIn, Emeđimurje, Lovely Međimurje, Međimurske novine, Radio 1, samopozitivno.com, Varaždinski.hr, Women in Adria te brojni drugi.
 
Sponzor snimanja eventa: VAJB produkcija iz Slovenije.
Sponzor lokacije: Gradska kavana Čakovec.
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.