Martina Mavrin Jeličić

Riješite se iscrpljenosti!

Piše: Martina Mavrin Jeličić. Naučite izvoditi razne opuštajuće vježbe koje pomažu kod tjelesne iscrpljenosti

 Riješite se iscrpljenosti!
Stres je pokretač za kreativna rješenja,
no količina je odlučujuća: od viška glava boli!
(U. Strunz, Forever Young)
 
 
Tegobe zbog niske razine otpornosti organizma na stresne situacije osjeća oko jedna petina ljudi. Studije pokazuju da se u okolnostima koje izazivaju stres svakom petom čovjeku narušava kompletan živčani sustav.
 
 
Što je tjelesna iscrpljenost?
 
Tjelesna je iscrpljenost usko povezana s iscrpljenosti nadbubrežne žlijezde, koja u trenutku neugodnih situacija proizvodi hormon stresa, kortizol. Ukoliko je organizam tijekom dana kontinuirano izložen stresu razina kortizola raste, a to oslabljuje imunološki sustav i pospješuje odumiranje stanica u mozgu.
 
Simptomi tjelesne iscrpljenosti u konstantnom periodu su: debljanje, osjećaj umora, nemogućnost nošenja sa stresom, hladne ruke i stopala, depresija, smanjeni libido, mišićna slabost, niske vrijednosti cinka i magnezija. Razne opuštajuće vježbe (joga), MBalance programi, tehnike za svladavanje i bolje podnošenje stresa, te promjene načina života mogu vam biti od velike pomoći u borbi protiv tjelesne iscrpljenosti.
 
 
Vježbe za tjelesno obnavljanje
 
Obnavljajuće vježbe su određeni položaji Therapy Yoge koji vam omogućuju da se potpuno odmorite, tako da se ne povećava broj otkucaja srca i da se središnji živčani sustav može opustiti. Postoje oblici joge koji su vrlo atletski nastrojeni i čiji je učinak upravo suprotan. 
Zauzimajući obnavljajuće joga-položaje bubrezi se mogu odmoriti, a nadbubrežne žlijezde koje "sjede" na vrhu svakog bubrega mogu naučiti kako se "resetirati". 
 
 
 Riješite se iscrpljenosti!Vježba svijeća
 
Legnite na leđa s dlanovima pored tijela, duboko udahnite i tijekom izdisaja noge prebacite iza glave do položaja ugode. Leđa podbočite dlanovima, ponovo udahnite i tijekom izdisaja podižite noge prema gore do okomitog položaja
Uslijed svoje težine, zbog obrnutog položaja tijela, krv sama protječe organima bez i najmanjeg otpora srca. Ova vježba je savršena za pomlađivanje i jačanje živaca.
 
 
Vježba Body relax 1
 
Legnite na preklopljeni ručnik koji je postavljen uza zid. Dignite noge uza zid i izravnajte ih, držeći koljena lagano savijenima. Spustite ruke uz tijelo, dlanovima prema gore. Ispod vrata stavite jastuk. Odmarajte se, zatvorite oči i dišite kroz nos. 
 
 
Vježba Body relax 2
 
Legnite na leđa s malim jastukom ili smotanim pokrivačima ispod koljena i vrata, i prekrijte tijelo tankim pokrivačem. 10 minuta svakodnevnog odmaranja u ovom položaju smanjuje broj otkucaja srca.
 
Obje vježbe Body Relax omogućavaju nadbubrežnim žlijezdama da se odmore, jer je broj otkucaja srca snižen.
 
 
 Riješite se iscrpljenosti!Disanje za tjelesno obnavljanje
 
Yoga-disanjem pružit ćemo svome organizmu veću i svježiju količinu kisika. Posljedično, obuzdat ćemo tjelesnu iscrpljenost, povećati svoju životnu snagu i sačuvati je u odgovarajućoj mjeri. 
 
Izvođenje: U stojećem položaju, raširenih nogu,udahnite i podignite obje ruke ispred sebe, do visine ramena sa dlanovima prema gore. Stisnute šake privlačite do ramena zadržavajući dah, zatim iznova ispružite ruke, opet ih brzo vratite natrag, istu radnju ponovite još jednom.
Pri izdahu olabavljujemo ruke, dopuštajući da se spuste niz tijelo i odmaraju dok smo u laganom pretklonu. Vježba koristi samo ako ruke ispružate prema naprijed kao da savladavate neki veliki otpor, tako da doista podrhtavaju od naprezanja, a povećava otpornost živčanog sustava i cirkulaciju u rukama.
 
Posljednje što bi vam moglo pasti na pamet u slučaju da osjećate tjelesnu iscrpljenost bilo bi vježbanje. No, tjelovježba vam može vrlo brzo vratiti energiju – iskušajte bavljenje aktivnostima koje volite, kao što su na primjer joga ili prirodni oblici vježbanja.
 
 
Martina Mavrin Jeličić, magistra kineziologije
Body Balance-Kineziološki studio
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.