Advertisement
Nutricionizam

Resetirajte svoju probavu u sedam lakih koraka

Bez ograničavajućih dijeta i strogih pravila - prigrlite smjenu godišnjih doba uvođenjem zdravih promjena u prehrambenu rutinu

Resetirajte svoju probavu u sedam lakih koraka



Nije samo proljeće rezervirano za resetiranje organizma – s krajem ljeta i dolaskom jeseni, sad je pravo vrijeme da nježno resetirate tijelo u skladu s promjenom godišnjih doba. Ako želite „osvježiti“ svoj plan prehrane te potaknuti probavu i dobro raspoloženje, možete to učiniti bez izgladnjivanja i  restriktivnih programa pomoću sljedećih savjeta. 

Mislite zeleno (i narančasto, ljubičasto i crveno)

Jedan od najboljih načina za resetiranje probave je obraćanje pažnje na unos voća i povrća. U oba slučaja možete biti sigurni kako će vaše tijelo dobiti prijeko potrebna vlakna, vitamine, minerale i fitonutrijente. Dodajte narezane jagode svojoj zobenoj kaši za doručak, poslužite zelenu salatu uz svoj ručak, a pola vašeg tanjura za večeru neka ispuni povrće. I ne zaboravite grickalice! Uživajte u narezanoj mrkvi i celeru s humusom ili dodajte bobičasto voće u grčki jogurt.

Namirnice u ritmu prirode

Prijelaz prema jeseni lijepa je prilika da se prilagodite potrebama svog tijela koje se mijenjaju s godišnjim dobima. Ljeti su nam više prijale lagane salate i hladniji obroci, a sad je vrijeme za okretanje prema toplijim namirnicama i obrocima. Kako vrijeme postaje sve hladnije, i vaše tijelo počinje tražiti hranu koja će ga grijati iznutra, stoga prigrlite guste juhe, variva, umake...

Resetirajte svoju probavu u sedam lakih koraka

Očistite smočnicu

Čišćenje smočnice i hladnjaka na kraju ljeta odličan je način da pozdravite jesen. Riješite se onih pahuljica koje čuče u kutu ormarića i napravite mjesta za nove sezonske namirnice (da, još malo i vrijeme je za bundevu na sto načina). Ako se zdrave namirnice već nalaze u vašoj smočnici (bez nezdravih distrakcija), još je lakše pridržavati se uravnoteženog plana prehrane.

Čuvajte se šećera

Jeste li znali da prosječna osoba konzumira i do 20 čajnih žličica šećera dnevno? Nasuprot tome, zdravstvene preporuke kreću se oko 6 žličica (oko 25 g) dnevno za žene i 9 žličica (ili oko 36 g) za muškarce. Izazovite sami sebe i smanjite unos šećera – to znači da je vrijeme da se pozdravite s voćnim jogurtima, kupovnim pahuljicama i uobičajenim sumnjivcima, kao što su kupovni sokovi, kolači, sladoled i drugi slatkiši. Prirodnu slatkoću voća više ćete cijeniti kada iz prehrane eliminirate dodatne zaslađivače.

Budite dobri prema svojim crijevima

Kako bi probava bila u top formi, obratite pažnju na zdravlja crijeva. Ona su važna za gotovo sve aspekte wellnessa - od boljeg raspoloženja do kvalitetnijeg sna, snažnog imuniteta i lijepe kože, do upravljanja težinom i sprečavanja kroničnih bolesti. Da biste resetirali svoju probavu, povećajte unos namirnica bogatih probioticima te konzumirajte suhe šljive, mahunarke i kruške.

Suhe šljive pomažu u održavanju dobrog probavnog zdravlja i mogu pozitivno utjecati na bakterije koje žive u crijevima, što potencijalno smanjuje rizik od raka debelog crijeva. A mahunarke (što  uključuje leću, grah, slanutak i grašak) mogu poboljšati zdravlje probavnog sustava jačanjem barijere crijeva i smanjenjem rizika od povezanih bolesti, poput upalne bolesti crijeva.

Kruške sadrže prebiotska vlakna koja osiguravaju hranu korisnim probiotičkim bakterijama i time pridonose zdravlju probavnog sustava. Tijelu su potrebni razni izvori vlakana za zdravlje crijeva, stoga obavezno uključite ove namirnice, kao i druge izvore, poput cjelovitih žitarica te voća i povrća.

Resetirajte svoju probavu u sedam lakih koraka

Prekinite s porocima

Dajte i svojoj jetri malo predaha tako što ćete iz prehrane ukloniti tri najveća poroka - šećer, alkohol i kofein - na tjedan dana. Alkohol može smanjiti inhibicije zbog čega je veća vjerojatnost da ćete posegnuti za grickalicama i nezdravom hranom. Ovakvim mini detoksom uočit ćete i vidljive rezultate (nakon početnog razdoblja prilagodbe) - čišću kožu, bolju probavu i puno više energije.

Voda, uvijek i svugdje

Dehidraciju često zamijenimo za glad, pa ako pazite na unos vode, zapravo možete smanjiti i unos hrane. Ne samo to, nego voda pomaže i u eliminaciji štetnih tvari. Dnevno ciljajte na 1,5 do 2 litre vode, iako to ovisi i o potrebama organizma, aktivnostima te vremenskim prilikama. Najbolji način da osigurate unos dovoljne količine vode je da pokraj sebe uvijek imate bocu s vodom koju možete puniti prema potrebi. I namirnice s visokim udjelom vode, poput krastavaca, salate ili dinje, dovest će vas bliže cilju.

Pročitaj i ovo:

Pomlađivanje iznutra: Eliksir mladosti na vašem tanjuru
Kako ubrzati metabolizam?
Ubrzajte metabolizam uz nekoliko savjeta

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se