Ispunjen život

Pronađite vremena za brigu o sebi, bez obzira koliko ste zaposleni

Isprva se može činiti nemoguće pronaći vremena za brigu o sebi, ali sve je nemoguće dok ne postane moguće

Pronađite vremena za brigu o sebi, bez obzira koliko ste zaposleni

Često racionaliziramo zanemarivanje sebe, servirajući izlike kako nemamo dovoljno vremena ili kako smo potrebniji drugima. Međutim, vrijeme da se suočimo i s drugom stranom ovih tvrdnji - ako se ne brinemo za sebe, nećemo se moći brinuti ni o svojim voljenima.

Vrijeme je da stavite sebe na prvo mjesto. Kako često to činite? Isprva se može činiti nemoguće pronaći vremena za brigu o sebi, ali sve je nemoguće dok ne postane moguće. Savjeti koje predlaže portal MindBodyGreen upravo su ono što vam treba kako biste osmislili rutinu posvećenu samo vama, bez grižnje savjesti.

Razmislite o stvarima koje svakodnevno činite: radite, jedete, pripremate ručak za djecu, tuširate se. Uspjeli ste odraditi sve što je potrebno, čak i u danima kad vlada apsolutna ludnica, jer su ovakve radnje postale dijelom vaše rutine. Ne morate razmišljati o tome kako ih uklopiti. Također provjeravate svoje poruke, mailove i obavijesti na Facebooku – to već činite automatski. Dakle, trik je uklopiti brigu o sebi u uobičajenu rutinu.

Pronađite vremena za brigu o sebi, bez obzira koliko ste zaposleni

Prvo, razmislimo o tome što zapravo jest briga o sebi.

To je sve što vam treba kako biste bili sretni, sigurni i ispunjeni. Aktivnosti kao što su joga ili dizanje utega također predstavljaju brigu o sebi. Isto vrijedi i za pranje zubi, tuširanje, slušanje glazbe, čitanje knjiga koje volite, meditaciju ili šetnju na kraju dana. Zatim postoje i očigledniji primjeri brige o sebi: dugo priželjkivano putovanje, opuštajuća masaža, napuštanje posla kojeg mrzite i kupnja odjeće u kojoj se osjećate izvrsno.

Naravno, ljubav prema sebi definitivno se isplati. Svi ovi vanjski znakovi njege ujedno ostavljaju pozitivan trag na naše mentalno stanje. Što više brinete o sebi, to se bolje osjećate, imate više energije, sretniji ste i zadovoljniji sami sobom. A jedina osoba koja drži od ulaganja u vas jeste vi sami.

Prioritiziranje vremena za sebe počinje uklanjanjem smetnji kojima gubite dragocjeno vrijeme.

Kad smo mi sami u pitanju, dolazimo do milijun izgovora, a najčešći je nedostatak vremena. Dakle, ako želite ozbiljno shvatiti i voditi brigu o sebi (ili, istina, bilo što drugo), morat ćete napraviti poštenu reviziju svog vremena.

Ako počinjete osjećati kako vam vrijeme prolazi sve brže i nikada nemate dovoljno vremena za učiniti ono što zaista želite, vrijeme je da identificirate „vremenske zamke“. Koje su to stvari na koje vam odlazi najviše vremena? Neki od uobičajenih krivaca su TV, društvene mreže, SMS poruke, mailovi, dating aplikacije i sve što činite samo zato što ste to uvijek činili.

Pronađite vremena za brigu o sebi, bez obzira koliko ste zaposleni

Nakon što identificirate sve navike koje donose malu ili nikakvu vrijednosti vašem životu, vrijeme je da ih eliminirate ili ograničite što je više moguće.
Nakon što ste eliminirali navike koje vam kradu vrijeme, uvedite rituale kojima ćete ugraditi brigu o sebi u svoju rutinu.

Ljudi su skloni podijeliti dane u komade – jutro, poslijepodne i večer – tako smo naštimani. Dakle, sve što trebate učiniti je osmisliti jednostavne rituale koje povezujete s jutarnjim, popodnevnim i večernjim satima. Evo kako to učiniti.

Jutarnja rutina:

Molitva, vizualizacija, meditacija, vježbanje, pranje zubi, jutarnji smoothie, zapisivanje misli... Bilo koja od ovih navika može postati vaš jutarnji ritual ako vam daje energiju i jasnoću. Kad završite s rutinom, ostaje osjećaj zadovoljstva jer znate da ste učinili nešto dobro za sebe. Čak i ako se probudite mrzovoljni, znate da ćete se osjećati bolje nakon ovih malih rituala.

Podnevna rutina:

Za ručak pripremite zdravo jelo, meditirajte 20 minuta, prošećite parkom, čitajte ili uživajte u nekoj glazbi. Čak i ako imate stresan radni dan, popodnevna rutina vraća vas natrag u centar i podsjeća da, bez obzira na vanjske okolnosti, uvijek ste u stanju voljeti sebe.

Večernja rutina:

Ugasite računalo oko 21 h, opustite se, svirajte gitaru, kvalitetno provedite vrijeme s bližnjima pa tuširanje i odlazak u krevet oko 22 h – sad je trenutak kad možete sabrati misli o današnjem danu, isplanirati sutrašnji i uspavati se listajući časopis ili čitajući štivo po vašem guštu.

Pronađite vremena za brigu o sebi, bez obzira koliko ste zaposleni

Pojedine aktivnosti koje čine ove rutine same po sebi ne znače mnogo. Ali kada ih kombinirate i ponavljate, svjesni svojih misli i onoga što radite, mogu biti moćni alati koji vam pomažu da se osjećate sretni i zadovoljni sobom i svojim životom.

Zašto ne odvojiti 10 minuta kako biste osmislili jutarnju, popodnevnu ili večernju rutinu koje se možete pridržavati?

Ako niste sigurni gdje početi, odaberite rituale sa sljedećeg popisa prijedloga. Kada ih počnete prakticirati, prilagodite ih svojim potrebama sve dok se ne uklope u vaš način života. To može biti afirmacija, molitva, vizualizacija, vježbanje (hodanje, joga, pilates, trčanje, biciklizam, plivanje, dizanje utega itd.), pisanje, tuširanje, kupka, meditacija, samomasaža, manikura, čitanje, slušanje vaše omiljene glazbe...

Ako kombinirate ove male aktivnosti u ponavljajuće rutine koje počinju od trenutka kada se probudite, i najmanja gesta postaje podsjetnik da volite i poštujete sami sebe.

Zatim započnite s planiranjem dugoročnih aktivnosti.

Itekako su vam potrebni ovakvi dnevni rituali kojima brinete sami o sebi. Ali ima još toga – vrijeme je da razmislite o velikim stvarima kao što su kampiranje, odlazak u kupovinu, penjanje po stijenama, rezervacija večere, odlazak na tečaj, putovanja, wellness vikend... što god će vam pomoći da se osjećate ispunjeno.

Pronađite vremena za brigu o sebi, bez obzira koliko ste zaposleni

Uzmite si još 10 minuta kako biste razmotrili veće, dugoročne prioritete brige o sebi. Zatim posvetite svaku nedjelju u mjesecu za planiranje aktivnosti za nadolazeći tjedan. Bole vas leđa? Ubacite u raspored plivanje dva puta tjedno. Ne možete zamisliti tjedan bez nekog obroka na žlicu? Skuhajte varivo koje će vam potrajati nekoliko dana. Fali vam društva? Dogovorite kavu s prijateljem kojeg dugo niste vidjeli.

Poanta je, planirajte velike aktivnosti oko vaših fizičkih, društvenih i emocionalnih potreba. Vi sami znate najbolje pa je red da poslušate sami sebe i ugodite si. Nedostaje li vam odlazak na plažu? Možda jahanje konja? Što je s volontiranjem? Ili planinarenjem?

Razmislite o stvarima zbog kojih ste se osjećali živima, a zatim napravite mjesta za njih. To nije sebičnost; to je ljubav prema sebi. I što više vježbate na sebi, lakše ćete voljeti druge.

Kao i sve u ovom životu, ispunjavanje vaših potreba zahtijeva planiranje. Zato planirajte nauštrb loših navika koje vam kradu vrijeme. Planirajte svakodnevne rituale za jutro, poslijepodne i večer. Naposljetku, planirajte i rasporedite svoje aktivnosti na tjednoj i mjesečnoj bazi, u skladu s vašim potrebama. Tko će ako ne vi?

I još jedna stvar – naučite kako reći ne. Vi ste zabavni, pametni i brižni, naravno da svatko želi provoditi vrijeme s vama. Ali ako netko ometa vašu potrebu za brigom o sebi, nemojte se ustručavati reći ne. Tuđi zahtjev ne mora biti poziv na djelovanje – usvojite ovo kao mantru kad god netko zatraži od vas nešto što se kosi s vašim željama i potrebama.

Pročitaj i ovo:

Tri velike ljubavi vašeg života (i zašto ih trebate naći)
Kako prepoznati burn-out: 7 znakova da ste pregorjeli
Duhovnost & Wellness To Go: Kako uskladiti duhovnost s brzim načinom života?




 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.