Nutricionizam

Prirodni izvori vitamina C zimi

Imate li dovoljno C vitamina za preživljavanje zime? Opskrbite se njime iz prirodnih izvora

Prirodni izvori vitamina C zimi

U davnim vremenima gotovo jedini izvor svježeg povrća zimi bili su krumpiri te je mnogo ljudi obolijevalo od skorbuta zbog nedostatka vitamina C u tijelu. U moderno doba, takvi su problemi gotovo u potpunosti istrijebljeni. Ipak, zima je godišnje doba kada je zbog oskudne ponude raznolikog voća i povrća vitamin C vrlo teško nadomjestiti prirodnim putem.

 


Osim što jača imunitet, vitamin C ima mnogo važnih uloga u našem organizmu te je poznat kao vrlo moćan antioksidans koji smanjuje rizik od pojave srčanih bolesti i razvoja tumora. Osim toga, nužan je za apsorpciju željeza te uzimanje povećanih količina ovog minerala ne znači gotovo ništa ako nemate vitamina C u dovoljnim količinama.

Kao i za sve ostalo, za vitamin C također vrijedi pravilo da ga je bolje unositi prirodnim putem nego u obliku dodataka prehrani. Iako različiti izvor spominju različite preporučljive dnevne doze ovog vitamina, generalno je prihvaćen iznos od 60 mg vitamina C dnevno. Bolesnicima, pušačima i ženama u trudnoći preporučuje se povećani dnevni unos vitamina C. Čak i u zimskim mjesecima kada vlada nestašica ovim vitaminom bogatim voćem i povrćem postoji veći broj rješenja za njegov prirodan unos.
 

Sočno tropsko voće

Brusnice, kivi, citrusi (naranče, mandarine, limuni) predstavljaju odličan prirodni izvor C vitamina zimi. Kada birate ovakvo uvozno voće zimi odaberite što svježije proizvode te po mogućnosti voće koje potječe od organskih proizvođača.

 

Prirodni izvori vitamina C zimi

 

Kiseli kupus

Ova tradicionalna sezonska namirnica predstavlja odličan izvor vitamina C. Samo 100 g svježeg kiselog kupusa sadrži čak 20 mg vitamina C.

 

Prirodni izvori vitamina C zimi

 

Raznoliko povrće

Obični kupus, crveni kupus, brokula, kelj, špinat i blitva - sve ovo povrće obiluje vitaminom C. Pokušajte ga uvrstiti u svaki obrok, a kako bi što bolje iskoristili vitamine iz njega pokušajte ih jesti u svježem obliku ili uz pripremu na pari.


 

Zamrznuto voće i povrće

Svježe je uvijek bolje, ali zimi je svakako dopušteno korištenje smrznutih namirnica. Ukoliko je voće i povrće smrznuto odmah nakon branja, brojni vrijedni sastojci poput vitamina C i drugih nutrijenata ostat će sačuvani. Među kvalitetne smrznute proizvode ubrajaju se špinat i grašak kao važni izvori vitamina C.

 

 Prirodni izvori vitamina C zimi

 

Zimi je smrznuto jedina opcija za konzumaciju svježeg bobičastog voća poput borovnica, malina, kupina i jagoda. U trenu takve namirnice bez dodanih šećera postaju dio ukusnih smoothieja, zdravih deserata ili muffina.
 

Slijedi popis namirnica koje predstavljaju najbolje prirodne izvore vitamina C u zimskom periodu. Iznos vitamina C u miligramima odnosi se na 100 grama pojedine termički neobrađene namirnice.

• Prokulica (115 mg vitamina C)
• Kelj (110 mg vitamina C)
• Brokula (87 mg vitamina C)
• Svježi kupus (49 mg vitamina C)
• Cvjetača (43 mg vitamina C)
• Smrznuto bobičasto voće (29 mg vitamina C)
• Smrznute grahorice (24 mg vitamina C)
• Poriluk (17 mg vitamina C)
• Mrkva (6 mg vitamina C)


 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.