Advertisement
Relaksacija i meditacija

Preskoči tri najčešće prepreke koje te sprečavaju da meditiraš

Pokušali ste, ali nije išlo? I zato mislite da meditacija nije za vas? S obzirom na sve prednosti meditacije, vrijedi savladati ove tri prepreke i pokušati ponovno, zar ne?

Preskoči tri najčešće prepreke koje te sprečavaju da meditiraš
 





Redovito se kreće, jedete zdravo (barem većinu dana), brinete se da dobijete dovoljnu količinu kvalitetnog sna, ali jedna praksa (bitna za balans i emocionalno zdravlje) vam i dalje izmiče – meditacija. Vjerojatno ste svjesni da meditacija može biti dobra za vas. Uostalom, i znanost se slaže - meditacija smanjuje tjeskobu, usporava starenje, povećava produktivnost i čak povećava seksualni nagon. Zašto onda nikako da se „primi“? Odgovor bi se mogao kriti u kojoj od sljedećih čestih prepreka.

Ne možete očistiti um.

Koliko ste puta sjeli s namjerom da ćete meditirati, a vaše su se misli nastavile nizati u milijun različitih smjerova? Odjednom, ne možete prestati razmišljati o jučerašnjem radnom sastanku ili novom psu vašeg prijatelja, ili koliko biste sada baš jako željeli pojesti sladoled? Tada se počinje uvlačiti krivnja jer, na kraju krajeva, ne biste li trebali očistiti um i isprazniti misli tijekom meditacije?

Preskoči tri najčešće prepreke koje te sprečavaju da meditiraš

No, stvarnost je: um razmišlja nehotice baš kao što i srce nehotice kuca.

Pokušajte svom srcu dati zapovijed da prestane kucati i vidjet ćete kako će to proći. Međutim, poanta je u tome da vaše misli nisu vaši neprijatelji. Zapravo, za vrijeme meditacije, vaše misli su signal da stres napušta tijelo - što je upravo i poanta, poboljšati kvalitetu života smanjenjem stresa.

Previše ste zauzeti da biste meditirali.


Istina, svi smo zauzeti. Ali ovo može biti najvažnija stvar koju ćete upamtiti - meditacija vam zapravo „štedi“ vrijeme.

Kada meditiramo, zapravo pružamo našem tijelu odmor, umirujemo živčani sustav i smanjujemo stres na staničnoj razini. Ako vodimo brigu o svim tim stvarima tijekom meditacije, tada tijekom spavanja naše tijelo ne mora tako naporno raditi na eliminaciji stresa i umjesto toga koristi vrijeme da se istinski odmori.

Osim toga, meditacija poboljšava produktivnost, a uz nju dolaze i brojne mentalne i fizičke prednosti svakodnevnog meditiranja – tako da, zapravo, nemate vremena da ne meditirate.

Započnite dan uz jutarnju meditaciju s Deepakom Choprom

Emocije koje se pojavljuju su preintenzivne.


Kada krenete s određenim vrstama meditacije, u početku može doći do perioda tijekom kojeg možete doživjeti fizičku i emocionalnu katarzu ili detoksikaciju. To može uključivati bilo što, od razdražljivosti, tuge ili umora. Iako može zvučati neugodno, zapravo je to odgovor vašeg tijela na eliminaciju dugotrajno akumuliranog stresa.

Kada prolazite kroz ovu fazu, lako je htjeti prestati. No, ova emocionalna detoksikacija traje samo kratko vrijeme, a ono što zauzvrat dobivate je doživotno zadovoljstvo, ispunjenje, manje stresa, a više produktivnosti i kreativnosti.

Ako imate u vidu ove prednosti, vaša praksa meditiranja može biti najvažniji „sastojak“ vaše wellness rutine. Od smanjenja stresa i anksioznosti do veće produktivnosti, poboljšane funkcije imunološkog sustava i kvalitetnijeg sna, odvajanje vremena za meditaciju tada jednostavno postaje must.

Pročitaj i ovo:

Najbolje meditacije za ponedjeljak bez stresa
•  Započnite dan uz jutarnju meditaciju s Deepakom Choprom
Kako poboljšati funkciju mozga? Odgovor je - meditacija

 



 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se