Nema zime s Naturalom

Prehrana i zimska depresija

Doskočite osjećaju depresivnosti prehranom i uzimanjem odgovarajućih dodataka prehrani

 Prehrana i zimska depresija
Osigurajte si dovoljne količine makro i mikronutrijenata koji pomažu u borbi protiv depresije.
 
Nažalost, ne postoji jedinstveni plan koji bi odgovarao svima koje muči problem zimske depresije te je ponekad, kod izraženijih simptoma, dobro konzultirati nutricionistu, ali je dobra je vijest što neka hrana i dodaci prehrani ipak može pomoći u olakšavanju neugodnih simptoma. Ovdje su savjeti koji će vam pomoći vratiti organizam u ravnotežu.
 
Uključite omega-3 masne kiseline u prehranu
 
Omega-3 masne kiseline imaju cijeli niz korisnih svojstava, uključujući i ona vezana uz moguća antikancerogena svojstva. Znanstvenici su otkrili usku povezanost između smanjenog unosa omega-3 masnih kiselina i depresije. Druga istraživanja potvrđuju da osobe u čijoj se prehrani nalazi vrlo malo ribe ili koje gotovo uopće ne konzumiraju ribu, imaju i veću mogućnost od razvoja depresije. Osigurajte konzumaciju dovoljnih količina lososa i tune, a i orašasti plodovi i alge su bogat izvor omega- masnih kiselina. 
 
 
Više ugljikohidrata smiruje
 
Ako vas je dohvatila zimska depresija – konzumiranje većih količina proteina i smanjen unos ugljikohidrata nije pravi izbor za vas. Radi se o tome da hrana s visokim udjelom ugljikohidrata prirodno podiže razine serotonina u mozgu što je korisno i kod svih vrsta depresije pa tako i kod zimske depresije.  Kako se razina serotonina podiže, razina anksioznosti i depresije pada. Kada je riječ o ugljikohidratima, obavezno birajte cjelovite žitarice, voće i povrće koje je bogat izvor ugljikohidrata, ali i bogat izvor vlakana i mikronutrijenata. 
 
 
Pojačajte unos vitamina D
 
Vitamin D se također pokazao korisnim u održavanju razina serotonina u mozgu povišenom. Unos vitamina D naročito je koristan kod olakšavanja simptoma zimske depresije, a preporučena dnevna doza za odrasle osobe kreće se od 400-800 internacionalnih jedinica.
 
Selen
 
Selen je element esencijalan za dobro zdravlje,a nekoliko istraživačkih studija povezuje deficit selena i depresiju. Nekoliko studija je potvrdilo da uzimanje selena može smanjiti osjećaj depresije. Selen se može uzimati u obliku suplemenata, a inače se nalazi u cjelovitim žitaricama, grahoricama, morskoj ribi i nemasnom mesu. Prevelika količina selena pokazala se toksičnom te se prije njegovog uzimanju, savjetuje porazgovarati s liječnikom.
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.