Nutricionizam

Pravilna prehrana: ključ snažnog imuniteta

Za imunitet je iznimno važno da organizam, pogotovo dječji, ne opterećujemo nepotrebnim namirnicama poput jednostavnih šećera i ugljikohidrata

Pravilna prehrana: ključ snažnog imuniteta
 





Pred hladne jesenske dane svi se pitamo na koji način ojačati imunitet, kako odraslima tako i djeci. Zapravo je to cjelogodišnji zadatak jer upravo konstantnom konzumacijom svježih i sezonskih namirnica stvaramo depoe zdravlja u našem organizmu. Tu su svakako važni antioksidansi: vitamini, minerali, fitonutrijenti i aminokiseline te omega 3 masne kiseline. Vitamini koji su nam potrebni su vitamin A, C, E, mineralne tvari koji imaju antioksidativno djelovanje su: mangan, bakar, željezo, cink, selen, magnezij te fitonutrijenti karotenoidi. Svi nabrojani sastojci najbolji su kada se konzumiraju putem hrane jer je tada najsigurnija apsorpcija.

Hrana sadrži i druge hranjive tvari koje djeluju sinergijski s određenim vitaminom, mineralom, fitonutrijentom, aminokiselinom te omega 3 masnom kiselinom, time potiče njihovu fiziološku funkciju u tijelu i tako pridonosi optimalnom zdravlju. Ako je prehrana manjkava navedenim hranjivim tvarima, preporučuje se njihova suplementacija

Za imunitet je iznimno važno da organizam, pogotovo dječji, ne opterećujemo nepotrebnim namirnicama poput jednostavnih šećera i ugljikohidrata iz raznoraznih slatkiša koje vrište s polica i hladnjaka trgovačkih centara, a djeca ih toliko vole, grickalica i slatkih napitaka koji su prepuni umjetnih dodataka (boja, aroma i sl.).

Postoji li povezanost između pada imuniteta i intolerancija?

Smanjeni imunitet može dovesti i do alergijskih reakcija ili preosjetljivosti odnosno intolerancije na hranu i njene sastojke. Najčešće se to događa u nedostatku enzima poput laktaze ili diamin oksidaze. Netolerancija na laktozu javlja se kada nemamo dovoljno laktaze, enzima koji sudjeluje u razgradnji upravo tog mliječnog šećera.

Ako laktoza nije razgrađena odlazi u debelo crijevo gdje se miješa s prirodnim bakterijama koje nastanjuju debelo crijevo i ostalim fermentima te uzrokuje nadutost, plinove i proljev. Histamin za razliku od laktoze ne izaziva direktno intoleranciju već prevelikim nakupljanjem u organizmu izaziva preosjetljivost. Enzim diamin oksidaza odgovoran je za razgradnju histamina koji se konzumira hranom. Prekomjerno nakupljanje bakterija u probavnom sustavu dolazi zbog nedovoljno probavljene hrane, što povećava razinu histamina u organizmu koju prirodna količina enzima diamin oksidaza ne može razgraditi.

Stoga pripazimo na prehranu i povećajmo količinu dobrih bakterija u organizmu.

Saznajte je li doručak zaista najvažniji obrok u danu

Ako vas zanimaju slične rasprave i komentari renomiranih domaćih i stranih stručnjak iz područja prehrane i srodnih znanosti priključite se 6. Međunarodnom Kongresu Nutricionista od 26. do 28. listopada 2018. u hotelu Panorama Zagreb.

Prijaviti se možete putem službene web stranice.

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se