Relaksacija i meditacija

Poteškoće s koncentracijom? Vratite fokus uz ovih pet vizualizacija

Umjesto da usmjerite energiju na negativne misli, zabrinutosti i 'što ako' mozganja, uz sljedeće vizualizacije isključite nebitno i pobudite koncentraciju

Poteškoće s koncentracijom? Vratite fokus uz ovih pet vizualizacija
 





Postoje dani (zapravo, više njih) kada se fokusiranje na zadatak pred vama čini gotovo nemogućim – i sve, od premalo sna do previše kave, može ostaviti traga i izazvati „kratki spoj“ u mozgu, stavljajući produktivnost na čekanje dok ne napravite reda u vlastitoj glavi.

Svoj fokus i energiju često usmjeravamo prema negativnim mislima, strahovima ili brigama, u smislu, „Ako ne riješim ovo do roka, crno mi se piše“. Koncentrirajući se na ovakve misli, skrećemo pažnju od ostvarivanja cilja (i onoga zbog čega se možemo osjećati bolje) te se umjesto toga upetljamo u krug mučnog mozganja, stresa i nervoze.

Jedan od načina kako iskoračiti iz takvog mindseta je korištenje vizualizacija usredotočenih na poboljšanje fokusa i koncentracije, što može pomoći da zauzdate zabrinutost koja vas koči u rješavanju obaveza. Iskušajte koju od ovih vizualizacija sljedeći put kada zapne.
 
Isključite suvišne programe

Zamislite svoj um kao sobu punu televizora, svaki na drugom kanalu. Neki su izuzetno glasni, neki tihi poput šapata, ali svi zajedno su zbunjujući i kaotični. Vaš je zadatak pronaći onaj televizor na kojem se vrti vaša omiljena emisija i isključiti ostale, kako biste mogli sjesti i gledati ga, neometani.

Kada se trebate fokusirati, zamislite svaku misao kao jedan od ovih televizora. Svaki put kada pritisnete tipku i isključite nepotrebne programe, postaje malo lakše fokusirati se na ono što je doista važno.

Zumirajte detalje

Zatvorite oči i zamislite daleki planinski krajolik, usmjeravajući svoju pozornost na njegov snježni vrh. Polako zumirajte prema njemu, dopustite da se vaša pozornost sve više usmjerava na sam vrh. Zatim na vrhu zamislite planinara, medvjeda, bicikl, što god poželite. Približite se tom objektu. Obratite pažnju na detalje, boje i teksture. Što se više fokusirate na pojedinosti na mikroskopskoj razini, to vaš mozak trenira fokusiranu mirnoću.

Naravno, planinu možete zamijeniti i drugim krajolikom, tropskim otokom, šumom ili drugim prirodnim prostorom – ono što je bitno je da započnete veliko, a zatim se polako usredotočite na finije pojedinosti scene.

Meko poput svijeće

Zamislite se u zamračenoj sobi. Primijetite meko treperenje svjetla i svijeću koja se nalazi pored vas. Usredotočite se na svjetlost dok treperi. Zamislite da se, kao što se vosak na svijeći počne topiti, tako tope i vaše brige i anksioznosti. Osjećajte se opuštenije dok gledate plamen svijeće. Kada budete spremni, uzmite taj fokus koji imate na plamenu i prebacite ga na zadatak koji morate izvršiti. Nakon nekoliko dubokih udisaja, otvorite oči i nastavite gdje ste stali.

Kao list na vodi

Promotrite sebe kako sjedite na obali rijeke na toplom, sunčanom danu. Puše blagi povjetarac. Uz vas je veliko stablo. Primijetite kako je povjetarac otpuhao lišće sa stabla u vodu. Gledajte jedan od tih listova dok pleše u struji vode i polako iščezava iz vašeg pogleda.

Zatim, usmjerite svoju pažnju na bilo kakve misli, brige, osjećaje ili nelagode koje možda imate. Bez osuđivanja, odaberite jednu od tih misli i zamislite kako je stavljate na jedan od listova i gledate kako pluta na vodi sve dok ne iščezne. Nastavite to činiti s ostatkom negativnih misli, jednu po jednu, sve dok ne ostane jedna jedina misao na koju se trebate usredotočiti. Kad budete spremni, skrenite pažnju s obale rijeke natrag do zadatka pred vama.

Premotajte unatrag

Vizualizirajte se kako radite prema svom cilju. U trenutku kada počnete raditi nešto drugo, pritisnite gumb "Pauza" u vašem umu i promotrite sebe u zamrznutom pokretu. Zapitajte se: "Vodi li me ova aktivnost do željenog cilja?" Odgovor vjerojatno glasi ne. Zatim definirajte što trebate učiniti kako biste se vratili tamo gdje trebate biti, pritisnite gumb za prematanje unatrag i vratite se na mjesto gdje ste bili prije nego ste se odlutali u distrakcije. Promotrite sebe kako uspješno ostvarujete svoj cilj.

Sljedeći put kad skrenete s kursa u stvarnom životu, jednostavno pritisnite gumb za premotavanje unatrag kako biste krenuli ispočetka i nastavili tamo gdje ste stali. Kada vidite sebe kako postižete svoj cilj „iznutra“, to stvara osjećaj mogućnosti koji olakšava ostvarivanja cilja i na vanjskom polju.

Izvor: Greatist

Pročitaj i ovo:

Isprobaj ovaj joga flow za koncentraciju i energiju
Budite uvijek cool: Vježba disanja koja vraća mirnoću u samo 30 sekundi

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se