Nutricionizam

Orasi za zdravlje srca

Kada radite zelenu salatu stavite u nju i nekoliko krupno narezanih oraha – vaše srce će vam biti zahvalno

Orasi za zdravlje srca

Istraživači s University of Scranton uspoređivali su polifenole, moćne antioksidanse, porijeklom iz devet prženih i sirovih orašastih plodova kao i iz dvije vrste maslaca od kikirikija – u istraživanju su se orasi pokazali najpotentniji i najkorisniji za zdravlje srca.

Istraživanje koje je objavljeno u časopisu Food&Function pokazalo je da, bez obzira jesu li orasi bili prženi ili sirovi, sadrže najvišu količinu polifenola od ostalih orašastih plodova. Smatra se da polifenoli snižavaju kolesterol, pospješuju cirkulaciju te smanjuju upalu – što u konačnici dovodi do boljeg zdravlja srca. Ne samo da orasi sadrže najveće količine polifenola već sadrže i najpotentnije polifenole od svih orašastih plodova. 

Da vidimo koji još oraščići sirovi i prženi, osim oraha, sadrže visoke količine polifenola. 
 
Sirovi orašasti plodovi poredani prema sadržaju polifenola:
 
1. Orasi
2. Brazilski orasi
3. Pistacije
4. Pekan orasi
5. Kikiriki
6. Bademi
7. Makadamija orasi
8. Indijski oraščići
9. Lješnjaci
 
Prženi orašasti plodovi prema sadržaju polifenola:
 
1. Orasi
2. Brazilski orasi
3. Lješnjaci
4. Kikiriki
5. Pekan orasi
6. Indijski oraščići
7. Makadamija orasi
8. Bademi
9. Pistacije
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.