Advertisement

Pitaj stručnjaka/Arhiva prethodnih odgovora

Nutricionistički tim Vitaminoteke

Nutricionistički tim Vitaminoteke

Kako se udebljati nakon operacije štitnjače?

Odgovoreno: 10.01.2019. u 22:49

Pitanje:

Poštovana,

Operirala sam štitnjaču prije 8 godina. Bila je hiperaktivna. Pijem Letrox svaki dan 50 mg. Moj problem je što se ne mogu udebljati, a jedem normalno. Kad se obratim liječniku daju mi nešto za apetit pa onda jedem 24 sata, ali bez poboljšanja. U čemu je problem?

Vesna Jurišić


Odgovor:

Poštovana,

S obzirom na stanje ubrzanog metabolizma, odnosno katabolizma, dolazi do propadanja jednog dijela mišićne i koštane mase pa se preporučuje povećan unos aminokiselina odnosno proteina i kalcija (1200 mg dnevno) primjerice putem mlijeka i mliječnih proizvoda. Pozitivan učinak na smanjenje pojačane sinteze hormona štitnjače pokazale su i određene namirnice, pa se preporučuje njihov redovit unos: grah, cvjetača, soja i sojini proizvodi, tamnozeleno lisnato povrće i povrće iz porodice krstašica (brokula, prokulice, kupus, kelj, špinat, blitva), kurkuma, omega-3 masne kiseline, vitamin C.

Kako bi pak pojačali apetit može se posegnuti za vitaminima B skupine u obliku dodataka prehrani.

Dnevno se preporučuju 3 obilnija obroka te 2 do 3 međuobroka. Obroci neka budu sačinjeni od namirnica iz svih skupina, ali pri tome odabirite kalorijama bogatije varijante, npr voćni kompot umjesto voća, punomasne mliječne proizvode umjesto obranih i sl.. Za međuobrok pak prednost dajte namirnicama bogatim vrijednim nutrijentima nešto veće kalorijske vrijednosti poput sušenog voća, orašastih plodova i sjemenki.

Iako se masnoće zbog svoje visoke kalorijske vrijednosti nameću kao logičan izbor za nakupljanje kilograma, biokemijski i zdravstveni aspekti organizma nalažu da one osiguravaju najviše 30 % ukupnog kalorijskog unosa, baš kao i u prehrani pretilih i normalno uhranjenih osoba. Poželjno je da u odabiru prevladavaju dobre, jednostruko nezasićene i omega-3 masne kiseline kakve nalazimo u masnoj ribi, maslinama i maslinovom ulju, orašastom voću, sjemenkama, avokadu.

Od ugljikohidrata valja birati one kompleksne strukture poput integralnih peciva, tjestenine i riže, a kako bi se osigurale potrebne bjelančevine najbolje je posegnuti za ribom, piletinom, puretinom i nemasnim crvenim mesom.

Dipl. ing. Martina Blašković
Savjetovalište Vitaminoteka


 



Komentari
Da biste mogli komentirati upite morate biti registrirani korisnik. Registriraj se ovdje.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se