Nutricionizam

Nutritivni vodič za modernog muškarca

Piše: dr. Lejla Kažinić Kreho. Što svaki muškarac mora znati o svojoj prehrani?

Nutritivni vodič za modernog muškarca
Većinom kada čitate članke o prehrani ili dodacima prehrani, oni se obraćaju ženama te se čini da muškarce kao da malo zapostavljamo, ali iz prakse znam da se danas sve više muškaraca brine o svom zdravlju i izgledu te sam samo za modernog muškarca i kreirala ovaj kratki nutricionistički vodič. Mislite da je osteoporoza samo ženski problem? Nažalost, ako mislite da jeste, moram vas razočarati jer prema statistikama će čak 1 od 5 muškaraca imati lom kosti uzrokovan osteoporozom odnosno smanjenjem gustoće kosti nakon 50-te godine.
 
Zašto se ovo dešava i kod muškarca još uvijek ne znamo sa sigurnošću, ali čini se da kao i kod žena, manjak tjelesne vježbe kao i prehrana koja ne dozvoljava kalciju da napusti tijelo je od ključne važnosti za prevenciju. Najnovije švedsko istraživanje pokazuje da muškarac koji najmanje tri sata tjedno tjelesno vježba prevenira rizik od osteoporoze uz zdravo balansiranu prehranu. Zato, drugi put kada naiđete na članak o osteoporozi nemojte ga preskočiti misleći da je to samo za žene nego se već sada ‘naoružajte’ informacijama o hrani kao i pripravcima koji će vam pomoći da održite kosti zdravije za što duži i kvalitetniji život.
 

Nutritivni vodič za modernog muškarca

>> Dijeta 21. stoljeća - knjiga dr. Lejle Kažinić Kreho

 
Muškarci, mislite na antioksidanse 
 
Ne zanemarujte unos antioksidansa i to vitamina C 120 mg, vitamina E 30 mg, beta-karotena 6 mg, selena 100 mg i cinka 15 mg. Francusko istraživanje koje je trajalo 7 godina i uključivalo čak 13 000 muškaraca dokazalo je da su oni koji su uzimali ove antioksidanse znatno manje obolijevali od karcinoma i što istraživanje čini interesantnim je i to što je pokazalo da je učinkovitost antioksidanasa kao protektora od karcinoma znatno efektnija nego kod žena. Zato, ako do danas i niste razmišljali o njihovom unosu bilo bi vrijeme da sada počnete. 
 
Znate što još svaki muškarac treba?
 
Da, znam odmah ćete pomisliti na zgodnu ženu, ali treba mu sićušni mineral bakar i to u količini od 2 mg! Zašto? Ovaj mineral je zaslužan da ne sijedite ubrzano jer pomaže transport kisika kroz tijelo, a tijelo ga koristi i za proizvodnju važnih muških proteina i enzima. Stoga zaboravite na boju za kosu već mislite o mineralu bakru. Pojačajte unos raženog kruha, krumpira, grožđica, breskvi, zelenog graška i kikirikija – svi oni su bogati izvori ovoga minerala i to naročito važna hrana za mladoga muškarca koji ubrzano sijedi.
 
 
Nutritivni vodič za modernog muškarca
 
Čokolada nije samo za žene 
 
Mislite da su samo žene čokoholici? Varate su , znate da su muškarci veći čokoholici od žena i to čak 60% njih za razliku od 50% žena? Kada birate čokoladu ne pretjerujete jer sadrži dosta kalorija, a pokušajte birati tamnu čokoladu. Čokolada sadrži triptofan, prirodni »ljubavni« lijek koji potiče proizvodnju serotonina, hormona sreće, a tvar feniletilamin iz čokolade potiče otpuštanje istih endorfina koji se otpuštaju i za vrijeme seksa te tako povećava privlačnost među partnerima. 
 
Prema Journal of Sexual Medicine, oni koji dnevno pojedu barem kockicu tamne čokolade imaju povećani libido i intenzivniji spolni život. Zato uvijek nađite mjesta za malo tamne čokolade u kombinaciji s orašastim plodovima, jabukom ili kruškom – idealan međuobrok.
 
 
Brokule i rajčice zajedno
 
Mrzite brokule, a volite rajčice? Čini se da ih sada ipak oboje trebate jesti zajedno- ovo kombinacija je idealna za prevenciju karcinoma prostate, najčešćeg hormonalnog karcinoma kod muškarca. Naime istraživanje skorije objavljeno u magazinu Cancer Research tvrdi da ako zajedno jedete ova dva povrća , efektnije se umanjuje karcinom prostate. Zašto čekati da se desi kada već od danas ih zajedno možete jesti kao preventivu. Ne volite brokule? Onda napravite juhu od njih i rajčica te zajedno izmiksajte te začinite sa kajenskim paprom – idealan obrok da vas i ugrije nakon trčanja u zimskim mjesecima a uz to prevenira i prehladu i gripu.
 
Nutritivni vodič za modernog muškarca
 
Samo 30 minuta sna tijekom dana štiti od srčanih bolesti 
 
Volite malo odspavati poslije ručka ali vam se čini da to i nije ‘in’ za današnjeg modernog muškarca? Ali drugi put ako vam se prispava (naravno ako vam radni ritam to dozvoljava) ipak malo odmorite. Naime novije istraživanje od strane grčkih i američkih znanstvenika pokazuje da samo 30 minuta sna tijekom dana i to tri puta tjedno može umanjiti rizik srčanoga oboljenja za čak 64%. Naravno ovo istraživanje je podrazumijevalo i ostale faktore kao što je zdrav odabir namirnica kao i redovita tjelovježba.  
 
Pinjoli za libido uvečer
 
Znate što je Claudius Galenus, jedan od najutjecajnijih medicinskih znanstvenika iz rimskoga razdoblja preporučivao muškarcima prije odlaska u krevet? Pinjole i to 100 g  - pinjoli su još i u to doba smatrani moćnim muškim afrodizijakom. I danas ga moderna nutricionistička znanost preporučuje i to zbog njegovog bogatstva cinkom, a cink je mineral koji najčešće će nedostajati muškarcu koji ima problem sa spolnim nagonom ili plodnošću. Grickajte pinjole, a ako ste u prilici da birate večernji obrok – zašto ne odabrati tjesteninu s pestom od pinjola- jednostavno u kuhanu tjesteninu umiješajte pesto koji ste napravili od pinjola, bosiljka, parmezan sira, češnjaka i maslinovog ulja i dobit ćete super kombinaciju za obrok prije odlaska u krevet!
 
 
Nutritivni vodič za modernog muškarca 
 
Nutritivni vodič za modernog muškarca
 
Napisala. dr. Lejla Kažinić Kreho
 
Dr. Lejla Kažinić Kreho je, kao liječnica, magistrirala klinički nutricionizam na prestižnom Kings Collegeu, na odsjeku Department of Biomedical and Health Sciences, University of London pod vodstvom Thomasa A.B. Sandersa, vodećeg svjetskog stručnjaka za genetski modificiranu hranu.
Klinički nutricionizam je završila u klasi dr. Petera Emeryja vodećeg svjetskog stručnjaka za bjelančevine.
 
 
 
 
 
 

 

 
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.