Zdravo i fino

Napravi ukusni bezglutenski kruh od kvinoje i chia sjemenki

Sve prednosti dviju supernamirnica, kvinoje i chia sjemenki, dolaze do izražaja u ovom receptu za kruh koji je savršen za ljude koji pate od određenih alergija ili netolerancije na hranu

Teresa Cutter, The Healthy Chef (Zdrava kuharica), jedan je od vodećih australskih autoriteta zdrave kuhinje, nutricionistkinja, kolumnistica, autorica bestselera „The Healthy Chef - Purely Delicious“, fitness trenerica i medijska osoba. Ona kombinira svoju ljubav prema hrani i fitnessu te dijeli svoje recepte putem internetskog portala thehealthychef.com, na TV nastupima, radionicama i brojnim demonstracijama kuhanja.

Jedan od njezinih specijaliteta je kruh od kvinoje i chia sjemenki koji ne sadrži gluten, mlijeko, jaja i šećer te je savršen za ljude koji pate od određenih alergija ili netolerancije na hranu.

>> Recept za Uvijek savršen kruh od pira

Kvinoja je bogata bjelančevinama, što znači da sadrži sve esencijalne aminokiseline koje tijelo treba za regeneraciju i zdravlje imunološkog sustava. Sadrži omega-3 i omega-6 masne kiseline, minerale mangan i bakar te vitamin E i magnezij. Također, bogata je riboflavinom i ostalim B vitaminima. Kvinoja je odličan izvor fosfora, kalija i cinka. Dobra je za regulaciju probave jer sadrži netopljiva vlakna. Preporučuje se dijabetičarima jer ima niski glikemički indeks i ne povećava razinu šećera u krvi.

Također, i chia sjemenke dobre su za dijabetičare jer usporavaju apsorpciju ugljikohidrata u probavnom sustavu, što sprječava nagle promjene razine šećera u krvi. Sjemenke chie bogate su omega-3 masnim kiselinama, koje čine i do 30 % njihovog sastava. Bogat su izvor vlakana, raznih minerala važnih za zdravlje, poput kalcija, fosfora i mangana te proteina i aminokiselina, a sadrže visoku količinu omega-3 kiselina.

>> Kvinoja - idealna za dijabetičare, ali i za mršavljenje

Kruh od kvinoje i chia sjemenki

Sastojci:

- 300 g sirove kvinoje
- 60 g chia sjemenki
- 250 ml vode (pola iskoristite za natapanje chia sjemenki, a drugu polovicu za miješanje smjese kvinoje i chia sjemenki u miješalici)
- 60 ml maslinovog ulja
- ½ žličice sode bikarbone
- ½ žličice morske soli
- sok od ½ limuna

Priprema:

Kvinoju preko noći stavite u hladnjak u posudu punu vode. Chia sjemenke prelijte s ½ šalice vode dok ne poprimi formu gela. Zagrijte pećnicu na 160 ° C. Zatim dobro ocijedite kvinoju te ju stavite u miješalicu. Dodajte joj chia gel, ½ šalice vode, maslinovo ulje, sodu bikarbonu, morsku sol i sok od limuna. Miksajte smjesu tri minute te ju smjestite u kalup za kruh koji je obložen papirom za pečenje.

Pecite kruh oko sat i pol, dok ne postane čvrst i elastičan na dodir. Izvadite ga iz pećnice da se hladi pola sata, a potom ga maknite iz kalupa te ostavite da se u potpunosti ohladi. Kruh bi trebao biti malo vlažan u sredini i hrskav izvana.
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.