Zdravlje žene i muškarca

Manjak kretanja može biti opasniji od pušenja, dijabetesa ili bolesti srca

Zdravstveni rizik povezan sa slabom kardiorespiratornom kondicijom usporediv je ili čak veći od tradicionalnih kliničkih faktora rizika, poput kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa i pušenja

Manjak kretanja može biti opasniji od pušenja, dijabetesa ili bolesti srca
 





Svi smo čuli da vježba može pomoći da živite duže. No, nova studija iz Cleveland Clinic, objavljena u časopisu Journal of the American Medical Association Network Open, ide i korak dalje te sugerira kako je sjedilački način života gori po vaše zdravlje nego pušenje, dijabetes i srčane bolesti, otkriva dr. Wael Jaber, kardiolog u Cleveland Clinic i viši autor studije.

Za potrebe studije, istraživači su analizirali podatke više od 122.000 bolesnika koji su bili podvrgnuti testu procjene kardiorespiratorne kondicije (u formi trčanja na pokretnoj traci) u Cleveland Clinic, u razdoblju od 1991. do 2014. godine. Kako su pokazali rezultati, ne samo da je tjelovježba bila povezana sa smanjenim rizikom od smrti, već je veća razina fitnesa donosila veće koristi - najviša razina aerobne kondicije povezana je s većim šansama za dulji život, posebno kod pacijenata starijih od 70 godina.

S druge strane, osobe koje su provele najmanje vremena na traci za trčanje - oko četiri minute - imale su veći rizik od prerane smrti nego osobe s visokim krvnim tlakom, visokim kolesterolom ili dijabetesom. Istraživanje je pokazalo da je veća razina fitnesa povezana s duljim životom, istaknuo je autor studije, što vrijedi za sve dobne skupine i oba spola. Time rezultati studije ističu dugoročne prednosti vježbanja i fitnesa, te ulog kretanja u prevenciji kroničnih bolesti.

Studija otvara mnoge mogućnosti za tretiranje sjedilačkog načina života kao bolesti - suvremeni javnozdravstveni pristup promiče umjerenu tjelesnu aktivnost u dnevnom trajanju od barem trideset minuta, koja se može odviti odjednom ili u nekoliko puta tijekom dana. Pritom je preporuka odabrati aktivnost u kojoj čovjek uživa, a ne doživljava je kao kaznu. Ona treba biti primjerena dobi, kondiciji, zdravstvenom stanju i mogućim tjelesnim ograničenjima, a  može se provoditi samostalno, u manjem društvu ili organiziranoj grupi – time se pored fizičkih prednosti ostvaruju i socijalne i mentalne dobrobiti.
 

Pročitaj i ovo:

Krenite u akciju i počnite s tjelovježbom!
7 savjeta profesionalne trenerice za uspješan trening
Redovito vježbate? Zapravo ste mlađi nego što mislite

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se