Nutricionizam

Kvinoja - idealna za dijabetičare, ali i za mršavljenje

Kvinoja je namirnica s niskim glikemijskim indeksom koja sporo podiže razinu šećera u krvi pa je pogodna za dijabetičare

Kvinoja - idealna za dijabetičare, ali i za mršavljenje

Glikemijski indeks hrane (GI) mjera je koja pokazuje kako konzumiranje određene hrane utječe na razinu glukoze, odnosno razinu šećera u krvi. Hrana s niskim glikemijskim indeksom sporo podiže razinu glukoze u krvi pa je zbog toga pogodnija za dijabetičare kojima iznenadan porast šećera u krvi može ozbiljno naškoditi zdravlju.

Namirnica koja spada u red onih s niskim glikemijskim indeksom je kvinoja – namirnica nalik žitaricama, izrazito bogata proteinima, željezom i vitaminom B-12. Konzumiranje kvinoje preporučuje se svima koji moraju kontrolirati razinu šećera u krvi. Glikemijski indeks kvinoje nalazi se između 35 i 53 – ovisno o tome kako je pripremljena. Hrana s glikemijskim indeksom vrijednosti ispod 55 smatra se namirnicom s niskim GI faktorom pa tako kvinoja spada u ovu skupinu bez obzira na to kako je pripremljena.

Kuhanje i ponovo zagrijavanje hrane povećava glikemijski indeks pa se vrijednost od 53 za kvinoju podrazumijeva kada je ona kuhana, spremljena u hladnjak te ponovo pregrijana, a ako baš niste vješti u kuhanju s ovom vrijednom namirnicom, recepte potražite ovdje.

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.