Nutricionizam

Kurkuma čuva zdravlje jetre

Iako je prisutna u skoro svakoj kuhinji kao začin koji jelima daje lijepu aromu i boju, kurkuma ima vrlo moćna protuupalna, antibakterijska i antioksidativna svojstva

Kurkuma čuva zdravlje jetre
Od stola za kojim jedemo do zraka koji udišemo, svakodnevno u svoje tijelo unosimo pesticide, aditive te razne druge kemikalije. Glavna zadaća jetre je izbacivanje tih štetnih tvari iz organizma, no ako je naše tijelo pretrpano štetnim tvarima, jetra će ipak zatrebati malu pomoć putem naše prehrane. Kurkuma je začin boje senfa koji se temeljito proučava zbog svog učinkovitog djelovanja u procesu detoksikacije jetre.
 
Kurkuma je biljka iz obitelji đumbira, vrlo rasprostranjena u Indiji, gdje se koristi u medicinske svrhe, za bojanje hrane i začinjavanje jela od curryja. Začin je vrlo aromatičnog i gorkastog okusa. Biljka raste u tropskim regijama južne Azije, a njen prstoliki plod sadrži tvari koje je čine ljekovitom.
 
Kurkumin potiče žučni mjehur da proizvodi žuč
 
Tvar koja daje kurkumi njenu žarko žutu boju sadrži vrlo jaki fitokemijski sastojak poznat kao kurkumin. Prema Medicinskom centru sveučilišta u Marylandu on potiče žučni mjehur da proizvodi žuč koju jetra koristi kako bi izbacila toksine. Žuč također pomlađuje stanice jetre koje razgrađuju štetne tvari - iz tog razloga se kurkuma koristi u ayurvedskoj i kineskoj medicini kao pomoć u liječenju problema s probavom i kod poremećaja rada jetre.
 
Drugi pozitivni učinci kurkume
 
Kurkumin je poznat i zbog svojeg protuupalnog, antikancerogenog i antioksidativnog djelovanja. Preliminarna istraživanja National Taiwan University Hospital pokazala su pozitivno djelovanje kurkumina i u liječenju pacijenata s kroničnom upalom gušterače, reumatoidnog artritisa, upala oka, problema s crijevima, hiperlipidemijom, psorijazom i karcinomom. Dr. Gregory Cole, profesor medicine i neurologije na Sveučilištu California u Los Angelesu kaže kako je zbog djelovanja na upalne procese i oksidativnu štetu koju uzrokuju mnoge bolesti, liječenje kurkuminom medicinski vrlo obećavajuće. ''Ako to ne bude kurkumin, onda trebamo nešto poput kurkumina – nešto jeftino i sigurno, s dugom povijesti korištenja i bez kontraindikacija'' rekao je za Los Angeles Times.
 
Dodajte je u jela koja svakodnevno pripremate
 
Postoji nekoliko načina kako konzumirati kurkumu, od uzimanja tableta do začinjavanja jela te predlažemo da pustite mašti na volju. Dr. Jonny Bowden u svojoj knjizi ''The 150 Healthiest Foods on Earth" piše kako ima stvarno ugodan okus i divnu boju i na skoro svakoj hrani koju možete zamisliti ima fini okus, dok je on najviše voli u kajgani i vegetarijanskim omletima, a također kaže kako se može popiti napravljena kao čaj zaslađen s malo meda. Medicinski centar sveučilišta u Marylandu preporučuje konzumiranje 400-600 mg u obliku praha tri puta dnevno ili 30-90 kapi dnevno ako je uzimate u obliku tekućeg ekstrakta.
 
 
 
 
 
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.