Komplementarna medicina

Kontrolom daha vratite se u djetinjstvo

Trbušno disanje donosi najviše kisika našim tkivima i organima

Kontrolom daha vratite se u djetinjstvo

Ako ste ikada gledali malu bebu kako spava i kako joj se trbuščić u ritmičnom gibanju podiže i spušta tijekom spavanja, vjerojatno ste se zapitali zašto smo mi odrasli izgubili tu sposobnost trbušnog disanja koje osigurava najoptimalniju oksigenaciju svih tkiva i organa kisikom.

 
Pokušajte obratiti pažnju na svoj dah i najvjerojatnije ćete primijetiti da dišete plitko, samo gornjim dijelom pluća i da pri disanju ne koristite svoj trbuh, kako ste to nekada spontano činili kao beba. Na ono što je bebama spontano, mi bismo se odrasli trebali prisjetiti. 
 
Postoji mnogo vrsta Pranayame, joginske tehnike disanja, koje jogiji koriste za svoj duhovni rast i pročišćenje svojih energetskih kanala- ali za početak za ponovno uspostavljanje trbušnog disanja, najbolje je krenuti sa standardnim jogičkim trodjelnim disanjem. 
 

Pratite svoj dah
 
1. sjednite na stolici, čvrsto oslonjenih stopala na podu i uspravne kralježnice ne oslanjajući se na naslon ili, ako ste iskusniji, na podu, prekriženih nogu također uspravne kralježnice.
 
2. Dišite  kroz nos
 
3. Izdahnite sav zrak iz pluća i na kraju stegnite mišiće trbuha kako bi zrak do kraja izašao
 
4. Zatim opustite mišiće trbuha i pratite sebe kako udišete u tri dijela: prvo trbušno što ćete lagano primijetiti po pomicanju trbuha  prema naprijed, zatim napunite zrakom donji dio grudnog koša i tek na kraju gornji dio grudnog koša. 
 
5. Zadržite dah nakon što ste udahnuli i polako izdišite obrnutim redoslijedom- prvo izdahnite iz gornjeg dijela grudnog koša, zatim iz donjeg i tek potom izdahnite iz trbuha kontrahirajući mišiće trbuha.
 
Ako kroz nekoliko mjeseci, nekoliko minuta dnevno, prakticirate ovakav način disanja- jogičko trbušno disanje bi vam moglo postati uobičajen način disanja od kojeg će vaše tijelo imati brojne koristi i od kojeg će se povećati kapacitet vaših pluća, povećati unos kisika u krvotok i mozak te povećati sposobnost koncentracije i umanjiti nepovoljno djelovanje stresa.
 
 
 
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.