Mršavljenje

Koliko su zdrave restriktivne dijete?

Vjerojatno ste barem jednom u životu pokušali na brzi način izgubiti kilograme – koliko je to zdravo?

 Koliko su zdrave restriktivne dijete?
Jeste li se zapitali koliko je zdravo slijediti razne restriktivne dijete koje nam svakodnevno preporučuju razni gurui zdrave prehrane? Koje su prednosti i nedostaci restriktivnih dijeta?
Master Clense ili Limun detoksicirajuća dijeta, Dijeta za detoksikaciju jetre, „12 kilograma u 21 dan“, Bolnička dijeta…zvuči li vam poznato? 
 
Stiglo nam je proljeće i mnogi od nas žele zablistati do ljeta i izgubiti sve kilograme koje smo brižljivo sakupili preko zime ili ih pak skupljali godinama, i to - sada i odmah. Ako vam je uz to još obećano čišćenje organizma, tko sretniji od nas? 
 
No, kako u svemu u životu, tako i u prehrani – ekstremi su opasni! Nekoliko dana prehrane svježim voćem i povrćem napunit će vaš organizam antioksidansima koji će vas štititi od vanjskih utjecaja i učiniti dobro vašim organima, ali tjedni provedeni samo na tekućoj dijeti ili u gladovanju teško mogu učiniti dobro organizmu. 
 
Michelle May, MD, autorica uspješnice Am I Hungry? What to Do When Diets Don't Work smatra kako „Ekstremne dijete u konačnici mogu biti vrlo frustrirajuće i potencijalno opasne te se najčešće radi o gubitku energije, vremena i novca ako ih provodite, a izgubljeni kilogrami se lako vraćaju“. Uz to, napominje doktorica May – „U mnogim restriktivnim dijetama nećete izgubiti masnoće, koje vam je cilj izgubiti, već - dragocjene proteine i vodu.“
 
I Michelle May, ali i drugi liječnici i nutricionisti, protive se takvim dijetama jer su kalorijski restriktivne pri čemu naš organizam pati. Za dnevno funkcioniranje vitalnih organa potrebna je određena količina energije i ako je tijelu uskratimo - može doći do raznih zdravstvenih problema. Također, ispijanjem previše tekućine možemo poremetiti osjetljivu ravnotežu elektrolita u organizmu što može dovesti do gastrointestinalnih poremećaja, vrtoglavice, glavobolje, umora, iritabilnosti i dehidracije.
 
Budući s proljećem stiže i mnogo ukusnog i zdravog voća i povrća, uvrstite ga u prehranu  i izbacite svu prerađenu hranu iz nje. Mršavite pametno, krećite se i smanjite lagano unos kalorija zadovoljavajuće sve potrebe organizma za makro i mikronutrijentima - vaša jetra, limfni čvorovi i crijeva će vam biti zahvalni. A vi ćete bolje izgledati i bolje se osjećati.
 
 
 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.