Relaksacija i meditacija

Koji joga stil odabrati?

Joga ne samo da će učiniti tijelo gipkijim i dovesti vas do vašeg idealnog tjelesnog oblika, nego pripomaže u balansiranju mentalnog i emotivnog stanja

Koji joga stil odabrati?

Yoga na sanskrtskom jeziku znači sjedinjenje, povezivanje te se smatra da je to praksa koja dovodi um, tijelo i duh u ravnotežu. Mnogo je vrsta joge, a ona koja je u današnje vrijeme preplavila čitav svijet svojom popularnošću podrazumijeva Hatha jogu – tj. izvođenje raznih položaja, tzv. asana, uz pravilno disanje.

Hatha joga ne samo da će učiniti tijelo gipkijim i dovesti vas do vašeg idealnog tjelesnog oblika (naglasak je na vašem, jer često se naš pojam o idealnoj težini kosi s prirodom te je osnovan na diktaturi modnih časopisa i uspoređivanja s drugima), već ima povoljan detoksificirajući učinak na vaše unutarnje organe, mentalno stanje i duh. Ukratko, fokusom na disanje dovodimo um u sadašnji trenutak, ujedno izbacujemo toksine iz organizma svakom izdahom te unosimo više kisika pravilnim udahom. A to je svakako dobar recept za balansiranje mentalnog i emotivnog stanja.

U svijetu joge često se kaže, hatha joga je za svakoga, ali nije svaki tip joge za svakoga pa tako kada činite odabir sata, često ćete se susresti s nazivima stilova poput Iyengar Yoga, Ashtanga, Power Yoga, Vinyasa Flow, Slow Flow ili Yin Yoga. Koju odabrati? Premda će dosta ovisiti o stručnosti učitelja i njihovoj sposobnosti da se prilagode učeniku, pa time svaki od satova može biti pogodan, uglavnom ćete susresti sljedeće stilove.

1. Yin Yoga, Slow Flow ili tzv. Restorative Yoga – idealan odabir za stariju dob ili osobe s tjelesnom ozljedom (premda ne znači da je sat namijenjen samo toj skupini) gdje možete biti sigurni da nećete biti primorani izvoditi razne “vratolomije.”

2. Power Yoga – ako ste tek zakoračili na put joge i još uvijek imate predrasude kako je joga dosadna i prestatična za vas, zasigurno ćete se razuvjeriti pohađanjem ovog sata. Uz dobru lounge glazbu u pozadini, dinamične sekvence i niz vježbi za jačanje mišića, možete očekivati litre znoja na vašoj joga prostirci i jednak fizički napor kao u drugim aerobnim satovima.

3. Vinyasa Flow – slična power yogi s malo većim naglaskom na fluidnost, ovaj sat je ponekad poput sata modernog baleta. Počevši od pozdrava suncu, sekvence su dinamične i uvijek drugačije te će vas vaš učitelj često iznenaditi svojom kreativnošću povezivanja asana. I naravno, ništa bez pravilnog i kontinuiranog disanja!

4. Ashtanga Vinyasa – ova praksa, premda predstavlja savršen i dinamičan sustav za samorazvoj na fizičkoj i mentalnoj razini, često se smatra kontroverznom zbog rigidnosti i dosta zahtjevnih hand-on asistencija. Velika disciplina je potrebna za Ashtanga Vinyasu, s obzirom na to da postoji točan slijed asana koje se izvode, te tek kad je učenik savladao asanu (a to može trajati mjesecima i godinama), učitelj zadaje iduću. No ako imate ispravan mentalni stav i uz sebe kvalitetnog učitelja, kroz kontinuiranu praksu, doživjet ćete velike transformacije. Ujedno moderne verzije sata poput Power Yoge I Vinyasa Flow su bazirane na ovoj discipline.

5. Iyengar Yoga – s naglaskom na pravilnost držanja tijela i čitav niz pomagala od blokova, dekica, jastuka i traka, Iyengar zbilja gradi duboko razumijevanje vlastite anatomije i fiziologije, ali i vaše strpljenje s obzirom na to da se asane drže puno duže nego u Vinyasa stilovima.

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.