Advertisement
Događanja

Know-How razmjena: Što kad se imunološki sustav okrene protiv vlastitog organizma?

Na nadolazećem Stručnom skupu svoje će perspektive učinaka autoimunih procesa predstaviti stručnjaci iz područja medicine, farmacije, nutricionizma i psihologije

 Know-How razmjena: Što kad se imunološki sustav okrene protiv vlastitog organizma?
 





Imunološki sustav od iznimne je važnosti za naš organizam. Štiti od negativnih čimbenika iz vanjskog svijeta aktivirajući upalni proces kao alarm za uzbunu dok se štetni čimbenici ne eliminiraju. No, nekad se imunološki sustav može okrenuti protiv tkiva iz vlastitog organizma, što uzrokuje kronični upalni proces, odnosno kroničnu upalu niskog stupnja. Posljednjih godina raste učestalost autoimunih bolesti, i stoga je fokus istraživača brojnih znanstvenih disciplina na pronalasku uzroka i načina tretmana autoimunih bolesti.

Ublažavanje autoimunih reakcija

Kako bi se smanjila autoimuna reakcija, preporučuju se promjene u životnom stilu, što uključuje sljedeće savjete:

Uvođenje umjerene tjelesne aktivnosti u vidu svakodnevnog kretanja (šetnja, kućanski poslovi, korištenje stepenica), ili intenzivne tjelesne aktivnosti dva do tri puta tjedno. Tjelesna neaktivnost jedan je od uzora nastanka kroničnih nezaraznih bolesti, stanja koja uvelike narušavaju kvalitetu života, i mogu voditi do preuranjene smrti. Osim fizičkog zdravlja, tjelesna aktivnost je važan prediktor mentalnog zdravlja i funkcije u starijoj životnoj dobi.

Nadalje, ubrzan stil života izaziva osjećaj stresa, što vremenom može dovesti do razvoja psihosomatskih poremećaja i/ili autoimunih stanja. Bilo bi dobro uključivati se u aktivnosti koje donose veselje, i provoditi vrijeme s ljudima čije društvo čini pozitivan učinak na pojedinca. Sa stručnom osobom (psihologom) može se raditi na promjeni neproduktivnih obrazaca mišljenja i ponašanja te učenje tehnika nošenja sa stresom.

U konačnici, preporučuje se veće obraćanje veće pažnje na prehranu. Mediteranska prehrana pokazala se učinkovitom za širok raspon autoimunih stanja. Ona uključuje konzumaciju ribe bogate omega-3 masnim kiselinama, voće, povrće i orašaste plodove. Preporučuje se pri kuhanju koristiti začine s protuupalnim i antioksidativnim učinkom, poput kurkume, đumbira ili bosiljka. Ne smije se zaboraviti na dostatnu hidraciju organizma, a po potrebi se može uvesti i ciljana suplementacija u vidu dodataka prehrani.

Know-How razmjena


Temom autoimunosti bavit će se i nadolazeći Stručni skup Know-How razmjena u organizaciji udruge Hrvatski akademski centar primijenjenog nutricionizma. Na Stručnom skupu svoje će perspektive učinaka autoimunih procesa predstaviti stručnjaci iz područja medicine, farmacije, nutricionizma i psihologije. Stručni skup je namijenjen stručnjacima iz istih područja, te drugih komplementarnih struka koje se bave populacijom osoba s autoimunim bolestima.

Datum održavanja Stručnog skupa je 7. prosinac 2018. godine, a više informacija o samom skupu i mogućnostima sudjelovanja pogledajte na Facebook stranici Udruge ili na internetskoj stranici Stručnog skupa.

 

Komentiraj članak:

Želimo čuti tvoj glas - članak možeš komentirati ako si prijavljen/a preko Facebooka.

Naturala.hr posvećuje veliku pažnju zaštiti osobnih podataka. Stoga smo u skladu s novom europskom Općom uredbom o zaštiti podataka (GDPR) nadogradili politiku privatnosti i korištenja kolačića. Kolačiće upotrebljavamo kako bismo osigurali što bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost naše web stranice. Daljnjim korištenjem web stranice Naturala.hr suglasni ste s korištenjem kolačića.

Više informacija o Politici kolačića pročitajte ovdje.

Slažem se