Nutricionizam

Kavu je ipak dobro piti

Deset razloga zašto konzumacija kave pomaže očuvanju vašeg zdravlja

Kavu je ipak dobro piti

Ukoliko ne možete započeti dan bez šalice kave, a svi vam uporno tvrde kako ćete time samo naštetiti svome zdravlju, od sada upravo tu najvažniju jutarnju dozu možete popiti bez grižnje savjesti prema vlastitom zdravlju. Baš kao čokolada, kokice i vino, kava također donosi određene prednosti vašem tijelu unatoč njenom svrstavanju u rang nezdrave hrane. Sve veći broj istraživanja potvrđuje kako ispijanje kave, čak i do četiri šalice dnevno, može imati pozitivne posljedice na čovjekovo zdravlje.

Obolijevanja od karcinoma smanjena za 16% 

Američki Centar za istraživanje raka proveo je trinaestogodišnje istraživanje na više od 400.000 članova organizacije AARP. Tim se istraživanjem pokazalo kako kod osoba koje konzumiraju kavu, postoji manja mogućnost obolijevanja od karcinoma i to čak za 16%. Robert Davis, profesor na Emory University’s Rollins School of Public Health, smatra kako  je ovo istraživanje jedno od najzanimljivijih upravo zbog dugog niza godina rada, no isto tako smatra da istraživanje ne može dokazati uzroke i učinke upravo zbog upotrebe metode   promatranja u istraživanju. 

Deset razloga zašto je dobro piti kavu 

Iako je negativna posljedica prevelike količine ispijene kave povišena razina hormona stresa, donosimo vam deset razloga koji pokazuju kako kava može i pozitivno utjecati na vaš organizam. 

1. Smanjena mogućnost pojave žučnog kamenca

Na Harvardu je 2002. godine provedeno istraživanje kojim je otkriveno kako je ženama koje dnevno popiju minimalno četiri šalice kave, rizik od pojave žučnog kamenca smanjen za 25%. Ranija su istraživanja također došla do sličnih rezultata kod muškaraca. 

2. Prevencija pri pojavi depresije 

„Archive of Internal Medicine“ je 2011. objavio izvještaj koji pokazuje kako se kod žena koje na dan popiju dvije do tri šalice kave depresija javlja u 15% manje slučajeva, dok se pri ispijanju četiri šalice taj postotak povećava na 20%. 

3. Poboljšanje memorije 

Dokazano je kako kava može pomoći pri kratkoročnom, ali i dugoročnom pamćenju. Istraživanje Radiološkog društva Sjeverne Amerike (Radiological Society North America) pokazalo je kako konzumacija dvije šalice kave na dan poboljšava kratkoročno pamćenje, ali i vrijeme reagiranja na podražaj. Istraživanje iz 2005. godine pokazalo je kako žene starije od 65 godina (ali ne i muškarci), koje popiju više od tri šalice kave na dan, pokazuju bolje rezultate na testovima memorije u odnosu na žene koje popiju samo jednu šalicu kave dnevno. 

Iako istraživači već neko vrijeme znaju kako kava smanjuje rizik od pojave Alzheimerove bolesti, istraživači na Sveučilištu u Južnoj Karolini dokazali su kako je razlog tome interakcija između kave i kofeina. Preporučuju konzumaciju četiri do pet šalica kave na dan od srednje   dobi kako bi se povećao broj GCFS-a, odnosno stimulirajućih faktora čiji je broj smanjen kod osoba oboljelih od Alzheimerove bolesti, a djeluju na poboljšanje memorije. 

4. Smanjena mogućnost pojave dijabetesa 

Istraživanja pokazuju kako kod osoba koje konzumiraju kavu, postoji manja mogućnost obolijevanja od dijabetesa tipa 2. Istraživanje provedeno 2012. godine otkrilo je kako spojevi u kavi zaklanjaju polipeptid koji se veže uz dijabetes tipa 2. 

5. Prevencija karcinoma  

Ljubitelji kave manje su skloni obolijevanju od karcinoma dojke, sluznice maternice, prostate i jetre. Švedski su istraživači dokazali kako ispijanje najmanje dvije šalice kave na dan smanjuje mogućnost ili odgađa pojavu raka dojki, dok je slično istraživanje pokazalo kako pet i više šalica kave na dan smanjuje mogućnost razvoja tog raka za 20%. Također, istraživači su na Harvardu otkrili kako kava s kofeinom, ali i ona bez kofeina, smanjuje mogućnost pojave karcinoma prostate. 

6. Brži rad metabolizma 

Kava vam može pomoći i pri održavanju, ali i smanjenu tjelesne težine. Istraživanje iz 80-ih godina prošlog stoljeća pokazalo je kako kofein ubrzava rad metabolizma te pomaže pri smanjenju masnih naslaga, ali samo kod osoba normalne tjelesne težine. Slično je istraživanje dovelo do zaključka kako ubrzanje metabolizma prilikom konzumiranja kofeina više djeluje na žene nego na muškarce. Također, mljevena zelena zrnca kave koja se uzimaju kako dodatak prehrani, pospješuju gubitak tjelesne težine. No, ovo istraživanje pozitivne posljedice ne pripisuje kofeinu, nego klorogenskoj kiselini koja može reducirati apsorpciju glukoze. 

7. Smanjena mogućnost obolijevanja od Parkinsove bolesti 

Istraživanja su pokazala kako kofein u interakciji s kavom smanjuje rizik od pojave Parkinsove bolesti, dok istraživanje iz 2010. godine donosi zaključak kako konzumacija dvije do tri šalice kave na dan smanjuje mogućnost pojave Parkinsove bolesti do 25%. 

8. Antioksidativna svojstva 

Istraživanje provedeno na Harvardu dokazalo je kako kava sadrži više antioksidansa od voća i povrća. Jednim je istraživanjem zaključeno i kako je kava najveći antioksidativni element u dijetalnim programima diljem Amerike. 

9. Poboljšavanje učinka

Više je istraživanja dokazalo kako kava i kofein poboljšavaju izdržljivost i kratkotrajne učinke. Također, konzumiranje kave prije treninga povećava izdržljivost, aktivnost visokog intenziteta te poboljšava učinke na treninzima snage.

10. Prevencija pojave gihta 

Istraživanje provedeno 2007. godine pokazalo je da kod muškaraca starijih od 40 godina koji piju šest šalica kave na dan, postoji smanjena mogućnost pojave gihta za čak 60%.

 

 

 

 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.