Sunčana Seletković

Kako vratiti liniju nakon poroda?

Dobra organizacija, volja i upornost najvažniji su kod vježbanja kod kuće i vraćanja u formu nakon poroda

Kako vratiti liniju nakon poroda?

Porod je prošao i započinje novo, prelijepo razdoblje vašeg života - ono s djetetom. Vrijeme je to u kojem ćete se boriti s umorom i iscrpljenošću nakon neprospavanih noći, ali i koje ćete nakon svega pamtiti po jedinstvenim trenucima zajedništva, topline i ljubavi s vašom tek rođenom bebom.

Kako biste što lakše prebrodili osjećaj iscrpljenosti i umora, ako je porod bio vaginalan i ako je sve prošlo u redu, dobro je lagano početi s fizičkim aktivnostima. To u početku može biti samo istezanje ili šetnja u prirodi, ali otprilike osam tjedana nakon poroda možete početi vježbati. Naime, vrijeme od osam tjedana potrebno je da se unutarnji organi i trbušni mišići vrate u svoje uobičajene položaje. To znači da je organizam spreman za vježbu. Kod porođaja carskim rezom vrijeme oporavka traje znatno dulje. Naime, iako su dovoljna dva mjeseca da rana zacijeli budući da su kod takvih zahvata trbušni mišići doslovce prerezani, prije vježbanja je potrebno konzultirati liječnika.

U kakvom su stanju vaši trbušni mišići i jesu li se vratili u svoju normalnu poziciju, možete provjeriti i sami. Kada legnete na leđa u položaj trbušnjaka, savinete noge u koljenima i lagano podignite ramena i glavu od podloge i stisnete trbušne mišiće. Ako možete gurnuti više od jednog prsta kod središnje tetive iznad pupka, to znači da se mišići nisu vratili na svoje mjesto. U tom slučaju nikako nije dobro raditi naporne vježbe za trbušne mišiće, a da bi se trbušni mišići vratili na mjesto potrebno je raditi vježbe koje će potiskivati trbuh prema kralježnici. U nekim slučajevima bit će potreban i kirurški zahvat.

Pravilna prehrana je važna

Važno je napomenuti da ravan trbuh možemo postići mnogobrojnim vježbama, no uz klasično vježbanje potrebno je i ono u kuhinji, tj. pridržavanje pravilne prehrane. Za vježbanje nakon poroda neophodno je pronaći motivaciju i vrijeme. Preporučuje se izabrati doba dana kada određeno vrijeme možemo odvojiti samo za sebe. Meni, baš kao i mnogim ženama, idealnim se pokazalo jutarnje vježbanje kod kuće dok su ostali ukućani još u krevetu.

Ako želite vježbati dok je beba budna, budite spremni na moguća ometanja i prekide zbog silnih obaveza koje donosi majčinstvo. Dobra organizacija, volja i upornost najvažniji su kod vježbanja kod kuće. Naime, ponekada ćete se taman zagrijati, a vaša će se beba rasplakati. To je normalna situacija i naučit ćete se s njom nositi. Imajte na pameti da je dnevno dovoljno dvadeset minuta vježbanja da bi se tijelo vratilo u formu ako je trening odrađen pravilnim intenzitetom. No kada niti to ne uspijete, ne budite razočarani. Znajte da je bilo kakav trening bolji nego nikakav.

Koliko treba vježbati? 

Koliko često vježbati, ovisi o tome kakav rezultat želite. Ako je vaš cilj samo se malo istegnuti, potaknuti cirkulaciju i slično, onda je dovoljno vježbati pet minuta svakoga dana. Ali ako želite konkretne rezultate poput mršavljenja i/ili jačanja mišićne mase, onda je potrebno vježbati najmanje tri puta tjedno po pola sata. Za mršavljenje se rade posebne vježbe koje ciljaju velike mišićne grupe jer one troše više kalorija. Drugi važan moment je intenzitet vježbanja. Intenzivnim vježbama događaju se promjene na hormonalnoj razini pa ponekad naše tijelo troši kalorije čak i  48 sati poslije intenzivnog treninga.

Dobro je vježbati i više od tri puta tjedno, ali i tu trebamo biti oprezni jer nije dobro vježbati previše. Važno je imati barem jedan ili dva dana odmora tjedno. Za mlade majke ne postoji univerzalan način vježbanja. Zbog toga je Budifitmama razvila različite programe prema ciljevima koje netko želi ostvariti.

Poslije vježbanja svaka se žena bolje osjeća jer ju veseli činjenica da je uspjela odvojiti vrijeme za sebe. Ako se tome pridodaju i rezultati, jasno je da će zadovoljna mama širiti svoje pozitivne vibracije na svoju okolinu, a to će najjače osjetiti i njena beba. Poslije nekoliko mjeseci kućnih treninga možda ćete u vježbanje poželjeti uključiti i svoju bebu, ali pripazite da takvo vježbanje bude više igra nego pravo vježbanje jer bebe su krhka bića i lako se mogu ozlijediti.

Vježbanje će vašem malom suncu biti i jedna od prvih životnih lekcija. Gledajući vas učit će da je tjelovježba važan saveznik zdravlja.

Više informacija o vježbanju nakon trudnoće pronađite na www.budifitmama.hr.
 

Komentiraj članak:

Članak možeš komentirati ako se prijaviš preko Facebooka ili ako si registrirani korisnik prijavljen u sustav. Registriraj se ovdje. Prijavi se ovdje.